Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Egyre gyorsabban fogjuk megkapni rendeléseinket a webáruházakból

Szerző: Galambos Dániel
2018. 05. 03. |

Nincs már idő a mai világban messzi raktárakból hozni az árut.

Egyre gyorsabban fogjuk megkapni rendeléseinket a webáruházakból

Az e-kereskedelem óriásai úgy látják, hogy a szupermarketek és az áruházak képezik a logisztika jövőjét.

A világ legnagyobb e-kereskedelmi cégei már nem igazán gondolkodnak az úgynevezett big-box logisztikában, vagyis abban, hogy az árut nagy raktárszerű (általában a városon kívüli) telephelyekről szállítják. Inkább arra törekednek, hogy az árut minél gyorsabban el tudják juttatni a nagy sűrűn lakott városi környezetbe. Ez pedig arra vezet, hogy igyekeznek átvenni a kereskedőktől a különböző kereskedelmi helyeket.

Pl. a német Zalando is ezt a stratégiát követi. A berlini székhelyű Zalando a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi divatcége, 2017-ben 4,4 milliárd euró árbevétellel. A Zalandótól a vásárlók közvetlenül is megrendelhetik a termékeket, és van egy online platformjuk kereskedők számára is.

Sokan városi vagy utolsó kilométer (last mile) logisztikáról beszélnek, és már nem jönnek szóba a nagy raktárak. 2000 négyzetméter területű multifunkcionális helyeket keresnek maguknak a kereskedők.

Az e-kereskedelmi vállalatok régi szupermarketeket vagy áruházakat újítanak fel saját céljaikra, mert ezek megfelelőek a szállítások lebonyolítására, és járművekkel megfelelően megközelíthetők.

Az emberek logisztikáról, szállításról és forgalomról beszélnek, de a tejnek mindig el kellett jutnia a szupermarketbe. Vagyis sok kis teherautóra és személyautóra kell inkább gondolnunk a nagy teherautók helyett.

A városi, vegyes funkciójú, last mile szállításra is alkalmas helyeké a jövő. A vegyes funkcióra alkalmas kereskedelmi és lakóépületeké a jövő. Az online kereskedelem nagy változást hoz az ingatlan beruházók és ingatlanosok számára is, mivel több multifunkcionális épületre van szükség a városokon belül.

Erre a tendenciára jó példa származik Ázsiából: A kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba felvásárolt két áruház- és szupermarketláncot, és az online kereskedelemben használja őket.

A kisebb, több funkciós honlapok lehetővé teszik, hogy az olyan cégek, mint a Zalando, jobban analizálhassák a fogyasztók szokásait, mint eddig bármikor is. A vállalat 1600 munkatársának nagy része szoftverfejlesztő.

Egy profi webáruház képes a fogyasztók megszerzésére, megtartására, mivel igyekszik megismerni, hogy mik a vásárló kívánságai, és ezeket igyekszik teljesíteni. Sok adatot szerez be a fogyasztókról, és vannak olyan algoritmusaik, amelyekkel analizálni tudják ezeket az adatokat. Ez meghatározza a készleteiket, és így kevés felesleges terméket tárolnak. Ez teszi lehetővé, hogy a nagy raktárakról kisebb kereskedelmi egységekre térjenek át.

CIKKAJÁNLÓ

Amazon vs. Walmart – egy 80 millió termékes webshop felvásárlásáért küzdenek Amazon vs. Walmart – egy 80 millió termékes webshop felvásárlásáért küzdenek
2018. 04. 13.

A Flipkartnak naponta 10 millió látogatója van.

Kinder Cards Kinder Cards
2018. 04. 25.

Olasz életérzés, csokis kekszre emlékeztető formában. Finom, de azért vannak ennél jobb Kinder termékek is.

Webáruházak – Amikor egy gombnyomás a takarítás Webáruházak – Amikor egy gombnyomás a takarítás
2018. 07. 16.

Tényleg hasznos egy ablaktisztító robot?

Amikor igazi élvezetet hoz a futár: mire számíthatunk egy online szexshopban? Amikor igazi élvezetet hoz a futár: mire számíthatunk egy online szexshopban?
2017. 11. 17.

Az online szexvásárlás kényelmesebb és nagyobb diszkréciót is biztosít.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Lilla Sellei Bags táska webáruház – interjú
2018. 08. 16.
Magyar márkákat bemutató sorozatunkban ezúttal egy stílusos táska webshop tulajdonosával beszélgettünk.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Hozza a postás a csomagot. Ja nem, a drón.
2018. 08. 11.
Így változnak meg a szállítási szolgáltatások a nagyvárosokban.
A Tinder előbb-utóbb videós lesz Magyarországon is
2018. 08. 10.
Már nem csak képekben, hanem videóban is bizonyítanod kell, hogy Te vagy az igazi.
Összes cikk megtekintése
Black Friday hírközpont extrákkal
Olcsón? Feketét? – Az idő pénz
2018. 07. 21.
Meglátogattuk azt a kávézót, ahol ingyenes a kávé, csak az ott eltöltött időért kell fizetni.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Így javítja a kiterjesztett valóság a vásárlási élményt
2018. 08. 15.
Szélesebb ruhapróba lehetőség okostükör, augmented reality segítségével.
E-commerce hírek – Lapszemle & Hírmix
2018. 08. 14.
Újabb nagyon fontos személy indított webshopot.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu