Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Ezek a legfontosabb teendőink, ha webshopos csomagunk érkezik

Szerző: Eszter
2017. 11. 17. |
csomagátvétel
kiszállítás
reklamáció

Összeszedtük az csomagátvétel leghasznosabb tippjeit.

Ezek a legfontosabb teendőink, ha webshopos csomagunk érkezik

Az online rendelés rákfenéje a kiszállítás és kézbesítés, ezen nincs mit szépíteni. A méretprobléma, a minőségi kifogás, vagy a téves kiküldési nagy bosszúságok okozója, de ha ezt a néhány egyszerű tanácsot megfogadjuk, rengeteg felesleges idegbe kerüléstől menthetjük meg magunkat.

Tehát a csomagunk megérkezett, a futár/postás ott áll az ajtónknál. Jellemzően fázik és már nagyon menne tovább, orrunk alá tolja az aláírandó papírt vagy a tabletet, mi meg örülünk hogy végre megjött a rendelés és már bontanánk is, hát aláírunk, a futár már hadd menjen. De biztos, hogy így a legésszerűbb? Vegyük végig.

A terméket csak képen láttuk. Nem volt a kezünkben, nem tudtuk jól megnézni, esetleg kipróbálni. Egy napja szállítás alatt van, raktárból teherautóba, onnan talán egy újabb raktárba, majd a futárunk csomagtartójába került. A doboz pedig még zárva. Mi éri meg jobban: plusz pár perc az átvételnél vagy egy soha véget nem érő, de minimum hetekig tartó levelezés a webáruházzal? Na ugye.

online-csomagatvetel-2

Aláírás előtt bontás

Megkérhetjük a futárunkat, hogy mielőtt az átvételi elismervény aláírnánk, kibonthassuk a csomagot, de tudnunk kell, hogy őt semmilyen jogszabály nem kötelezi arra, hogy ezt nekünk megtegye. De feltételezzük, hogy a futárunk megértő és korrekt, mi pedig gyorsak vagyunk és hatékonyak. Lehet, hogy rossz helyen parkol, vagy már ő is menne haza, de ha normálisan állunk hozzá, várhatóan mi is erre számíthatunk a részéről. Tehát ha csak tehetjük, ne írjuk alá az elismervényt, hanem gyorsan bontsuk föl a dobozunkat.

Ha gond van, írjuk le

Ha a kiszállítással is összefüggésben hozhatóan a termékkel problémánk, például eltört a váza, akkor a futárnak is érdeke, hogy ezt írásban rögzítsük.  De először is vizsgáljuk meg kívülről a dobozt, hiszen ha valami külső behatás érte, annak kívül is lesz nyoma. Vágás, ütés, lábnyomok (egyszer egy új bikinifelsőm csomagján volt egy 47-es cipőnyom). Ha kívül nincs probléma, jöhet a termék átvizsgálása. Ha a csomagolás rendben van, jöhet az aláírás és a futárunk boldogan rohanhat tovább, de ha a termék közvetlen csomagolása sérült, azt mindenképp rögzítsük, ebben az esetben akár meg is tagadhatjuk az átvételt.

Ha nem bonthatunk átvétel előtt

Ha a futárunk nem tudja/nem akarja átadni a csomagunkat, mielőtt aláírtuk volna az átvételi elismervényt, nem sokat tehetünk. Lehetőleg ne tépjük ki a kezéből, inkább kérjük meg, hogy egy mondatot rögzítsen a szignó előtt: a külső csomagolás rendben volt, de a belsőt tartalmat nem tudtuk ellenőrizni. Ha ez megvan és a futár végre boldogan távozott, oldjuk meg az ellenőrzést magunk.

A kicsomagolás dokumentálása

Fotók és videók készítése manapság már igazán nem okozhat problémát, a telefonunkkal pillanatok alatt jó minőségű felvételeket készíthetünk. Ez később, ha bizonyítani kell az igazunkat, nagyon sokat segíthet. Ha a kibontásnál mindent rendbe találtunk, boldogan hátradőlhetünk. De mi történik, ha valami gond van? Ebben az esetben ne várjunk, ezt azonnal jelezzük írásban a szolgáltató felé nyilatkozat felé és írjunk egy elállási nyilatkozatot is.

online-csomagatvetel-1

Ki a felelős?

Az egyértelmű, hogy ha egy termék sérült, akkor kár okozója a felelős. De mi történik akkor, ha nem bizonyítható az, hogy ki okozta a kárt? Ehhez fontos tudnunk, hogy a termék fogyasztó részére történő átadásának időpontjáig minden esetben az eladó felel a termék épségéért. Ezért fontos, hogy ellenőrizzük, mielőtt aláírnánk, hiszen az átvételtől kezdve már ránk száll minden felelősség. Ha mégsem lehet máshogy megoldani, dokumentáljunk és álljunk ki a jogainkért.

Ha vitás ügybe keveredtünk

Előfordulhat, hogy hiába próbáljuk bizonyítani az igazunkat és nem sikerül a problémát mindkét fél számára megnyugtatóan rendezni, a legjobb amit tehetünk, ha először is Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodához fordulunk. Itt ingyenes és szakszerű fogyasztóvédelmi és versenyjogi tanácsadást kaphatunk.
Ezek után, ha a jogok ismeretében még mindig nem rendeződött a helyzet, jelentsük problémánkat a Békéltető Testületnek, ezt ma már akár okostelefonon is megtehetjük. A testület átlag 40-60 nap alatt bírál el egy ügyet, ami a bírósági eljárásnál is lényegesen gyorsabb, nem mellesleg az eljárás itt is díjmentes, éljünk vele.

CIKKAJÁNLÓ

iPon: így kell ezt csinálni! iPon: így kell ezt csinálni!
2017. 10. 30.

Ha az iPon webshopját csak egy szóval lehetne jellemezni, azt kiáltanánk: hozzáértés!

Webshopként hogyan profitálhatok legtöbbet a Black Friday-ből? Webshopként hogyan profitálhatok legtöbbet a Black Friday-ből?
2017. 10. 02.

Black Friday akciók nélkül lemaradsz a karácsonyi versenyben. Segítünk!

Tisza – a régi magyar márkát tizenöt éve porolták le     Tisza – a régi magyar márkát tizenöt éve porolták le    
2018. 07. 10.

A Tisza generációkon átívelő márka, több-kevesebb megszakítással 47 éve szolgálja ki a hazai vásárlókat.

Black Friday csalogatót indított a Notebook.hu Black Friday csalogatót indított a Notebook.hu
2017. 11. 16.

Fogadjunk, hogy a jövő hétvégéig veszel egy notebookot!

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Garmin
2018. 11. 16.
Elnavigáljuk a 20, 25 és 35 százalékos kedvezmények között.
Black Friday Media Markt – A nagy ágyú eldördült
2018. 11. 16.
Idén nem mindenki várta meg a hivatalos, november 23-i startot, így tett a Media Markt is.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu