Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Webshopként hogyan profitálhatok legtöbbet a Black Friday-ből?

Szerző:
2017. 10. 02. |
black friday
edm
marketing
mobiloptimalizálás

Black Friday akciók nélkül lemaradsz a karácsonyi versenyben. Segítünk!

Webshopként hogyan profitálhatok legtöbbet a Black Friday-ből?

Közeledik Black Friday, a Fekete Péntek, amely végzetesnek tűnő jelentésével szemben 2017 egyik leginkább várt kereskedelmi eseménye a vásárlók és a kereskedők részéről egyaránt. A következő írásban a PayPal friss kutatása alapján összeszedtük, mit kell tenniük a kereskedőknek, hogy webshopként a legnagyobb profitra tehessenek szert ezen a kereskedelmi ünnepnapon.

Mikor lesz 2017-ben a Black Friday?

Mielőtt megválaszoljuk ezt az egyszerűnek tűnő kérdést, le kell szögeznünk: a Fekete Péntek mára már nemcsak egy adott napot, hanem egy jelenséget, szokást jelöl inkább. A szó jelentése ugyanis folyamatosan bővül. Az eredeti kifejezés amerikai, a Hálaadást követő pénteket jelöli, amely a karácsonyi bevásárlási időszak kezdete. A szóhoz azonban szorosan kötődik a Black Friday-t övező kereskedői stratégia is, a piacra zúduló akció-cunami. Fentiek alapján azt mondhatjuk, hogy a Fekete Péntek idén 2017. november 24-én lesz, de a dátum rögzítésénél is fontosabb, hogy megértsük, webshopként milyen stratégiai lépésekre kell, hogy sarkalljon ez az egyre ismertebb, nagybetűs kereskedelmi nap.

A Black Friday hatására hogyan változtassak kereskedői stratégiámon?

A Black Friday, egyrészt a karácsonyi ajándékvásárlási időszak kezdetét hozza előbbre időben, másrészt a start jelentőségét növeli nagyban. Magyarországon a kulturális és kereskedelmi szokások különbözősége miatt a Black Friday egyelőre sokkal inkább online jelenség, mit az USA-ban, ahol ez az alkalom a hagyományos bevásárlási tradíciókból fejlődött ki. Ennek igazolására néhány adat: a 18–50 éves magyarok 28 százaléka vásárol ezen a napon, és többségük internetes áruházakban keresi a legjobb ajánlatot. Mindemellett nem üres zsebbel teszik ezt, 34 százalékuk a vásárlás alkalmával, több mint 60 ezer forintot tervez költeni.

Mindez azt jelenti, hogy a magyar kereskedőket a Fekete Péntek az internetes értékesítés stratégiai jelentőségének felfedezésére kell, hogy sarkallja. A november végén rendszeresen megérkező „Black Friday hullám” a verseny élesedését hozza magával, ami révén pedig értelemszerűen egyre kiemeltebb figyelmet kapnak az online kereskedelmi eszközök. A PayPal legfrissebb kutatása is ezekkel – az internetes értékesítési oldalak működtetésével és az e-marketing eszközök használatával foglalkozik.

Mobiloptimalizálás

A mobileszközökön történő internetes tartalomfogyasztás aránya folyamatosan növekszik. Mára a felhasználok több mint egyharmada okostelefonján netezik, de ami ennél is fontosabb, a vásárláshoz használt eszköz is a mobil lett. Ez azt jelenti, hogy webshopunkkal szemben alapkövetelménnyé válik a reszponzivitás, azaz a mobileszközön történő tartalomfogyasztásra optimalizált weboldal megléte. Ez főleg abban az esetben kihívás, ha egy meglévő oldalt kell ilyen irányban fejleszteni. Webshopként a reszponzivitás megteremtése vagy a mobilverzió kialakítása szakmai feladat, érdemes fejlesztő céget bevonni, ugyanakkor számos ingyenesen letölthető webshop rendszer kínálja a mobil-optimalizációt.

Minél egyszerűbb, annál hatékonyabb

A PayPal kutatás figyelemre méltó megállapítása szerint a Black Friday-ozók könnyen tűzbe jönnek az akciós árak láttán. Ez azt jelenti, hogy hamar eljutnak webshopunk „kosár” oldalára, ugyanakkor 45%-uk itt hátra arcot hajt végre. Ennek egyrészt természetesen pszichológiai okai vannak. Egy kedvezmény lehet annyira vonzó, hogy versenyhelyzetet teremt a vásárlóban (meg kell szereznem mások elől!). Ezzel együtt ugyanakkor, épp a valóságos fizetés kijózanító pillanatáig, kikapcsolja valóságérzékét. Emiatt érdemes optimalizálni a fizetési folyamatot olyan online eszközökkel, amik révén a fizetés folyamata egyszerűsíthető, kiküszöböli az állandó jelszó-megadás igényét. A PayPal értelemszerűen a saját hasonló szolgáltatására kívánja felhívni a figyelmet, amikor a PayPal’s One Touch-ot ajánlja, amely a visszatérő vásárlójelöltek bejelentkezve tartja az oldalon, így egyetlen mozdulattá teszi számukra a vásárlást.

Kommunikálj webshopként!

Ahhoz, hogy a webshopod és kínálatod felkerüljön a vásárlók kívánságlistájára, már jó időben, tehát már ma, tudasd velük, hogy milyen akciók várhatók honlapodon a Black Friday időszakban. Ennek – még mindig – leghatékonyabb eszköze az elektronikus levél (eDM). Amellett, hogy mondjuk, nyereményjátékkal építed az adatbázisodat, Fekete Péntekre készülve érdemes ajánlatot kérni a legnagyobb hazai (Frog Média, Jaguár Média) vagy nemzetközi (Mailchimp, Constant Contact) eDM szolgáltatóktól.

Fektess be!

Ahogy láttuk, a Black Friday Magyarországon az online karácsonyi vásárlás előre hozott döntőjévé válik. (Az Egyesült Államokban az éves internetes kereskedelmi bevétel negyede ezen a napon realizálódik.) Ez azt jelenti, hogy a stratégiai felkészülés értelemszerűen a marketingköltségeink elosztásában is meg kell jelenjen. A Fekete Péntek kapcsán megjelenő többletforgalom megterheli a szervereket, de kihívást jelenthet a raktárkészlet, illetve az alkalmazotti létszám kapcsán is. A többlet feladatokat finanszírozni kell, hogy a megnövekedett forgalom ne sodorja el webshopunkat. Ugyanez a finanszírozási kényszer ugyanakkor a vásárlók oldalán is fennáll. A Black Friday akcióbőség akkor válik bevételnövekménnyé, ha a vásárlók rendelkeznek a szükséges anyagi fedezettel. Érdemes tehát a webshopunkban megkülönböztetett figyelmet fordítani a különböző magánszemélyeket és kisvállalkozói hiteltermékek előzetes kommunikációjára is.

Legyél te is Black Friday!

A Fekete Péntekezés egyre népszerűbb, globális jelenség, olyan hívó szó, amit a felhasználók értenek és keresnek. Webshopként légy te is szerves alakítója ennek a folyamatnak, kezeld saját kezdeményezésként a Black Friday-t, nyugodtan alakítsd a saját igényeid és sajátosságaid szerint. Közeleg az idő, vágj bele most!

CIKKAJÁNLÓ

Virágültetés szezonja van – a Prérikert webáruház kínálatában böngésztünk Virágültetés szezonja van – a Prérikert webáruház kínálatában böngésztünk
2018. 05. 01.

A különleges virágok közt megtaláltuk Gombóc Artúr virágát is.

Unikornis könny? Bőröndbe csomagolt nő? Online minden megvásárolható Unikornis könny? Bőröndbe csomagolt nő? Online minden megvásárolható
2017. 11. 21.

Extrém online ajándékötletekért kattints ide!

Te csak pihenj, mi majd posztolunk helyetted! Te csak pihenj, mi majd posztolunk helyetted!
2018. 10. 30.

Új szolgáltatást nyújtanak a hotelek.

JD.com – Kína 2. legnagyobb webáruházába fektetett be a Google JD.com – Kína 2. legnagyobb webáruházába fektetett be a Google
2018. 07. 04.

Előbb-utóbb jönnek közösen Európába is.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Black Friday – MANGO – 30%-os akció!
2018. 11. 23.
A MANGO-nál 30% kedvezmény van vasárnapig, a BLACK18 kóddal, minden termékre!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu