Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Online vásárlási szokások húsvét idején

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 10. |

Webáruházak forgalmának visszaesése volt megfigyelhető húsvét idején.

Online vásárlási szokások húsvét idején

A németországi tapasztalatok azt mutatják, hogy a húsvéti időszakban csökken a forgalom az online kereskedelemben. A vásárlók magatartását vizsgáló felmérés szerint húsvét vasárnapján majdnem a felére csökkent a forgalom egy átlag vasárnaphoz képest, ami általában amúgy a legerősebb forgalmú napokhoz tartozik. (Hiszen Németországban ekkor a nem online boltok zárva vannak.)

Húsvét vasárnap a webáruházak forgalma 42 százalékkal kevesebb volt, mint a normál vasárnapokon. Normál esetben a vasárnap a legerősebb a forgalom a webáruházakban, a húsvéti napok viszont igazi „pihenőnapok”, amelyeket úgy tűnik, inkább a családnak szentelnek az emberek. A húsvéti napokon csupán két területen van érdeklődés az online üzletekben: az utazási irodáknál, és a digitális nyomtatóknál.

Az IntelliAd Media müncheni cég által végzett vizsgálat eredményein alapul ez a megállapítás. A felmérés több mint 750 000 német ember vásárlási szokásait vizsgálta. A húsvéti ünnepnapokat hasonlították össze a hétköznapokkal és a vasárnapokkal.

Húsvéti napjain az árbevétel 27 százalékkal volt kevesebb a heti átlaghoz képest, és 42 százalékkal a vasárnapi forgalomhoz képest. Hasonló eredményt mutat a webáruházak látogatottsága is. A normál hétköznapok látogatottságához képest 26 százalékkal volt kevesebb, a vasárnapihoz képest 37 százalékkal.

Az általános konverziós ráta húsvétkor 3,1 százalék volt, ezzel szemben hétköznap 3,0 százalék, vasárnap pedig 3,4 százalék.

Az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, kivéve a húsvét vasárnapot.

 „Normál esetben az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, a húsvét vasárnap viszont a családé. Az online vásárlás többnyire tableten vagy okostelefonon történik. Húsvét vasárnap többen vásároltak tableten vagy okostelefonon (36 százalék), mint a normális vasárnapokon (32 százalék) vagy hétköznapokon (31 százalék). Ezért az online vásárlást reklámozóknak húsvétkor a mobilhasználókat kell megcélozniuk.

Gyorsabban vásárolunk, ha a családdal vagyunk

Még az is mutatja, hogy a húsvét a családé, hogy aki húsvét vasárnap a neten megpróbál vásárolni, lényegesen gyorsabban dönt, mint más napokon. A vásárlások összességében 11 órával kevesebb időt vettek igénybe, mint más napokon.

A hasznot húzók

 Nagypéntek és húsvét hétfő között két területen könyvelhetnek el jelentős hasznot. Az utazást szervezők öt százalékkal többet profitálnak, mint más napokon. A digitális nyomtatással foglalkozók pedig hét százalékkal nagyobb bevételhez jutnak más napokhoz képest. Láthatóan a német emberek az ünnepnapokat szívesen használják utazásra, és szeretnek fényképes emléket készíteni a szeretteikkel eltöltött ünnepnapokról.

Végül az említett felmérés alapján álljon itt látható néhány konkrét adat az egyes kereskedelmi ágakról:

Elektronika: A húsvéti ünnepek alatt a látogatottság 8 százalékkal csökkent, az eladás pedig 17 százalékkal.

Divat: Ezen a területen 11 százalékkal csökkent a látogatottság, az eladás pedig 18 százalékkal.

Háztartás és kert: A német emberek általában húsvétkor nem akarnak a háztartás és a kert szépítésével foglalkozni. Az eladás 51 százalékkal, a látogatottság 47 százalékkal esett le, vagyis erősen csökkent.

Utazás: Húsvét idején megnőtt a német emberek utazási kedve. A látogatottság 1 százalékkal csökkent, de a bevétel 5 százalékkal nőtt.

Digitális nyomtatás: A húsvéti ünnepek alatt a németek közül sokan igazán jól érzik magukat. Többet fényképeznek, és különböző fotótermékeket rendelnek. A látogatottság 3 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 7 százalékkal.

Könyvek: A húsvéti ünnepek alatt a német emberek a családdal vannak, és nemigen jut idejük olvasásra. A könyveladás 20 százalékkal, a látogatottság 1 százalékkal csökkent.

A felmérésről: A felmérést a müncheni IntelliAd Media cég végezte. 750000 német ember vásárlási viselkedését vizsgálta különböző területeken, a könyvvásárlástól az utazásig. Húsvét ünnepnapjait hasonlították össze az első negyedév hétköznapjaival és vasárnapjaival.

CIKKAJÁNLÓ

Bennfentes infók: ilyen lesz a Facebook társkereső Bennfentes infók: ilyen lesz a Facebook társkereső
2018. 05. 03.

Okos lesz, hiszen sok adatból dolgozik. De nem fogják látni az ismerőseid, hogy fent vagy.

Top 5 trend a kereskedelem területén Top 5 trend a kereskedelem területén
2018. 05. 30.

Vásárcsarnokok, pop-up üzletek, fast-casual dining, showroom-ok, experiential retail.

iPon: így kell ezt csinálni! iPon: így kell ezt csinálni!
2017. 10. 30.

Ha az iPon webshopját csak egy szóval lehetne jellemezni, azt kiáltanánk: hozzáértés!

Kinder Cards Kinder Cards
2018. 04. 25.

Olasz életérzés, csokis kekszre emlékeztető formában. Finom, de azért vannak ennél jobb Kinder termékek is.

Black friday Magazin

Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Webáruházak bemutatkozója
Kollányi Zsuzsi divatot teremt
2018. 07. 14.
Interjúnk Kollányi Zsuzsi énekesnővel, aki a webshopjáról mesélt.
Összes cikk megtekintése
Black Friday hírközpont extrákkal
Női szemmel: az Alibaba top termékei (1. rész)
2018. 07. 09.
A honlapot böngészve az lehet az érzésünk, amit itt nem találunk meg, az nem is létezik a Földön.
Női szemmel: a Wish top termékei (2. rész)
2018. 07. 07.
Sokan szinte Instagramként használják a Wisht, szinte függővé tesz a böngészés a különböző termékeik közt.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Itt a webáruház kutatás eredménye!
2018. 07. 10.
894 webáruház részvételével zajlott egy felmérés, ennek eredményét ismertetjük.
A dánok nyerik a versenyt a skandináv e-kereskedelemben
2018. 07. 05.
Finn rokonaink hozzánk hasonlóan lemaradásban vannak, a régió többi országához képest.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu