Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Európai viszonylatban ezüstérmes a magyarországi kiskereskedelem

Szerző: Galambos Dániel
2018. 07. 06. |

Értékben 7,8 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek magyarországi piaca 2018 második negyedévében.

Európai viszonylatban ezüstérmes a magyarországi kiskereskedelem

Értékben 7,8 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek magyarországi piaca 2018 második negyedévében Az európai (2,4%-os) átlagot messze túlszárnyalva 7,8 százalékos értékbeli növekedéssel a magyar kiskereskedelem a második a kontinens kiskereskedelem forgalmát nézve 2018 második negyedévében. Az előző év azonos időszakával összevetett eredménynél csak Törökországban regisztrált magasabb forgalmat a a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.

Az európai (2,4%-os) átlagot messze túlszárnyalva 7,8 százalékos értékbeli növekedéssel a magyar kiskereskedelem a második a kontinens kiskereskedelem forgalmát nézve 2018 második negyedévében. Az előző év azonos időszakával összevetett eredménynél csak Törökországban regisztrált magasabb forgalmat a a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.

Jóllehet, az első negyedévinél valamelyest alábbhagyott a lendület, mértéke továbbra is számottevő:
A mennyiségi eladás 3,5 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, míg Európában átlagosan enyhe csökkenés volt tapasztalható (-0,1%). Mérséklődött a hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő árszínvonal-növekedés hatása: a vizsgált időszakban 4,3 százalékon állt negyedéves összehasonlításban. Európában az értékbeli növekedést gyakorlatilag ez adta: 2,5%-kal növekedett az árszínvonal-változás hatására a piac.

Növekedés az élelmiszer-és és a vegyi áru eladásban

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 7,4 százalékkal bővült; hatalmasat lódult a vegyi áruk piaca: növekedési üteme 9,4 százalék volt.

„Látszólag lassult a hazai FMCG-piac növekedési üteme az első negyedévhez képest, de – kiküszöbölve a húsvét első féléves hatását – az első hat hónapban összességében 8%-ot növekedett a piac, ami egyértelmű gyorsulást jelent a 2017-es teljes éves 6%-hoz képest.” – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Ha kitart a bérek növekedési üteme, a fogyasztói bizalom és a napi fogyasztási cikkek piacának bővülése is várhatóan tartja a bővülésnek ezt a szintjét a következő negyedévekben is.”

Magyarország megugrott, Svájc szinte stagnál

Kontinensünk huszonegy vizsgált országából húsznál nőtt a kiskereskedelem forgalma, negatív tartományban csupán Szlovákia is Belgium mozgott. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, ismét Törökországban mérték (+16,6%), ahol ehhez – az inflációs adatokkal egybevágóan – nagyban hozzájárult a kétszámjegyű árszínvonalváltozás-hatás. Majd következik Magyarország (+7,6%), Írország (+3,5%), Lengyelország (+3,4%) és Svédország (+3,1%). A sereghajtó a már említett Szlovákia (-0,4%), őt előzi Belgium (-0,2%), Ausztria (+0,1%), Olaszország (+0,3%) és Svájc (+0,6%).

Látványos a visegrádi országok növekedésének lassulása, elsősorban Szlovákiában, de Csehországban és Lengyelországban is ez a trend a jellemző. A V4 országai közül a magyar mellett a lengyel kiskereskedelem került be a kontinensszintű top 5-be a második negyedévben. A cseh piac hátulról a hetedik (+0,9%), míg negatív eredményével Szlovákia végzett utolsóként.

Az eurózóna gyenge év eleji teljesítménye után a gazdasági növekedés üteme hasonlóan alakult a második negyedévben: mindössze +2,2 százalékkal bővült éves összehasonlításban (összevetve a +2,4%-os első negyedévi eredménnyel). Mindemellett az európai országok nagyobb piacain nagyrészt egészséges a gazdasági környezet. A kiskereskedelem bővülése a helyi piaci sajátosságok, szélsőséges időjárási körülmények és szezonális hatások folytán valamelyest kevésbé kiszámítható. Ebből az következik, hogy Európa-szerte az értékbeli növekedés a második negyedévben lelassult, míg 2017 első negyedéve óta először a mennyiségi eladás enyhén csökkent.

A kiskereskedelem értékbeli növekedési üteme néhány európai országban
2018 második negyedéve 2017 második negyedévéhez viszonyítva, százalékban

MÓDSZERTAN
A Nielsen “Growth Reporter” címmel negyedévenként teszi közzé elemzését az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum európai kiskereskedelmi forgalmáról, huszonegy fejlett európai ország, köztük Magyarország adatai alapján, A jelentés olyan kategóriák elemzésén alapul, amelyek forgalmát a Nielsen valamennyi országban folyamatosan méri, A vizsgált országok: Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország.

CIKKAJÁNLÓ

Webáruházak – Truck Shop Webáruházak – Truck Shop
2018. 07. 29.

Célkeresztben a kamionosok.

Webáruházak – Kitekintés az űrtechnikás bababoltba Webáruházak – Kitekintés az űrtechnikás bababoltba
2018. 06. 21.

A XXI. századi bölcsőnek már sikerült sok nyugtalan babát álomba ringatni, nekünk is bevált.

Idén már közel 180 milliárd Ft értékben rendeltünk terméket az internetről Idén már közel 180 milliárd Ft értékben rendeltünk terméket az internetről
2018. 08. 30.

Ez 25 milliárd Ft-al (17%-kal) több, mint 2017 hasonló időszakában.

Fontos az állatok védelme? Fontos az állatok védelme?
2018. 11. 03.

Itt tudsz online cruelty free szépségápolási termékeket beszerezni.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu