Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Az fmcg és a szépségápolási cikkek elsősorban offline fogynak

Szerző: Galambos Dániel
2018. 05. 28. |

Sokszor azért egyszerűbb lemenni a boltba kenyérért.

Az fmcg és a szépségápolási cikkek elsősorban offline fogynak

Az e-kereskedelmi forgalom Németországban folyamatosan növekszik. Az elektronikai cikkek, könyvek és divatcikkek online vásárlása óriási fellendülésben van. A napi fogyasztási cikkeket és a szépségápolási cikkeket viszont nem egészen érte el ez a fellendülés.

A „Hagyományos vagy online? A vásárlók szokásai a szépségápolási és a napi fogyasztási cikkek területén” című tanulmány szerint szinte minden megkérdezett rendszeresen vásárol szépségápolási cikkeket, de szinte senki sem vásárol kizárólag online.

Éppen hogy a vásárlók 80 százaléka egy-négy hetenként vásárol szépségápolási cikkeket. A legtöbben saját maguk számára vásárolnak ilyen termékeket, a második helyen a partnerük és a családjuk számára vásárlók állnak. A tanulmány szerint a megkérdezettek nagy része (62%) a kozmetikai cikkeket hagyományos módon szerzi be. A megkérdezetteknek körülbelül a harmada online és offline is vásárol, és csak 1 százalékuk válaszolta azt, hogy kizárólag online vásárol ilyen termékeket. A fő ok a hagyományos vásárlásra bizonyos kényelmi szempontok, például az, hogy így a vásárlás előtt ki tudják próbálni a termékeket. A legkedveltebb offline vásárlási helyek a dm (88%) és a Rossmann (78%).

A neten való vásárlás előnyének a nagy választékot tartják, azt, hogy éjjel-nappal rendelkezésre áll, és hogy házhoz szállítják. A legkedveltebb online vásárlási hely, körülbelül 74 százalékkal, az Amazon, második helyen van, körülbelül 40 százalékkal, a dm és a Rossmann.

A vásárlást nemigen előzi meg az online-tájékozódás

A online és offline módszerek közti egymásra hatás alapján vezették be az úgynevezett ROPO effect (research online, purchase offline – tájékozódás online, vásárlás offline) fogalmát. Ez a másik irányban is működik, vagyis nemcsak a „tájékozódás online, vásárlás offline” módszer létezik, hanem a „tájékozódás offline, vásárlás online” is. A kutatás azt mutatja, hogy a szépségápolási cikkek területén egyiknek sincs lényeges szerepe. Ez részben annak tulajdonítható, hogy ezek a termékek általában nem túl drágák, és ezért nincs szükség a vásárlás előtt túl sok körülnézésre. Ezenkívül az is számíthat, hogy a kozmetikai cikkek területén az e-kereskedelmi választék nem túl nagy.

Arra a kérdésre, hogy a vásárló el tudja-e képzelni, hogy öt éven belül minden kozmetikai cikket online fog megvásárolni, a többség nemmel válaszolt. Csak minden negyedik válaszoló mondta, hogy el tudja képzelni. Hasonló a helyzet az élelmiszerekkel, a többség ezeket is csak nagyon ritkán vásárolja online.

Az említett tanulmányt egy berlini közgazdasági-jogi főiskola hallgatója készítette, és a Berliner Insights-Intelligence-Firma POSpulse (Berlini Piackutató Tanácsadó Intézet) támogatta. 1000 embert kérdeztek a kozmetikai és szépségápolási cikkekre vonatkozó vásárlási szokásaikról.

CIKKAJÁNLÓ

Emelkedik az online vásárlás mértéke a Ramadán idején Emelkedik az online vásárlás mértéke a Ramadán idején
2018. 07. 31.

Csak meg ne lássa a postás.

N26 – Itt a jövő internetbankja! N26 – Itt a jövő internetbankja!
2018. 05. 26.

Egyre több bankfiók zár be. Erre talált megoldást ez a cég. Szupermarketben fizethetsz be a bankszámládra.

Változatlanul a TESCO a legnagyobb kiskereskedelmi lánc Magyarországon Változatlanul a TESCO a legnagyobb kiskereskedelmi lánc Magyarországon
2018. 08. 21.

Tavaly bruttó 808,8 milliárdos forgalmat ért el. És itt a teljes toplista.

A Vasedény webáruház halad a korral A Vasedény webáruház halad a korral
2018. 06. 08.

NDK turmixgép helyett NSZK turmixgépek kaphatók a webshopban.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu