Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Az fmcg és a szépségápolási cikkek elsősorban offline fogynak

Szerző: Galambos Dániel
2018. 05. 28. |

Sokszor azért egyszerűbb lemenni a boltba kenyérért.

Az fmcg és a szépségápolási cikkek elsősorban offline fogynak

Az e-kereskedelmi forgalom Németországban folyamatosan növekszik. Az elektronikai cikkek, könyvek és divatcikkek online vásárlása óriási fellendülésben van. A napi fogyasztási cikkeket és a szépségápolási cikkeket viszont nem egészen érte el ez a fellendülés.

A „Hagyományos vagy online? A vásárlók szokásai a szépségápolási és a napi fogyasztási cikkek területén” című tanulmány szerint szinte minden megkérdezett rendszeresen vásárol szépségápolási cikkeket, de szinte senki sem vásárol kizárólag online.

Éppen hogy a vásárlók 80 százaléka egy-négy hetenként vásárol szépségápolási cikkeket. A legtöbben saját maguk számára vásárolnak ilyen termékeket, a második helyen a partnerük és a családjuk számára vásárlók állnak. A tanulmány szerint a megkérdezettek nagy része (62%) a kozmetikai cikkeket hagyományos módon szerzi be. A megkérdezetteknek körülbelül a harmada online és offline is vásárol, és csak 1 százalékuk válaszolta azt, hogy kizárólag online vásárol ilyen termékeket. A fő ok a hagyományos vásárlásra bizonyos kényelmi szempontok, például az, hogy így a vásárlás előtt ki tudják próbálni a termékeket. A legkedveltebb offline vásárlási helyek a dm (88%) és a Rossmann (78%).

A neten való vásárlás előnyének a nagy választékot tartják, azt, hogy éjjel-nappal rendelkezésre áll, és hogy házhoz szállítják. A legkedveltebb online vásárlási hely, körülbelül 74 százalékkal, az Amazon, második helyen van, körülbelül 40 százalékkal, a dm és a Rossmann.

A vásárlást nemigen előzi meg az online-tájékozódás

A online és offline módszerek közti egymásra hatás alapján vezették be az úgynevezett ROPO effect (research online, purchase offline – tájékozódás online, vásárlás offline) fogalmát. Ez a másik irányban is működik, vagyis nemcsak a „tájékozódás online, vásárlás offline” módszer létezik, hanem a „tájékozódás offline, vásárlás online” is. A kutatás azt mutatja, hogy a szépségápolási cikkek területén egyiknek sincs lényeges szerepe. Ez részben annak tulajdonítható, hogy ezek a termékek általában nem túl drágák, és ezért nincs szükség a vásárlás előtt túl sok körülnézésre. Ezenkívül az is számíthat, hogy a kozmetikai cikkek területén az e-kereskedelmi választék nem túl nagy.

Arra a kérdésre, hogy a vásárló el tudja-e képzelni, hogy öt éven belül minden kozmetikai cikket online fog megvásárolni, a többség nemmel válaszolt. Csak minden negyedik válaszoló mondta, hogy el tudja képzelni. Hasonló a helyzet az élelmiszerekkel, a többség ezeket is csak nagyon ritkán vásárolja online.

Az említett tanulmányt egy berlini közgazdasági-jogi főiskola hallgatója készítette, és a Berliner Insights-Intelligence-Firma POSpulse (Berlini Piackutató Tanácsadó Intézet) támogatta. 1000 embert kérdeztek a kozmetikai és szépségápolási cikkekre vonatkozó vásárlási szokásaikról.

CIKKAJÁNLÓ

Auchan Minute – Retteghetnek az eladók? Auchan Minute – Retteghetnek az eladók?
2018. 07. 22.

Eladó nélküli boltokat nyit hamarosan az Auchan.

800 000 magyar vásárló fog online rendelni a Black Friday idején 800 000 magyar vásárló fog online rendelni a Black Friday idején
2018. 11. 15.

Az internetes költések összértéke meghaladhatja a 40 milliárd forintot.

Online vásárlási szokások húsvét idején Online vásárlási szokások húsvét idején
2018. 04. 10.

Webáruházak forgalmának visszaesése volt megfigyelhető húsvét idején.

A Snapchat is belép a közösségi vásárlás világába A Snapchat is belép a közösségi vásárlás világába
2018. 09. 26.

Az Amazon segít neki ebben.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Black Friday – MANGO – 30%-os akció!
2018. 11. 23.
A MANGO-nál 30% kedvezmény van vasárnapig, a BLACK18 kóddal, minden termékre!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu