Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Anyák napja – A(z online) virágárusok ünnepe

Szerző: Galambos Dániel
2018. 05. 03. |

Megnéztük, mi vár ránk, ha online szeretnénk virágot küldeni. Tele a net virágküldő szolgáltatással.

Anyák napja – A(z online) virágárusok ünnepe

A cím már megadja az alaphangot, mert ahhoz képest, hogy az ókori Görögországig vezethető vissza az anyák napja hagyománya, ma már a virág és ajándék eladások felturbózásának egyik eszközévé vált. Az Afrika közepéből ide reptetett virágok eladásává…

Az egész anyák napja történet az ókori görögöknél indult, akik nagyon tisztelték az isteneiknek az anyját, Rheát. Tavasszal őt ünnepelték, és mellette körbe rajongták az édesanyákat is. Ez az anyák napjának az eredete, a következő történelmi állomást az 1600-as évek Angliája jelentette, ahol az ipari forradalom egyik “melléktermékének” is tekinthető az anyák napja.

Ez úgy alakult ki, hogy a vidékről a városi gyárakba szegődött gyermekek egyszer egy évben biztosan kaptak szabadnapot, ekkor hazamehettek és útközben virágot szedtek édesanyjuknak. Sajnos ennyire egyszerű és szomorú az újkori sztorija, ami anno vegyült némi keresztény életérzéssel.

A ma ismert anyák napja nem jöhetett volna létre Julia Ward Howe nélkül, aki 1872-ben járta ki, hogy május második vasárnapján az anyákra extra nagy figyelem vetüljön. Ezt a hagyományt kívánta amerikai nemzeti ünneppé tenni Anna M. Jarvis, aki sokéves munkával elérte a célját, és 1914-től már államilag jegyzett ünnep az anyák napja. Jarvis később megbánta a fáradozásait, mert a virágárusok és az ajándékban utazó kereskedők kedvelt bevételi forrásává vált az anyák napja. Ez jól jött a kereskedőknek, mert a Valentin napi pénz költés után nem sokkal érkezett egy újabb bevételi forrás.

Az ünnep, ajándékozásba való szinte teljes átfordulása miatt bánta meg Jarvis, hogy az anyák napját létrehozta. Az anyák napja egyébként országonként változik, itthon néhány nagyobb virágárust megkérdezve a klasszikus virág, a rózsa a fő kedvenc, kissé árnyalja az anyák napi virág választási képet, hogy nálunk a középiskolai ballagásokkal egy hétvégére esik. Így a hatvan százalékos rózsa forgalom ez idő tájt nem biztos, hogy csak az édesanyák felé irányul.

A virágok útja elég meglepő, naivitás azt hinni, hogy hazai termelőktől érkezik a csokrok többsége az ünnepeltekhez. Az útja legtöbbször az, hogy az Afrika közepén és Közép-Amerikában levágott virágot hűtött rakterű repülőre teszik, ami Hollandiában landol. Innen az útja a világ legnagyobb virág piacára vezet, itthon a szigetszentmiklósi virágpiac a következő állomás, ahonnan a virágkereskedők többsége vásárol. Így jut el a vevőhöz a virág, mert ez az út olcsóbb, mint a hazai termelés…

Ha elborzadt az olvasó a mindent átitató globalizáción, akkor ezt meg tudjuk érteni. A globalizációnak és az internetes vásárlásnak azért léteznek pozitív hozadékai is. Ilyen például a www.fleurop.hu szolgáltatása itthon, amely már 45 éve segíti az ajándékozást, ünneplést. A lényeg, hogy a webcím egy nemzetközi virágküldő hálózatot takar, amely szerencsére nem központilag intézi a virágok küldését, hanem a helyi virágkereskedők készítik el a csokrot, és szállítják is ki. Így a helyi kereskedőket segíti a szerveződés. Megszűrik azt, aki velük dolgozik, ezért díjnyertes, jó minőségű csokrokat kap a megrendelő, amit a webáruházból rendeltek meg.

Ha szombat délig leadják a rendelést, akkor még aznap elkerül az ünnepelthez, hétköznap 15 óra a határidő. Ez a szolgáltatás a legtöbb nagyvárosban használható Magyarországon, a működőképességét jelzi, hogy több hasonló szolgáltatás is van a hazai weben.

CIKKAJÁNLÓ

Egyre gyorsabban fogjuk megkapni rendeléseinket a webáruházakból Egyre gyorsabban fogjuk megkapni rendeléseinket a webáruházakból
2018. 05. 03.

Nincs már idő a mai világban messzi raktárakból hozni az árut.

Beszélgetés egy vidéki webáruház tulajdonossal (1. rész) Beszélgetés egy vidéki webáruház tulajdonossal (1. rész)
2018. 10. 07.

Tapasztalatok és tanulságok.

Retailtainment – egyre szórakoztatóbb lesz vásárolni Retailtainment – egyre szórakoztatóbb lesz vásárolni
2018. 05. 29.

Amiatt, hogy az AR (kiterjesztett valóság) megoldások elterjednek.

Tchibo, egyszerűen jó! Tchibo, egyszerűen jó!
2017. 11. 03.

A megbízhatóságáról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert cég webshopja kötelező.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu