Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Így lesz sikeres webáruházad Kínában

Szerző: Galambos Dániel
2018. 10. 27. |

A kínai e-kereskedelmi piac nagy és vonzó. De nagyon más.

Így lesz sikeres webáruházad Kínában

Nem csak Kína jöhet be Magyarországra áruival, mi is mehetünk Kínába. Legyünk bátrak!
A e-kereskedelmi piac Kínában vonzó, de nem könnyű a belépés.

Nagyon pontosan kell megtervezni, végrehajtani, és a kínai igényekhez igazodni. Mivel Kína egészen más, mint a nyugati világ.

A Nagy Tűzfal: Ellenőrzik a tartalmakat, így a webáruházakat is.

Ismeretes és ijesztő: a „Nagy Tűzfal”. A kínai kormány internetes honlapok százezreit vizsgálja, hogy megvédje a felhasználókat a kétes tartalmaktól. Ha egy honlap fennakad a vizsgálaton, akkor blokkolhatják. De milyen tartalmak okozhatnak blokkolást?

Ez attól függ, hogy milyen rizikó-szintet állítanak be. A pornográf tartalmakat, szerencsejátékokat, politikai és rendszerellenes tartalmakat tartalmazó weboldalakat azonnal blokkolják. A vallással és hírekkel foglalkozó oldalak és a felhasználók által létrehozott oldalak, például a blogok magas rizikójúak. A játékokat tartalmazó és szórakoztatásra való oldalak közepes rizikójúak.

A kereskedelmi ajánlatok és a vállalatok honlapjai ugyan nem tekinthetők rizikósnak, a példák mégis azt mutatják, hogy könnyen blokkolásra kerülhetnek ezek a honlapok is.
Fontos a weblapokat jól megvizsgálni abból a szempontból, hogy nincsenek-e „félreérthető tartalmak” rajta, ahelyett, hogy egy az egyben felhasználjuk az európai célra tervezett weblapokat kínai kereskedelmi célokra. Kulturális jelképek eltérő jelentése jelenthet pl. problémát.

Olyan közösségi média-tartalmakban sem lehet gondolkodni, mint a Twitter, vagy Facebook bejegyzések, sőt a YouTube-ot is elfelejthetjük, még a beágyazott YouTube videók is blokkolva lesznek.

Az óra ketyeg – letöltési idő és a hatásai

Hiába fektetünk bele akármennyi energiát egy honlap megtervezésébe, ha a felhasználók nem vagy nehezen érik el. Ismeretes, hogy Kínában nagyon lassú a letöltési sebesség. Ennek különböző okai vannak: köztük van az Egyesült Államoktól és Európától való nagy távolság, a „Nagy Tűzfal” szűrőtevékenysége, valamint a kínai hálózat infrastrukturális hiányosságai.

Sok cég úgy próbálja megoldani a problémát, hogy egy Hong Kong -i céggel működik együtt a honlapja elkészítésében.
Hong Kong bár Kínában van, mégis kívül esik a “Nagy Tűzfal” hatósági körén.
De ha sikerül is a „nagy tűzfal” tevékenységét kikerülni, olyan meglepő problémákba is ütközhetünk, hogy Kínában egyszerűen nincs elegendő tárhely, infrastrukturális problémák miatt.

Mindeközben az internet-felhasználó nincs hozzászokva a hosszú várakozáshoz. A legtöbben néhány másodperc után föladják, és egy következő honlapra klikkelnek. Az európai honlapok letöltése átlagban fél percet vesz igénybe Kínában. Aki lassúnak ítéli a letöltést, fölveheti a kapcsolatot egy kínai Content Delivery Networkkel (CDN).

Kisebb méretű weboldalak és alkalmazások mobil felhasználóknak

Kínában az internethasználóknak több mint 90 százaléka mobilkészülékről megy fel az internetre, ez egy olyan fejlődés, amelyben Ázsia előbbre jár a Nyugatnál. Egyébként a mobil site-ok Kínában többnyire külön erre a célra készült weboldalak. A helyi cégek és a Kínát ismerő cégek általában ehhez a megoldáshoz folyamodnak, ahelyett, hogy rugalmasan használható responsiv webdesignokat fejlesztenének. (Ez utóbbi lehetőséget ad az átváltásra egyik típusú készülékről a másikra.) Tehát eleve mobilra készült honlapok születnek, felesleges minden más.

A design nemcsak ízlés kérdése

Mindenkinek, aki a nyugati internethez szokott hozzá, a kínai weboldalak nyomasztóak lehetnek. A nagyon lassú átviteli sebesség miatt olyan weblapokat készítenek, ahová besűrítenek minden fontos információt, amire a felhasználónak szüksége lehet, hogy ne kelljen a különböző oldalak közt navigálni.

Ez azt jelenti, hogy a vállalatok egy európai célra tervezett modern, mutatós, minimalista website-designt nem lehet egyszerűen, változtatás nélkül alkalmazni a kínai piac céljára. Ha nincsenek rejtett információk, meg kell vizsgálni, hogy a tartalom megfelel-e a kulturális elvárásoknak és így a kínai felhasználók ízlésének.

SEO (keresőoptimalizálás) és SEM (keresőmarketing) – a keresőmotorok is másmilyenek Kínában

A keresőmotorok és így a SEO és a SEM is Kínában különös jelentőséget kap az információkeresés területén. A felhasználóknak körülbelül a 70 százaléka a Baidu keresőmotort (böngészőt) használja. A jó SEO bizonyos általános kritériumai Kínában is ugyanazok, mint másutt – de jelentős különbségek is vannak.

A Google-al való keresést úgy tervezték meg, hogy a keresőmotor pontosan „tudja”, hogy melyek a fontos információk, és ezek hol találhatók meg. A Baidu viszont először azt dönti el, hogy mely adatokat vizsgálja. Ezért a legfontosabb információkat és kulcsszavakat a weblapon a lehető legmagasabb pozícióban (legnagyobb gyakorisággal) kell elhelyezni. Ebből következik, hogy a kínai weblapok tartalmilag sokkal súlyosabbak, mint az európaiak.

A letöltési idő és az ettől gyakran függő crawl (a keresőmotor feltérképezésének) ideje és a bounce-rate (visszafordulási arány) döntő hatással van az indexelésre, és a lassabb működés automatikusan alacsonyabb minőséget jelent. A Baidu az adatok sorba állításakor a weboldal biztonságát is vizsgálja.

Milyen harcok folynak a biztonságért?

Az elmúlt években egyre világosabb, hogy kis- és nagyvállalatok egyaránt ki vannak téve biztonsági támadásoknak, például a DDoS támadásnak.

Egy DDoS támadás tönkre tud tenni bármilyen honlapot, az érzékeny adatokkal együtt. Ez pedig fogyasztók elvesztéséhez vezet, és emellett pénzügyi és óriási imázsvesztéshez. A DDoS támadással a legtöbb vállalat egymagában nemigen tud megküzdeni. A sebezhetőségi vizsgálatok azt mutatják, hogy a látható gyengeségek egyike a hálózat kapacitáskorlátjában rejlik. Ennek a korlátnak a túllépése a hálózat összeomlásához vezet. A DDoS-védelmet nyújtó, felhőket is alkalmazó szolgáltatók lényegesen nagyobb kapacitást biztosítanak, mint amire egy vállalat szert tehet, és így lényegesen csökkentheti a támadás veszélyét.

A védelemre specializált szolgáltató olyan munkatársakkal és szakértőkkel rendelkezik, akik vizsgálják a hálózatot és a védelmi rendszer állapotát. Ugyanakkor meg tudja tisztítani az adatokat, vagyis ellenőrizni tudja, hogy veszélyes információk ne kerülhessenek be a hálózatba. Ilyen erőforrásokat egy vállalat egymagában aligha tud biztosítani. Egy biztonsági partner ezen kívül web applikációs tűzfalat (WAF) is rendelkezésre tud bocsátani.

Szükséges licencek

Kínában minden weboldalnak rendelkeznie kell egy speciális licensszel, a kereskedelmi célú oldalaknak ezen kívül még egy „ICP”-licenccel is. Különböző vertikális (egymásra épülő) piacok számára még további licencek is szükségesek – e nélkül Kínában nehéz honlapot működtetni. Ha egy vállalkozás az interneten saját honlappal szeretne rendelkezni, akkor előzőleg meg kell ismernie a jogi feltételeket. Különben a honlapja könnyen a tiltott lapok listájára kerülhet – és esetleg ez örökre így is marad.

Összegzés: Bár vonzó lehetőség külföldi cégek számára Kínával kereskedelmi kapcsolatba lépni, számos akadály merülhet föl, különösen az internetes kapcsolat és a zavar digitális kommunikáció területén. Ahhoz, hogy egy cég digitális kínálatai elérjék Kínában a célközönséget, a kínai piacot ismerő szakemberrel feltétlenül kell konzultálni, és a honlapot tesztelni kell, hogy miképpen működik Kínában, és a tartalmakat is alaposan meg kell vizsgálni.

CIKKAJÁNLÓ

KEO – sportruha márka, Oczella Eszter és Oczella Krisztina tervezésében KEO – sportruha márka, Oczella Eszter és Oczella Krisztina tervezésében
2018. 10. 12.

Két influenszer, saját ruhamárkával, és webáruházzal.

Mall.hu, az eminens Mall.hu, az eminens
2017. 10. 19.

A cseh alapítású webpláza legnagyobb vonzereje a minőség. Letisztult felület, kipróbált technológia.

Andris, ez a webshop biztonságos? Andris, ez a webshop biztonságos?
2017. 12. 04.

Honnan tudom, hogy a webshop, ahonnan vásárolni akarok biztonságos?

Black Friday akciók Bakó Géza és a Full Kontakt Bt. prezentálásában Black Friday akciók Bakó Géza és a Full Kontakt Bt. prezentálásában
2018. 10. 29.

Ha megtanulod, hogyan legyél a legjobb a Black Friday-en, az már egy befektetés.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu