Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Itt a nagy online vásárlási felmérés: előkelő helyen a magyarok

Szerző: Eszter
2017. 11. 23. |
kutatás
online vásárlás

Szívesen rendelünk Kínából, de a bevásárlást is online intézzük.

Itt a nagy online vásárlási felmérés: előkelő helyen a magyarok

A DPD futárszolgálat 21 európai ország 23450 interjúja alapján egy átfogó és nagyon érdekes kutatási anyagot készített az online vásárlási szokásokról. 2016. őszén kérdezte ki azokat a felhasználóit, akik a tavalyi évben legalább egyszer rendeltek online. Az egységes eredmény érdekében a válaszokat országonként súlyozták, majd kiszámították az éves online vásárlás átlagát és ez alapján 3 kategóriába sorolták őket: az alkalmi, a visszatérő és a rendszeres vásárlók csoportjára. Nézzük, hazánk hogy teljesített a nagy online shopping felmérésen.

Átlag alatt, de bátran

Magyarországon az online vásárlások száma az összes vásárlás számához képest az európai átlag alatt van. Az internetes lefedettség aránya nincs egyenes arányban az online vásárlások számával, így Magyarországon hiába viszonylag jó az internetes hálózat, a rendszeresen vásárlók száma mégis alacsony: a magyar internetes felhasználóknak csak az 54%-a vásárol gyakran online. Ez valóban nem sok, Lengyelországban például alacsonyabb az internet elérhetőség, mégis magasabb számban vannak azok, akik havonta legalább egyszer vásárolnak. De összességében bátran rendelünk, nem is akármennyire: a bevásárlást is szívesen intézzük az interneten.

online_vasarlas_1

 

A bevásárlás is lehet online

A legnépszerűbb neten keresztül vásárolt termékek a könyvek, az elektronikai cikkek és a divatáru, de mi nem állunk meg itt, az élelmiszerek beszerzését is szívesen intézzünk a gép előtt ülve. Egyike vagyunk azon kevés országoknak, ahol a friss élelmiszer a top 10 legnépszerűbb online vásárolt termék típus közé tartozik. Az európai vásárlók emellett a bútorokat szeretik inkább személyesen beszerezni, de a játékokért is inkább a boltba megyünk.

A magyar online vásárlók a legnagyobb átlag összeget a kis és nagy háztartási készülékek, háztartási gépek, high-tech és elektronikai cikkek, illetve gyógyszerekre fordították.

online_vasarlas_2

Hűséges típusok vagyunk

Ahol ismerjük a felületet, a szállítási módot és a megrendelt termékkel is elégedettek vagyunk, ott bátrabban rendelünk. A vásárlási szokások tekintetében ugyanis az online vásárlók nagy része ugyanarról a weboldalról rendel rendszeresen. Tesszük mindezt főleg az asztali gépünk, vagy laptop előtt ülve, az okostelefonon használata online vásárlásra inkább az Y generációra jellemző.

AliExpress Rajongók Országa

Mint sok országban, melyek feltörekvő e-kereskedelmi kínálattal rendelkeznek, a magyar online vásárlók nagy része is vásárolt már legalább egyszer külföldi weboldalról. A magyar online vásárlók azok, akik a legtöbbet a világ többi részéről rendelik – nem pedig Európából. Az árakat és a szállítási költségeket nézve érthető, hogy Ázsia a legnépszerűbb ország az online vásárlók körében, megelőzve az USA-t. A külföldi vásárlások legfőbb oka a jobb ajánlatok és egyes termékek megfelelőbb elérhetősége, míg legfőbb akadálya a termékek minősége miatti csalódás veszélye, amire nem árt előre felkészülni. Kína az első legnépszerűbb ország az online vásárlások tekintetében, nem meglepő, hogy az AliExpress a második legnépszerűbb weboldal Magyarországon.

online_vasarlas_3

Figyeljük a közösségi médiát

A legfrissebb leginkább gyakorlati vásárlások nagyon magas százalékát (75%, aminek 83% rendszeres vásárló) a korábban már használt weboldalon bonyolították, és az online vásárlók többsége közvetlenül a weboldalon keresztül vásárolta meg a kívánt terméket kereső motor használata nélkül. Ettől eltérően a magyar online vásárlók egyikei
azoknak, akik legtöbbször kereső motorral és a közösségi médiában keresték meg a számukra megfelelő terméket.

Otthon várjuk a futárt

Nagy vonzerő a kedvezményes, főleg az ingyenes szállítási mód. Így az is érthető, hogy a megkérdezettek legfrissebb vásárlásának nagy része ingyenes kiszállítással történt. A legtöbbször otthonra vagy a munkahelyünkre kérjük a szállítást, de egyre inkább választunk az alternatív lehetőségek, azaz csomagpontok, vagy postahivatalok közül. A kézbesítési intervallum lerövidítése viszont nagy előny egy shopnál: a vásárlók többsége, főleg a vidéki és a rendszeres vásárlók választanak olyan weboldalt, kereskedőt, aki 1 órás kézbesítési időintervallumot ajánl.

 

online_vasarlas_4

Szeretjük látni a pénzünket

A vásárlásunkat viszont hiába intézzünk online, fizetni még mindig nem merünk az interneten keresztül. Míg Európa többi országában a digitális pénztárca (pl. A PayPal) a legkedveltebb fizetési mód, nálunk továbbra is az utánvétes fizetés a legnépszerűbb. Ez az igény még erősebben megmutatkozik a vidéki és a kis vásárlók körében. Egyértelműen előnyben részesítjük azokat a shopokat, ahol több kiszállítási módból választhatunk és van lehetőség a termék visszaküldésére is.

online_vasarlas_5

Az okos vásárló elégedett

A magyar online vásárlóknak csak a 2%-a küldte vissza a legutóbbi online vásárolt terméket. Ez a második legalacsonyabb visszaküldési arány Európában. Legsűrűbben a cipőkkel és elektronikai cikkekkel van problémánk, így ezek azok a termék típusok, amelyeket legsűrűbben visszaküldünk. Az online vásárlók 83% úgy véli, hogy a legfrissebb online vásárlása könnyű volt, és 94% elégedett volt az élménnyel. A megkérdezettek nagy része mondta azt, hogy továbbra is online megvásárolni ezt a terméket.

Rejtett költségek? Viszlát!

Azt már láttuk, hogy a többféle és lehetőség szerint ingyenes szállítás nagy vonzerő, de másra is odafigyelünk, mielőtt a megrendelem gombra kattintunk. A rejtett költségek, a fizetés előtt kiderülő csomagolás pl. elveszi a kedvünket az online shoppingtól. Fontosnak tartjuk a részletes termékleírásokat és az ingyenes visszaküldést is.

online_vasarlas_6

A technikai problémáknak viszont nagy elrettentő erejük van, ha valami hibába futunk egy megrendelés alatt, könnyen feladjuk és másik webshopot keresünk. Ugyaígy elriasztja a vásárlókat a bonyolult visszaküldési mód és a negatív értékelések is.

online_vasarlas_7

CIKKAJÁNLÓ

MediaMarkt Black Friday november 17-én! MediaMarkt Black Friday november 17-én!
2017. 11. 17.

Mindenkit egy héttel beelőzve, a MediaMarkt 2017.11.17-én tartja a Fekete Pénteket!

A legdrágább és a legdilisebb online vásárlások A legdrágább és a legdilisebb online vásárlások
2017. 11. 20.

Nem fogod elhinni, milyen pénzeket fizettek már ki. És hogy mikért.

OTTO webáruház – A nőies német klasszikus OTTO webáruház – A nőies német klasszikus
2018. 04. 16.

Mosógépet az OTTO-tól?

iPon: így kell ezt csinálni! iPon: így kell ezt csinálni!
2017. 10. 30.

Ha az iPon webshopját csak egy szóval lehetne jellemezni, azt kiáltanánk: hozzáértés!

Black friday Magazin

Black Friday hírközpont extrákkal
250 ingyenes mese a hétvégén
2018. 04. 19.
Három éves a BOOKR Kids – 250 ingyenes mesével ünnepel a díjnyertes magyar startup.
Sikeresen vizsgázott a HelloBlackFriday.hu
2017. 12. 06.
Jó hírek, érdekességek portálunk fekete pénteki eredményei kapcsán.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu