Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Internetes Vásárlás Napja: a mozgalom

Szerző: Ádám
2017. 11. 02. |
black friday
cyber monday
internetes vásárlás napja

Bemutatjuk a kezdeményezést, amely utat nyitott a Black Friday korszak számára.

Internetes Vásárlás Napja: a mozgalom

A november hónap és az online vásárlás az idők kezdete óta kéz a kézben járnak. A hivatalosan 2017. november 24-én megrendezésre kerülő Black Friday akciós nap mára már abszolút közismertségnek örvend, de az online vásárlás elfogadottsága nem önmagától alakult ki. Sőt, az internetes kereskedelem népszerűsítése kezdetben kifejezetten kihívásokkal teli küldetés volt. A HelloBlackFriday.hu oldal fenntartója, a Neo Interactive, digitális ügynökségként és az Internetes Vásárlás Napja kidolgozójaként immáron hét éve az online vásárlás zászlójának hordozója.

Működési elv

Ennek a célnak a mentén hozta létre a vállalat az Internetes Vásárlás Napja (korábban DotcommerceDay néven is futó) eseményt és márkát 2010-ben. A mechanizmusa az azóta eltelt időben tulajdonképpen nem változott. Az akciós nap előtt minden kereskedő ingyen feltölthette ajánlatait az erre a célra kialakított honlapra. Ennek üzemeltetését, illetve a szükséges médiafigyelem és vásárlóforgalom megteremtését pedig a neo biztosította.

Az első Internetes Vásárlás Napja hirdetés 2010-ben

Az egyik első Internetes Vásárlás Napja hirdetés 2011-ből

Internetes Vásárlás Napja: a háttér

Az akciós nap időpontjának kiválasztása novemberre esett, nyilvánvalóan a karácsonyi főbevásárlási szezon tömegvonzásának hatására. Az Internetes Vásárlás Napja mozgósító céllal jött létre: az idő-, pénz- és energiakímélő online vásárlást kívánta minél több ember számára propagálni. Kereskedelmi előképe az amerikai Cyber Monday volt, illetve az azt megelőző Black Friday kereskedelmi esemény. Ami – ellentétben az Internetes Vásárlás Napjával – spontán kialakult jelenség, de mára tudatosan használja az USA-ban az egész kereskedelmi iparág. Nem csak e-kereskedelmi tehát, mert a Black Friday sokkal inkább a hagyományos boltok árleszállító napja, és a rákövetkező „kiberhétfő” az internetes kereskedők terepe a tengerentúlon.

hbf_black_friday_ivn_ad4

Internetes Vásárlás Napja reklám 2016-ból

Magyarországon (és egész Európában) nem ünneplik a Hálaadás Napját, ezért nincs meg az éles váltás, amikor pulykavacsorás családi ünnepről és hosszú hétvégéről átfordulnának az emberek az adventi időszakba, és elkezdenének karácsonyi ajándékokat vásárolni. Ezt ismerték fel az Internetes Vásárlás Napja hazai szervezői, akik ezzel a mozgalommal apropót szerettek volna teremteni arra, hogy az e-kereskedők „beindítsák” a karácsonyi szezont az interneten.

Csatlakozók

Értelemszerűen egy ilyen szokásformáló kezdeményezéshez a webshopok együttműködése mellett szükség volt arra, hogy olyan márkák álljanak a mozgalom mellé, mint a Mastercard, a Telenor, a Magyar Posta, az ERSTE és az Invitel, hogy csak a legnagyobbakat említsük. Az ismert márkák mellett, ismert emberek is arcukat adták az Internetes Vásárlás Napja népszerűsítéséhez. A magyar celebritások közül Kamarás Iván és az akkoriban az X-faktor műsorvezetőjeként országos ismertségnek örvendő Lilu is vallott az online vásárlás iránti elkötelezettségéről, és vált az Internetes Vásárlás Napja nagykövetévé.

hbf_black_friday_ivn_ad2

Szakmai hozzáadott értékek

Az Internetes Vásárlás Napjához már az alapítás évében 400 kereskedő csatlakozott. Ez a szám is jelzi, hogy a kezdeményezés a magyar e-kereskedelmi közösség számára is hiánypótló esemény volt. Ez a „kölcsönösség” mindig is tulajdonsága volt a DotcommerceDay kezdeményezésnek. A rendezők az akciós eseményen történő részvételi feltételek bevezetésével (egyedi kedvezmény kialakítása), illetve a marketingkommunikációt segítő „best practice” anyagokkal (saját felületek használata, grafikai tanácsadás, checklist stb.) szakmai támogatást is adtak a magyar e-kereskedőknek. Az Internetes Vásárlás Napja dátuma az első évében még november végén volt, ám éppen az e-kereskedők visszajelzései alapján 2012-től már november első teljes hetének péntekjére került át, majd – ahogy egyre inkább tágult az év végi kereskedelmi szezon – tolódott még korábbra a kezdeményezés (2017-ben november 3-ra).

Új szerepben

Az Internetes Vásárlás Napja szerepe a nemzetközi környezetből Magyarországra is beömlő Black Friday akciók hatására némileg megváltozott: olyan szezonnyitó, ami egyfajta logisztikai főpróba a webáruházaknak és futárcégeknek, másrészt a nemzetközi Black Friday kommunikációs dömpinggel szemben kifejezetten a hazai telephellyel rendelkező webáruházak eseménye. Az előrelátó vásárlók számára pedig az a “biztonságos” akciós esemény, aminek kihasználásával nyugodtak lehetnek a felől, hogy minden megrendelt termék időben náluk lesz – belekalkulálva esetleg az elállási joggal élést és újrarendelést is.

A HelloBlackFriday oldal küldetése azonos az Internetes Vásárlás Napjáéval: új kommunikációs eszközökkel, megoldásokkal támogatni és népszerűsíteni a tudatos online vásárlást Magyarországon.

CIKKAJÁNLÓ

Új streetwear kollekcióval bővült Hosszú Katinka webáruháza Új streetwear kollekcióval bővült Hosszú Katinka webáruháza
2018. 06. 21.

Sokféle terméket kínál a webshop, még Iron Lady képregény is kapható.

Sikeresen vizsgázott a HelloBlackFriday.hu Sikeresen vizsgázott a HelloBlackFriday.hu
2017. 12. 06.

Jó hírek, érdekességek portálunk fekete pénteki eredményei kapcsán.

N26 – Itt a jövő internetbankja! N26 – Itt a jövő internetbankja!
2018. 05. 26.

Egyre több bankfiók zár be. Erre talált megoldást ez a cég. Szupermarketben fizethetsz be a bankszámládra.

Játék felnőtteknek – Három napos airsoft harcászat Játék felnőtteknek – Három napos airsoft harcászat
2018. 05. 16.

Végre egy olyan játék, ahol nem csak lövöldözés, hanem sztori is van. Neten toboroznak.

Black friday Magazin

Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Webáruházak bemutatkozója
Kollányi Zsuzsi divatot teremt
2018. 07. 14.
Interjúnk Kollányi Zsuzsi énekesnővel, aki a webshopjáról mesélt.
Összes cikk megtekintése
Black Friday hírközpont extrákkal
Női szemmel: az Alibaba top termékei (1. rész)
2018. 07. 09.
A honlapot böngészve az lehet az érzésünk, amit itt nem találunk meg, az nem is létezik a Földön.
Női szemmel: a Wish top termékei (2. rész)
2018. 07. 07.
Sokan szinte Instagramként használják a Wisht, szinte függővé tesz a böngészés a különböző termékeik közt.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Itt a webáruház kutatás eredménye!
2018. 07. 10.
894 webáruház részvételével zajlott egy felmérés, ennek eredményét ismertetjük.
A dánok nyerik a versenyt a skandináv e-kereskedelemben
2018. 07. 05.
Finn rokonaink hozzánk hasonlóan lemaradásban vannak, a régió többi országához képest.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu