Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Ezek a legfontosabb teendőink, ha webshopos csomagunk érkezik

Szerző: Eszter
2017. 11. 17. |
csomagátvétel
kiszállítás
reklamáció

Összeszedtük az csomagátvétel leghasznosabb tippjeit.

Ezek a legfontosabb teendőink, ha webshopos csomagunk érkezik

Az online rendelés rákfenéje a kiszállítás és kézbesítés, ezen nincs mit szépíteni. A méretprobléma, a minőségi kifogás, vagy a téves kiküldési nagy bosszúságok okozója, de ha ezt a néhány egyszerű tanácsot megfogadjuk, rengeteg felesleges idegbe kerüléstől menthetjük meg magunkat.

Tehát a csomagunk megérkezett, a futár/postás ott áll az ajtónknál. Jellemzően fázik és már nagyon menne tovább, orrunk alá tolja az aláírandó papírt vagy a tabletet, mi meg örülünk hogy végre megjött a rendelés és már bontanánk is, hát aláírunk, a futár már hadd menjen. De biztos, hogy így a legésszerűbb? Vegyük végig.

A terméket csak képen láttuk. Nem volt a kezünkben, nem tudtuk jól megnézni, esetleg kipróbálni. Egy napja szállítás alatt van, raktárból teherautóba, onnan talán egy újabb raktárba, majd a futárunk csomagtartójába került. A doboz pedig még zárva. Mi éri meg jobban: plusz pár perc az átvételnél vagy egy soha véget nem érő, de minimum hetekig tartó levelezés a webáruházzal? Na ugye.

online-csomagatvetel-2

Aláírás előtt bontás

Megkérhetjük a futárunkat, hogy mielőtt az átvételi elismervény aláírnánk, kibonthassuk a csomagot, de tudnunk kell, hogy őt semmilyen jogszabály nem kötelezi arra, hogy ezt nekünk megtegye. De feltételezzük, hogy a futárunk megértő és korrekt, mi pedig gyorsak vagyunk és hatékonyak. Lehet, hogy rossz helyen parkol, vagy már ő is menne haza, de ha normálisan állunk hozzá, várhatóan mi is erre számíthatunk a részéről. Tehát ha csak tehetjük, ne írjuk alá az elismervényt, hanem gyorsan bontsuk föl a dobozunkat.

Ha gond van, írjuk le

Ha a kiszállítással is összefüggésben hozhatóan a termékkel problémánk, például eltört a váza, akkor a futárnak is érdeke, hogy ezt írásban rögzítsük.  De először is vizsgáljuk meg kívülről a dobozt, hiszen ha valami külső behatás érte, annak kívül is lesz nyoma. Vágás, ütés, lábnyomok (egyszer egy új bikinifelsőm csomagján volt egy 47-es cipőnyom). Ha kívül nincs probléma, jöhet a termék átvizsgálása. Ha a csomagolás rendben van, jöhet az aláírás és a futárunk boldogan rohanhat tovább, de ha a termék közvetlen csomagolása sérült, azt mindenképp rögzítsük, ebben az esetben akár meg is tagadhatjuk az átvételt.

Ha nem bonthatunk átvétel előtt

Ha a futárunk nem tudja/nem akarja átadni a csomagunkat, mielőtt aláírtuk volna az átvételi elismervényt, nem sokat tehetünk. Lehetőleg ne tépjük ki a kezéből, inkább kérjük meg, hogy egy mondatot rögzítsen a szignó előtt: a külső csomagolás rendben volt, de a belsőt tartalmat nem tudtuk ellenőrizni. Ha ez megvan és a futár végre boldogan távozott, oldjuk meg az ellenőrzést magunk.

A kicsomagolás dokumentálása

Fotók és videók készítése manapság már igazán nem okozhat problémát, a telefonunkkal pillanatok alatt jó minőségű felvételeket készíthetünk. Ez később, ha bizonyítani kell az igazunkat, nagyon sokat segíthet. Ha a kibontásnál mindent rendbe találtunk, boldogan hátradőlhetünk. De mi történik, ha valami gond van? Ebben az esetben ne várjunk, ezt azonnal jelezzük írásban a szolgáltató felé nyilatkozat felé és írjunk egy elállási nyilatkozatot is.

online-csomagatvetel-1

Ki a felelős?

Az egyértelmű, hogy ha egy termék sérült, akkor kár okozója a felelős. De mi történik akkor, ha nem bizonyítható az, hogy ki okozta a kárt? Ehhez fontos tudnunk, hogy a termék fogyasztó részére történő átadásának időpontjáig minden esetben az eladó felel a termék épségéért. Ezért fontos, hogy ellenőrizzük, mielőtt aláírnánk, hiszen az átvételtől kezdve már ránk száll minden felelősség. Ha mégsem lehet máshogy megoldani, dokumentáljunk és álljunk ki a jogainkért.

Ha vitás ügybe keveredtünk

Előfordulhat, hogy hiába próbáljuk bizonyítani az igazunkat és nem sikerül a problémát mindkét fél számára megnyugtatóan rendezni, a legjobb amit tehetünk, ha először is Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodához fordulunk. Itt ingyenes és szakszerű fogyasztóvédelmi és versenyjogi tanácsadást kaphatunk.
Ezek után, ha a jogok ismeretében még mindig nem rendeződött a helyzet, jelentsük problémánkat a Békéltető Testületnek, ezt ma már akár okostelefonon is megtehetjük. A testület átlag 40-60 nap alatt bírál el egy ügyet, ami a bírósági eljárásnál is lényegesen gyorsabb, nem mellesleg az eljárás itt is díjmentes, éljünk vele.

CIKKAJÁNLÓ

Extrém hangok Extrém hangok
2017. 11. 21.

Ha új hangzó élményekre vágysz, ne hagyd ki az Extreme Audio Black Friday akcióját!

MediaMarkt Black Friday november 17-én! MediaMarkt Black Friday november 17-én!
2017. 11. 17.

Mindenkit egy héttel beelőzve, a MediaMarkt 2017.11.17-én tartja a Fekete Pénteket!

Walmart, mondd, mivel bolondítasz idén? Walmart, mondd, mivel bolondítasz idén?
2017. 11. 17.

Idén sem hagyja ki a legnagyobb ziccereket a Walmart.

Borzasztó ruhák és hátizsák a macskának: így ne vásároljunk online Borzasztó ruhák és hátizsák a macskának: így ne vásároljunk online
2017. 11. 20.

Az online vásárlás kényelmének néha nagy ára van.

Black friday Magazin

Black Friday hírközpont extrákkal
Sikeresen vizsgázott a HelloBlackFriday.hu
2017. 12. 06.
Jó hírek, érdekességek portálunk fekete pénteki eredményei kapcsán.
Andris, ez a webshop biztonságos?
2017. 12. 04.
Honnan tudom, hogy a webshop, ahonnan vásárolni akarok biztonságos?
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából
Összes cikk megtekintése
Bemutatkoznak a legnagyobb webáruházak
Mit rendelnél a Föld túloldaláról?
2017. 11. 22.
Nyakkendőtűt Tahitiről vagy napelemet Kiribatiről? Nem könnyű döntés.
Tchibo, egyszerűen jó!
2017. 11. 03.
A megbízhatóságáról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert cég webshopja kötelező.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu