Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Itt van Micheal Kors. De hová tűnt ByeAlex?

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 28. |

A nagy nevek nem vacakolnak magyarra fordított honlappal.

Itt van Micheal Kors. De hová tűnt ByeAlex?

A nagy nevek nem vacakolnak magyarra fordított honlappal: az európai webáruházát úgy magyarosította Michael Kors, hogy megjelent a sarokban nemzeti színű zászló, a HUF felirat, és a forintosított árak.

Akik nem járatosak a divat világában, annak pár szó a közel negyven éve a divatban utazó Michael Kors-ról, aki Karl Anderson Jr. néven született az Egyesült Államokban (1959). Az édesanyja modell volt, és már kora gyermekkorától érződött, hogy a gyermekből divattervező lesz: édesanyja második esküvőjén, már átvariáltatta anyukája esküvői ruháját. Ekkor mindössze öt éves volt…

A lényeg, hogy fiatalon bekapcsolódott a ruhák tervezésébe, és viszonylag fiatalon elkezdték árulni a kollekcióit a legmenőbb New York-i, és később az amerikai szalonok, áruházak. A végeredménye Michael Kors munkálkodásának, az amit ma a Kors birodalomként ismerünk, a jele a körben lévő MK monogram.

2003-tól feküdt rá igazán a saját márkájára, amely férfiaknak és nőknek kínál ruházati cikkeket és kiegészítőket. A birodalom 770 saját üzletet és rengeteg butikot jelent. A híres színésznők és a fotómodellek divatba hozták a Michael Kors táskákat, amely jellegzetes kialakításuak, annyira pörög a név és márka, hogy egy ideje státuszszimbólummá vált.

Ezt a jelenséget, a márkára vágyottságot énekli meg Senkise és Hiro a Korskorskors című számában. Ami remek szociológia tanulmány, jól ide lehet kötni az árakat, amely nem a magyar bérből és fizetésből élők jövedelméhez van méretezve.

Ha csak a férfiaknak szóló kínálatban böngészünk, akkor 16 ezer forintba kerül a legolcsóbb MK darab, ami egy pénztárcaszerűség. 31 ezertől indulnak a férfi ingek, hátizsákokból több is kapható a Michel Kors webáruházban, a 78 ezerbe kerül a belépő modell, de 133 ezerért is kapni stílusos hátizsákot. Öltönyöknél és a zakóknál szintén nem a hazai átlaghoz mérték az árakat: 133 ezer forintot kell leszurkolni az öltönyért. Dzseki is elérhető, 248 ezer forintot kell adni érte. A karórák is népszerűek, ott az árak 120 ezer forint körül startolnak, a sláger a rendkívül feltűnő rózsaarany színű, amin jól látszik, hogy mi a márkája.

Tőlünk nyugatabbra a Michael Kors holmik viselete nem akkora szenzáció, és a havi néhány ezer eurós fizetésből élők kényelmesen megengedhetik ezt a márkát, miközben nincsenek napi megélhetési gondjaik.

A magyar átlagember szemszögéből nézve, már nem annyira egyszerű a MK termékek iránti vágy. Sokkal több áldozattal jár egy óra, táska vagy kiegészítő megszerzése, mint nyugaton. Ezért népszerűek a hamisított termékeik, mert fillérekből lehet velük vetíteni.

A vásárlási kényszert a Michael Kors és hasonló termékek iránt az vezérli, hogy itthon sokan az anyagi, társadalmi helyzetüket azzal fejezik ki, hogy milyen ruhákban járnak, milyen autóból szállnak ki, és milyen telefont használnak. Ez miatt mennek bele emberek a több évre szóló telefon előfizetésekbe, ami sokszor meghaladja az anyagi lehetőségeiket. Az előbb elhangzottakkal ellentétben, a mai világban szinte “semmit nem érnek, semmit nem jelentenek” az egyén tettei, viselkedése, személyisége, olvasottsága és szellemi képességei. Az első számú: a külsőségek.

Ejtsünk még szót a zenéről:
a Korskorskors c. számot a budai The Writer’s villában forgatták, és a manapság divatos cloud rap / trillwave stílusban született.
Ironikus / önironikus szövege is követi a műfaj elemeit.
A műfaj jellemzője még a sok auto-tune. Ha nem tudod mi az az auto-tune, jusson eszedbe Cher Believe c. dala 1998-ból, ez volt az egyik első világsláger, amiben ilyen effektet kapott az énekhang.
A cloud rap viszont Migos, illetve ASAP Rocky nevéhez fűződik, ők is elkezdték tekergetni az énekhangot, kábítószer hatása alatt született meg ez az új műfaj, aminek Drake is jeles képviselője. A németeknél meg Bausa döntött több csúcsot Was du liebe nennst dalával és egyedi klipjével.

ByeAlex amúgy nem tűnt el, a senkise néven megjelent dala mellett szinte egyidőben jelent meg ByeAlex néven is új klipje:

CIKKAJÁNLÓ

6 dolog, ami fontos az emberek számára vásárláskor 6 dolog, ami fontos az emberek számára vásárláskor
2018. 06. 02.

A boltok felvették a versenyt a webáruházakkal szemben.

Csomagszállítás, újragondolva Csomagszállítás, újragondolva
2018. 07. 11.

A friss jogsis futárokban bízik a közösségi futárszolgálat.

Black Friday 2019 vs. Amazon Prime Day 2019 Black Friday 2019 vs. Amazon Prime Day 2019
2018. 09. 10.

Mikor számíthatunk majd nagyobb akciókra?

Új Mizo termék a piacon: Mizo Reggeli Felébresztej Új Mizo termék a piacon: Mizo Reggeli Felébresztej
2018. 07. 14.

Háromféle ízben kapható.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu