Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Már a L’Oréal is eladást segítő roboton dolgozik

Szerző: Galambos Dániel
2018. 08. 08. |

Az online kereskedelem egészen más gondolkodást igényel, mint a hagyományos.

Már a L’Oréal is eladást segítő roboton dolgozik

Folytatjuk a L’Oréal e-kereskedelmi tevékenységéről szóló cikkünket. Az első rész itt található.

A L’Oréal több online csatornán is értékesíti termékeit.
Érzékelték, hogy bizonyos termékek raktározása nagyon költséges. Amikor egy teljesen új cikket próbálnak bevezetni, például egy szemápoló terméket, akkor nem érdemes az Amazonnal együttműködniük. A már sikeres termékeket kell az Amazonnál elérhetővé tenni.

Hány emberük dolgozik az Amazonnak? És alkalmaznak-e Amazon-munkatársakat?

Nagyon sok belső munkatárssal dolgozunk. Mivel a legfontosabb know-how-t meg akarjuk tartani saját magunk számára. Nincs egy 12 fős csapatunk, melynek a tagjai teljes állásban csak az Amazonnak dolgoznak. Ehelyett számunkra nagyon fontos, hogy a partnereinkkel való együttműködésből együtt leszűrjük a fontos felismeréseket. Ami egy alkalommal jól működik, lehet, hogy legközelebb nem megy. Van egy központi csapatunk, akik elemzik az eredményeinket: Milyen cikkek milyen területen sikeresek, milyenek a technikai feltételek, az előző kampányunk milyen részletei voltak sikeresek. Ezeket az eredményeket a további munkánkban fel kell használni, a partnereinktől függetlenül. Egyébként ezek a felismerések az e-kereskedelem egészére nézve fontosak.

Mely márkákra működtetnek saját üzleteket?

Sok ilyen üzletünk van. A különlegesebb és a luxuscikkek esetén vagyunk különösen sikeresek, a Kiehl’s, a Urban Decay, a Biotherm és a Lancôme cégekkel. A múlt évben a tömegtermékek kereskedelmében is előretörtünk a kedvenc márkánkkal, az NYX professzionális sminkekkel.

Miért vásárolnak az ügyfelek egy márkaüzletben, egy márkawebshopban. amikor a Douglasban vagy dm-ben is vásárolhatnak, válogathatnak a márkák között?

Például mert nagyon nagy a választék. Ez különösen igaz a kedvenc márkánkra, az NYX professzionális sminkekre. Az ügyfeleink gyakran felmennek a webshopunkba, hogy ötleteket kapjanak. Az NYX professzionális sminkeket megtalálják az ügyfeleink a dm-nél is, meg a saját boltjainkban, és a webáruházunkban.

Hogyan toborozzák az ügyfeleiket?

A gyártó cégek oldalán is teszünk ajánlatokat az ügyfeleinknek. Arra is törekszünk, hogy a potenciális ügyfelek e-mail-címét megszerezzük. Igyekszünk felmérni, hogy mekkora átfedés van az online és offline ügyfelek között. Aki bejön egy üzletünkbe, az nem egyszerűen levesz egy árut a polcról, és aztán fizet, hanem általában konzultál a kozmetikai tanácsadónkkal is. A boltjainkban dolgozó munkatársainkat felkészítjük arra, hogy a boltba betérő ügyfelek adatait megszerezzék, és így használható adatbázishoz jussunk. És tudjuk tartani a kapcsolatot velük, aminek eredményeképpen egy részük felkeresi az online üzleteinket is. A termékeink értékelését azzal is elősegítjük, hogy ingyen mintatermékeket is adunk a vásárlóink egy részének. Az így nyert információinkat a nagyobb kereskedelmi partnereinkkel, mint például a Douglas, is megosztjuk.

Valójában ez egy marketing-befektetés? Megéri szétküldeni kis fiola szempillafestékeket?

Nincs olyan üzlet, amit az utcán hagyunk heverni. Fontosnak tartjuk, hogy minden üzleti esetet analizáljunk, hogy megállapíthassuk, mi működik, és mi nem. Érdemes szétküldeni a cikkeinket kipróbálásra, ha aztán levonjuk a megfelelő következtetéseket. Van egy jól kidolgozott rendszerünk, amely mutatja, hogy a vásárlók egy adott szegmense hogyan fogadja a termékünket. Ugyanennek a rétegnek ezután például egy másik hasonló terméket is elküldünk, és ennek alapján tudjuk mérni, hogy mi hogyan működik. Ez így sokkal többet ér, mintha csak egyszerűen elérhetővé teszünk egy terméket az online felületünkön.

Láthatóan az ügyfél-centrikusság fontos Önök számára. Ezen belül mit tartanak a legfontosabbnak?

Fontos feladatunk, hogy a nagyon sokféle felhasználóink igényeit jól megismerjük. Meg kell állapítanunk, hogy a nap mely időpontjai a legmegfelelőbbek ahhoz, hogy az ügyfeleinket elérjük, és milyen médiacsatornákon tudjuk leginkább eljuttatni hozzájuk az információinkat. Ez természetesen terméktípusonként és a felhasználók szerint is erősen változik. Aki sampont vásárol, annak egészen mások az igényei, mint annak, aki egy új sminket keres.

Minél több fogyasztóval akarunk közvetlen kapcsolatot kiépíteni. A közösségi fórumainkon, a Facebookon, az Instagramon, a Youtube-on 35 százalékkal nőtt az együttműködésünk a fogyasztóinkkal. Németországban több mint hat millió kedvelőnk és követőnk van, és csupán a YouTube-on a múlt évben 250 millió megnézést generáltunk a termékismertető, az oktató és egyéb videóinkkal. Ez nagyon értékes, bár ezek anonim adatok. Ezeket az adatokat használni kell egy CRM szoftverrel.

Mikorra fog ez elkészülni?

Az adatokat egyelőre silókban tároljuk, ami egy ilyen méretű vállalat esetén normális. Ebben az évben az összes adatot egy közös platformra kell helyeznünk, figyelembe véve az európai általános adatvédelmi rendeletet.

Hogyan viszonyulnak az új cégekhez?

Én személyesen szívesen veszem fel a kapcsolatot a fiatal vállalatokkal és a startup cégekkel, akik tőlünk teljesen eltérő szemlélettel próbálják megoldani a problémákat. A Founders Factory a feltörekvő cégeket korai stádiumukban segíti a fejlődésben. Egy ilyen segítség a L’Oréal esetében a Modiface applikáció.

A L’Oréal történetében ez az első lépés a digitális fejlesztésben. Robotok alkalmazásán is dolgozunk jelenleg.

 

CIKKAJÁNLÓ

Kinder Cards Kinder Cards
2018. 04. 25.

Olasz életérzés, csokis kekszre emlékeztető formában. Finom, de azért vannak ennél jobb Kinder termékek is.

Fashion Days, az online divatforradalom Fashion Days, az online divatforradalom
2017. 10. 13.

Egy webshop, aminek kedvéért a magyar nők csak éjfél után fekszenek, és kora hajnalban kelnek.

Samsung Galaxy S8+ a Telekomtól! Samsung Galaxy S8+ a Telekomtól!
2017. 11. 14.

Figyelj jól, mert ez nem csak kedvezmény! Iratkozz fel a Telekom hírlevelére és nyerj!

Itt van Micheal Kors. De hová tűnt ByeAlex? Itt van Micheal Kors. De hová tűnt ByeAlex?
2018. 04. 28.

A nagy nevek nem vacakolnak magyarra fordított honlappal.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Lilla Sellei Bags táska webáruház – interjú
2018. 08. 15.
Magyar márkákat bemutató sorozatunkban ezúttal egy stílusos táska webshop tulajdonosával beszélgettünk.
Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője
2018. 08. 15.
A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került. Feljutott a listára az Alza is.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Hozza a postás a csomagot. Ja nem, a drón.
2018. 08. 11.
Így változnak meg a szállítási szolgáltatások a nagyvárosokban.
A Tinder előbb-utóbb videós lesz Magyarországon is
2018. 08. 10.
Már nem csak képekben, hanem videóban is bizonyítanod kell, hogy Te vagy az igazi.
Összes cikk megtekintése
Black Friday hírközpont extrákkal
Olcsón? Feketét? – Az idő pénz
2018. 07. 21.
Meglátogattuk azt a kávézót, ahol ingyenes a kávé, csak az ott eltöltött időért kell fizetni.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Így javítja a kiterjesztett valóság a vásárlási élményt
2018. 08. 15.
Szélesebb ruhapróba lehetőség okostükör, augmented reality segítségével.
E-commerce hírek – Lapszemle & Hírmix
2018. 08. 14.
Újabb nagyon fontos személy indított webshopot.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu