Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

ILLE/OLLA – a vállalkozó szellemű magyar hölgyek ruhamárkája

Szerző: Galambos Dániel
2018. 08. 06. |

Illéssy Lenkével és Katával, a kreatív alapító ikerpárral beszélgettünk.

ILLE/OLLA – a vállalkozó szellemű magyar hölgyek ruhamárkája

Az ILLE/OLLA jóval több, mint egy ruházati webshop: Illéssy Lenkének és Katának küldetése van. Szerveznek workshopokat, stílus tanácsadást, jelen vannak nemzetközi designer vásárokon és egy új pályázat keretében további izgalmas projektekben is részt vesznek. Tökéletesen kiegészítik egymást: Lenke meglátja az anyagban a ruhát, Kata pedig a ruhában a nőt és mindezt egy keretbe teszik, az ille-ollába.

 

Milyen korosztály és milyen stílusú emberek alkotják a márka célközönségét?

Az ille-ollát választóak olyan átlagosan 25-45 közötti nők, akik nyitottak, izgalmas hobbijuk vagy munkájuk van, vállalkozó szelleműek, dinamikusak.

 

Hogyan tudnák megfogalmazni, mit jelent az ille-olla életérzés?

Az ille-olla életérzéssel a valódi nőt akarjuk megjeleníteni. Azt, aki jól érzi magát a bőrében, és a ruhájában, ami segít megmutatni őt, az értékeit. Aki felszabadult, életvidám, olyan, aki szereti önmagát és szereti azt, amit csinál. Elfogadó, megértő magával és másokkal szemben is. És tudja, hogy együtt sokkal élvezetesebb és vidámabb az élet.

 

Hol készülnek a ruhák, milyen alapanyagokból, hogyan zajlik a tervezés folyamata?

A ruhák Magyarországon, Budapesten készülnek. Az alapanyag választásnál fontos számunkra, hogy kényelmes, kellemes legyen az abból készült ruha viselete, ezért szeretünk természetes anyaggal dolgozni. Szívesen választjuk a pamut, a viszkóz és gyapjú anyagokat. Vagy intelligens anyagok legyenek, valamilyen extra funkcióval, mint például a soft shell, ami egy víz- és szélálló, egyben légáteresztő anyag. Szeretjük a színeket, ezért olyan anyagcsaládokat választunk, ahol minél nagyobb a színválaszték.

A tervezést Lenke végzi, előtte összeülünk és egyeztetünk, hogy mi legyen az irány, milyen jellegű ruhákat, kabátokat gyártsunk milyen koncepció mentén. A tervezés és annak leegyeztetése után – hisz kereskedelmi szempontból is meg kell vizsgálni egy-egy modellt – készül a szabásminta és a szériázás, a beszerzés, majd a gyártás.

 

Mesélnének az ille-olla műhelyről is? Milyen workshopokat terveznek a jövőben?

Hiszünk abban, hogy a szépség belülről fakad, s nem(csak) a külsőn múlik. Így ezeken a műhelyalkalmakon a külső – styling tanácsadás – mellett a belsőn is dolgozunk különböző, a témában jártas szakemberek vezetésével kis csoportban interaktív módon. A célunk ezzel, hogy feltárjuk, megismerjük a bennünk lakozó nőt, amit aztán kifele is meg tudunk mutatni – amiben a megfelelő ruha választása segítség. Szeptembertől újra tervezünk ilyen workshopokat, műhelysorozatokat, ahol a belsővel és külsővel is egyaránt fogunk foglalkozni.

 

Melyek a legnépszerűbb termékeik?

A legnépszerűbb termékeink a soft shell anyagból készült átmeneti és bélelt téli kabátjaink, melyek kicsitől a nagy méretekig (XS-XXXL) mindenféle színben és stílusban – sportostól az elegánsig – készítünk. Egyes modelljeinkhez kismama- és hordozóbetétet is készítünk.

A legnépszerűbb modelljeink a fionafiodafabiola és fortuna soft shell átmeneti kabátok, illetve a gertud bélelt soft shell télikabát.

Hány országba szállítanak jelenleg? 

Jelenleg viszonteladóink vannak Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Csehországban és Olaszországban. Nemzetközi designer vásárokon szoktunk még megjelenni elsősorban Ausztriában és Németországban. A webshopunkon keresztül a világ bármelyik részére szállítunk.

Tervezik saját üzlet nyitását?

Nem, jelenleg nem célunk saját üzlet nyitása. Egy bemutatótermünk van, itt várjuk a vásárlókat, érdeklődőket, illetve online, belföldi partnereinken és vásárokon keresztül értékesítünk. A viszonteladói hálózatunkat és az online értékesítést szeretnénk bővíteni, növelni, ezen dolgozunk jelenleg is.

 

Mi bizonyul a legnagyobb nehézségnek a márka építésével kapcsolatban a mindennapok során?

Legnagyobb nehézségeink a saját korlátaink. A kihívás, hogy a határainkat áthaladjuk. Hiszünk abban, hogy a cég úgy fejlődik, ahogy mi fejlődünk. Ezért sok időt, energiát szánunk arra, hogy saját magunkat megismerjük, fejlesszük, tanuljunk, és hogy fejlődjünk. Ebben rengeteget segítenek a Fontanus Tudományos Módszertani Kutató- és Oktatási Központ által kifejlesztett eszközök.

 

Mennyire telített a magyar piac magyar tervezők termékeivel? Hogy látják, mire lenne még igény?

Nem tudjuk megítélni, hogy mennyire telített a magyar piac, de akadnak szerencsére magyar tervezők szép számmal.

Egy szemléletformálásra van szükség szerintünk: hogy fontos legyen a magyar vásárlónak, hogy magyar terméket vásárol, hogy közvetlen kapcsolata lehet a tervezővel, gyártóval, így tudja, hogy a termékért adott pénzével kit és milyen ügyet támogat. Illetve a designer oldalról, hogy a termékei megfelelő minőségűek legyenek, és a szolgáltatás után a vásárló jó szájízzel távozzon és örömöt okozzon neki a vásárlás és az, amit vásárolt. Mi erre törekszünk.

Milyen terveik vannak a következő egy évre?

A következő egy évre a terveink között szerepel a viszonteladói hálózatunk bővítése, elsősorban külföldön, az online értékesítés növelése, valamint az ille-olla közösség bővítése, és felépítése. Egy olyan közösséget akarunk létrehozni, ahol a nők fel tudnak töltődni, egymással meg tudják osztani az őket foglalkoztató dolgokat, ahol kreatívkodhatnak. Ezen felül nyertünk a Nemzeti Kulturális Alapnál egy pályázatot, aminek keretén belül új irányt veszünk, és a különböző testalkatokra fogunk ruhákat készíteni.

Fényképek: Weidinger Zsófia

CIKKAJÁNLÓ

Sikeresen vizsgázott a HelloBlackFriday.hu Sikeresen vizsgázott a HelloBlackFriday.hu
2017. 12. 06.

Jó hírek, érdekességek portálunk fekete pénteki eredményei kapcsán.

Andris, ez a webshop biztonságos? Andris, ez a webshop biztonságos?
2017. 12. 04.

Honnan tudom, hogy a webshop, ahonnan vásárolni akarok biztonságos?

Black Friday 2018 Black Friday 2018
2018. 03. 05.

2018. november 23-a a “hivatalos” Black Friday dátum, de a valóság egy kicsit összetettebb.

Kütyübazár, pár autós holmi Kütyübazár, pár autós holmi
2018. 04. 09.

A négyszeres Ország boltja győztes webáruház autós termékeiből szemezgettünk.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Lilla Sellei Bags táska webáruház – interjú
2018. 08. 15.
Magyar márkákat bemutató sorozatunkban ezúttal egy stílusos táska webshop tulajdonosával beszélgettünk.
Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője
2018. 08. 15.
A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került. Feljutott a listára az Alza is.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Hozza a postás a csomagot. Ja nem, a drón.
2018. 08. 11.
Így változnak meg a szállítási szolgáltatások a nagyvárosokban.
A Tinder előbb-utóbb videós lesz Magyarországon is
2018. 08. 10.
Már nem csak képekben, hanem videóban is bizonyítanod kell, hogy Te vagy az igazi.
Összes cikk megtekintése
Black Friday hírközpont extrákkal
Olcsón? Feketét? – Az idő pénz
2018. 07. 21.
Meglátogattuk azt a kávézót, ahol ingyenes a kávé, csak az ott eltöltött időért kell fizetni.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Így javítja a kiterjesztett valóság a vásárlási élményt
2018. 08. 15.
Szélesebb ruhapróba lehetőség okostükör, augmented reality segítségével.
E-commerce hírek – Lapszemle & Hírmix
2018. 08. 14.
Újabb nagyon fontos személy indított webshopot.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu