Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Webshopként hogyan profitálhatok legtöbbet a Black Friday-ből?

Szerző:
2017. 10. 02. |
black friday
edm
marketing
mobiloptimalizálás

Black Friday akciók nélkül lemaradsz a karácsonyi versenyben. Segítünk!

Webshopként hogyan profitálhatok legtöbbet a Black Friday-ből?

Közeledik Black Friday, a Fekete Péntek, amely végzetesnek tűnő jelentésével szemben 2017 egyik leginkább várt kereskedelmi eseménye a vásárlók és a kereskedők részéről egyaránt. A következő írásban a PayPal friss kutatása alapján összeszedtük, mit kell tenniük a kereskedőknek, hogy webshopként a legnagyobb profitra tehessenek szert ezen a kereskedelmi ünnepnapon.

Mikor lesz 2017-ben a Black Friday?

Mielőtt megválaszoljuk ezt az egyszerűnek tűnő kérdést, le kell szögeznünk: a Fekete Péntek mára már nemcsak egy adott napot, hanem egy jelenséget, szokást jelöl inkább. A szó jelentése ugyanis folyamatosan bővül. Az eredeti kifejezés amerikai, a Hálaadást követő pénteket jelöli, amely a karácsonyi bevásárlási időszak kezdete. A szóhoz azonban szorosan kötődik a Black Friday-t övező kereskedői stratégia is, a piacra zúduló akció-cunami. Fentiek alapján azt mondhatjuk, hogy a Fekete Péntek idén 2017. november 24-én lesz, de a dátum rögzítésénél is fontosabb, hogy megértsük, webshopként milyen stratégiai lépésekre kell, hogy sarkalljon ez az egyre ismertebb, nagybetűs kereskedelmi nap.

A Black Friday hatására hogyan változtassak kereskedői stratégiámon?

A Black Friday, egyrészt a karácsonyi ajándékvásárlási időszak kezdetét hozza előbbre időben, másrészt a start jelentőségét növeli nagyban. Magyarországon a kulturális és kereskedelmi szokások különbözősége miatt a Black Friday egyelőre sokkal inkább online jelenség, mit az USA-ban, ahol ez az alkalom a hagyományos bevásárlási tradíciókból fejlődött ki. Ennek igazolására néhány adat: a 18–50 éves magyarok 28 százaléka vásárol ezen a napon, és többségük internetes áruházakban keresi a legjobb ajánlatot. Mindemellett nem üres zsebbel teszik ezt, 34 százalékuk a vásárlás alkalmával, több mint 60 ezer forintot tervez költeni.

Mindez azt jelenti, hogy a magyar kereskedőket a Fekete Péntek az internetes értékesítés stratégiai jelentőségének felfedezésére kell, hogy sarkallja. A november végén rendszeresen megérkező „Black Friday hullám” a verseny élesedését hozza magával, ami révén pedig értelemszerűen egyre kiemeltebb figyelmet kapnak az online kereskedelmi eszközök. A PayPal legfrissebb kutatása is ezekkel – az internetes értékesítési oldalak működtetésével és az e-marketing eszközök használatával foglalkozik.

Mobiloptimalizálás

A mobileszközökön történő internetes tartalomfogyasztás aránya folyamatosan növekszik. Mára a felhasználok több mint egyharmada okostelefonján netezik, de ami ennél is fontosabb, a vásárláshoz használt eszköz is a mobil lett. Ez azt jelenti, hogy webshopunkkal szemben alapkövetelménnyé válik a reszponzivitás, azaz a mobileszközön történő tartalomfogyasztásra optimalizált weboldal megléte. Ez főleg abban az esetben kihívás, ha egy meglévő oldalt kell ilyen irányban fejleszteni. Webshopként a reszponzivitás megteremtése vagy a mobilverzió kialakítása szakmai feladat, érdemes fejlesztő céget bevonni, ugyanakkor számos ingyenesen letölthető webshop rendszer kínálja a mobil-optimalizációt.

Minél egyszerűbb, annál hatékonyabb

A PayPal kutatás figyelemre méltó megállapítása szerint a Black Friday-ozók könnyen tűzbe jönnek az akciós árak láttán. Ez azt jelenti, hogy hamar eljutnak webshopunk „kosár” oldalára, ugyanakkor 45%-uk itt hátra arcot hajt végre. Ennek egyrészt természetesen pszichológiai okai vannak. Egy kedvezmény lehet annyira vonzó, hogy versenyhelyzetet teremt a vásárlóban (meg kell szereznem mások elől!). Ezzel együtt ugyanakkor, épp a valóságos fizetés kijózanító pillanatáig, kikapcsolja valóságérzékét. Emiatt érdemes optimalizálni a fizetési folyamatot olyan online eszközökkel, amik révén a fizetés folyamata egyszerűsíthető, kiküszöböli az állandó jelszó-megadás igényét. A PayPal értelemszerűen a saját hasonló szolgáltatására kívánja felhívni a figyelmet, amikor a PayPal’s One Touch-ot ajánlja, amely a visszatérő vásárlójelöltek bejelentkezve tartja az oldalon, így egyetlen mozdulattá teszi számukra a vásárlást.

Kommunikálj webshopként!

Ahhoz, hogy a webshopod és kínálatod felkerüljön a vásárlók kívánságlistájára, már jó időben, tehát már ma, tudasd velük, hogy milyen akciók várhatók honlapodon a Black Friday időszakban. Ennek – még mindig – leghatékonyabb eszköze az elektronikus levél (eDM). Amellett, hogy mondjuk, nyereményjátékkal építed az adatbázisodat, Fekete Péntekre készülve érdemes ajánlatot kérni a legnagyobb hazai (Frog Média, Jaguár Média) vagy nemzetközi (Mailchimp, Constant Contact) eDM szolgáltatóktól.

Fektess be!

Ahogy láttuk, a Black Friday Magyarországon az online karácsonyi vásárlás előre hozott döntőjévé válik. (Az Egyesült Államokban az éves internetes kereskedelmi bevétel negyede ezen a napon realizálódik.) Ez azt jelenti, hogy a stratégiai felkészülés értelemszerűen a marketingköltségeink elosztásában is meg kell jelenjen. A Fekete Péntek kapcsán megjelenő többletforgalom megterheli a szervereket, de kihívást jelenthet a raktárkészlet, illetve az alkalmazotti létszám kapcsán is. A többlet feladatokat finanszírozni kell, hogy a megnövekedett forgalom ne sodorja el webshopunkat. Ugyanez a finanszírozási kényszer ugyanakkor a vásárlók oldalán is fennáll. A Black Friday akcióbőség akkor válik bevételnövekménnyé, ha a vásárlók rendelkeznek a szükséges anyagi fedezettel. Érdemes tehát a webshopunkban megkülönböztetett figyelmet fordítani a különböző magánszemélyeket és kisvállalkozói hiteltermékek előzetes kommunikációjára is.

Legyél te is Black Friday!

A Fekete Péntekezés egyre népszerűbb, globális jelenség, olyan hívó szó, amit a felhasználók értenek és keresnek. Webshopként légy te is szerves alakítója ennek a folyamatnak, kezeld saját kezdeményezésként a Black Friday-t, nyugodtan alakítsd a saját igényeid és sajátosságaid szerint. Közeleg az idő, vágj bele most!

CIKKAJÁNLÓ

McDonald’s Next – a jövő egészséges gyorsétterme McDonald’s Next – a jövő egészséges gyorsétterme
2018. 08. 04.

Vajon hozzánk mikor érkezik meg a McDonald’s Next?

Tisza – a régi magyar márkát tizenöt éve porolták le     Tisza – a régi magyar márkát tizenöt éve porolták le    
2018. 07. 10.

A Tisza generációkon átívelő márka, több-kevesebb megszakítással 47 éve szolgálja ki a hazai vásárlókat.

Foxpost akció: Küldj csomagot 99 Ft-ért! Foxpost akció: Küldj csomagot 99 Ft-ért!
2018. 11. 05.

November 5-től akcióznak kb. 18 helyszínen lévő csomagautomatánál.

Fekete Péntek 2018 vs. Super Saturday 2018 Fekete Péntek 2018 vs. Super Saturday 2018
2018. 09. 26.

A legforgalmasabb kereskedelmi napok az ünnepek közeledtével.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu