Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

A mobil web egyre nagyobb hatással van az e-kereskedelemre

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 30. |

De mégsem visz mindent a mobil vásárlás. Példák, hogy miért nem.

A mobil web egyre nagyobb hatással van az e-kereskedelemre

A mobilforgalom egyre jobban nő, és ezért nem különösebben meglepő, hogy a növekvő mobilforgalommal együtt az e-kereskedelemre való hatása is nő. A Qubit nevű kutatócég épp ezzel a témával foglalkozott, körülbelül 1,2 milliárd fogyasztó szokásait vizsgálta és értékelte 2017 januárjától decemberig. Ezen kívül körülbelül 4000 fogyasztó szokásait vizsgálták Németországban, Nagy Britanniában, Franciaországban és az Egyesült Államokban.

A mobil web egyre nagyobb hatással van az e-kereskedelemre

A fejlődés megállíthatatlan, de vannak kérdéses és vizsgálatra érdemes tényezők. Online vásárlások során a mobilhasználat sok esetben lényegesen kisebb, mint egyéb számítógépek használata. Az egyik ok a kis képernyő, a másik az a tény, hogy a mobilhasználó gyakran nem találja meg első próbálkozásra a kívánt terméket, és ezért gyorsan kiszáll a mobilozásból. Így világos, hogy a kihívás abban áll, hogy a kereskedelem működtetői megmutassák a közvetlen utat, ami a keresett termékhez vezet. A mobilkereskedelemben kulcsszerepe van a termékkeresésnek. A vizsgálat azzal foglalkozik, hogy a mobilforgalom eddig miért maradt a vártnál alacsonyabb szinten:
• A felhasználók 67 százaléka úgy tartja, hogy az áru kifizetésének okostelefonnal történő vásárlás esetén nincs különösebb akadálya.
• 48 százalék szerint a termékkeresés és a vásárlás is frusztráló a mobiloldalakon.
• A felhasználók 61 százaléka az okos telefonjukat inkább használják termékek keresésére vagy ötletadásra, mint tényleges vásárlásra.
• 44 százalék akkor vásárolna mobillal, ha könnyen meg tudná találni a terméket, amit keres.

A fogyasztók kedvelik a sokszínűséget

A vizsgálat egy további eredménye, hogy a mai fogyasztók elvárják a termékek sokféleségét. A vizsgálat világosan megmutatta, hogy a forgalom és a termékválaszték változatossága között kapcsolat van.

A mobilos internethasználat és az internet kereskedelem hatással van az egész kereskedelemre

A mobil internetszörfözés és vásárlás hatással van a többcsatornás kereskedelem általános forgalmára: 2017-ben átlagosan 19 százalékkal hatott a mobilinternet az általános forgalomra – a divatszektorra pedig 24 százalékkal. A 2016-os évvel összehasonlítva 93 százalékkal nőtt a hatás. Mivel a mobilinternetezés 19 százalékkal hatott a teljes forgalomra, úgy látszik, hogy az okos eszközök hatása nagyon fontos ezen a területen.

A Qubit igazgatója, Graham Cooke szerint: „A vizsgálatunk azt mutatja, hogy amennyiben a mobil eszközökkel könnyebben lehetne megtalálni a termékeket, az körülbelül 33 százalékkal növelhetné az online vásárlási forgalmat. Ezért az online-kereskedőknek foglalkozniuk kell azzal, hogy a fontos termékeket nagy választékban hogyan tudják megtalálni. Ha sokat invesztálunk abba, hogy a mobil készülékeken könnyebben lehessen megtalálni a termékeket, az igen nagy forgalomnövekedést eredményezhet mobileszközökön is.”

CIKKAJÁNLÓ

Hogyan működnek az árösszehasonlító oldalak? Hogyan működnek az árösszehasonlító oldalak?
2017. 09. 28.

Ismerje meg az online vásárlás szuperfegyverét, és spóroljon mindig annyit, mint egy Black Friday akción!

Andris, ez a webshop biztonságos? Andris, ez a webshop biztonságos?
2017. 12. 04.

Honnan tudom, hogy a webshop, ahonnan vásárolni akarok biztonságos?

Hírmix és lapszemle: e-commerce trendek Hírmix és lapszemle: e-commerce trendek
2018. 05. 19.

A magyar lakosság 39%-a legalább egyszer vásárolt tavaly online. És további érdekes e-commerce hírek.

Újfajta gombfoci! Újfajta gombfoci!
2018. 04. 20.

Itt a subbuteo, és immáron saját webáruházzal is rendelkezik.

Black friday Magazin

Black Friday hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Petfluencer – nem csak trend, már külön iparág is
2018. 05. 25.
Eljutottunk odáig, hogy állatok adnak el nekünk termékeket. Te vagy a nagyobb influencer, vagy a kutyád?
Dubaj az elsőszámú shopping-célpont ma a világon
2018. 05. 23.
Londont is megelőzve, Dubajban található meg a legtöbb márka.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
N26 – Itt a jövő internetbankja!
2018. 05. 26.
Egyre több bankfiók zár be. Erre talált megoldást ez a cég. Szupermarketben fizethetsz be a bankszámládra.
Hírmix és lapszemle: e-commerce trendek
2018. 05. 19.
A magyar lakosság 39%-a legalább egyszer vásárolt tavaly online. És további érdekes e-commerce hírek.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu