Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Online vásárlási szokások húsvét idején

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 10. |

Webáruházak forgalmának visszaesése volt megfigyelhető húsvét idején.

Online vásárlási szokások húsvét idején

A németországi tapasztalatok azt mutatják, hogy a húsvéti időszakban csökken a forgalom az online kereskedelemben. A vásárlók magatartását vizsgáló felmérés szerint húsvét vasárnapján majdnem a felére csökkent a forgalom egy átlag vasárnaphoz képest, ami általában amúgy a legerősebb forgalmú napokhoz tartozik. (Hiszen Németországban ekkor a nem online boltok zárva vannak.)

Húsvét vasárnap a webáruházak forgalma 42 százalékkal kevesebb volt, mint a normál vasárnapokon. Normál esetben a vasárnap a legerősebb a forgalom a webáruházakban, a húsvéti napok viszont igazi „pihenőnapok”, amelyeket úgy tűnik, inkább a családnak szentelnek az emberek. A húsvéti napokon csupán két területen van érdeklődés az online üzletekben: az utazási irodáknál, és a digitális nyomtatóknál.

Az IntelliAd Media müncheni cég által végzett vizsgálat eredményein alapul ez a megállapítás. A felmérés több mint 750 000 német ember vásárlási szokásait vizsgálta. A húsvéti ünnepnapokat hasonlították össze a hétköznapokkal és a vasárnapokkal.

Húsvéti napjain az árbevétel 27 százalékkal volt kevesebb a heti átlaghoz képest, és 42 százalékkal a vasárnapi forgalomhoz képest. Hasonló eredményt mutat a webáruházak látogatottsága is. A normál hétköznapok látogatottságához képest 26 százalékkal volt kevesebb, a vasárnapihoz képest 37 százalékkal.

Az általános konverziós ráta húsvétkor 3,1 százalék volt, ezzel szemben hétköznap 3,0 százalék, vasárnap pedig 3,4 százalék.

Az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, kivéve a húsvét vasárnapot.

 „Normál esetben az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, a húsvét vasárnap viszont a családé. Az online vásárlás többnyire tableten vagy okostelefonon történik. Húsvét vasárnap többen vásároltak tableten vagy okostelefonon (36 százalék), mint a normális vasárnapokon (32 százalék) vagy hétköznapokon (31 százalék). Ezért az online vásárlást reklámozóknak húsvétkor a mobilhasználókat kell megcélozniuk.

Gyorsabban vásárolunk, ha a családdal vagyunk

Még az is mutatja, hogy a húsvét a családé, hogy aki húsvét vasárnap a neten megpróbál vásárolni, lényegesen gyorsabban dönt, mint más napokon. A vásárlások összességében 11 órával kevesebb időt vettek igénybe, mint más napokon.

A hasznot húzók

 Nagypéntek és húsvét hétfő között két területen könyvelhetnek el jelentős hasznot. Az utazást szervezők öt százalékkal többet profitálnak, mint más napokon. A digitális nyomtatással foglalkozók pedig hét százalékkal nagyobb bevételhez jutnak más napokhoz képest. Láthatóan a német emberek az ünnepnapokat szívesen használják utazásra, és szeretnek fényképes emléket készíteni a szeretteikkel eltöltött ünnepnapokról.

Végül az említett felmérés alapján álljon itt látható néhány konkrét adat az egyes kereskedelmi ágakról:

Elektronika: A húsvéti ünnepek alatt a látogatottság 8 százalékkal csökkent, az eladás pedig 17 százalékkal.

Divat: Ezen a területen 11 százalékkal csökkent a látogatottság, az eladás pedig 18 százalékkal.

Háztartás és kert: A német emberek általában húsvétkor nem akarnak a háztartás és a kert szépítésével foglalkozni. Az eladás 51 százalékkal, a látogatottság 47 százalékkal esett le, vagyis erősen csökkent.

Utazás: Húsvét idején megnőtt a német emberek utazási kedve. A látogatottság 1 százalékkal csökkent, de a bevétel 5 százalékkal nőtt.

Digitális nyomtatás: A húsvéti ünnepek alatt a németek közül sokan igazán jól érzik magukat. Többet fényképeznek, és különböző fotótermékeket rendelnek. A látogatottság 3 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 7 százalékkal.

Könyvek: A húsvéti ünnepek alatt a német emberek a családdal vannak, és nemigen jut idejük olvasásra. A könyveladás 20 százalékkal, a látogatottság 1 százalékkal csökkent.

A felmérésről: A felmérést a müncheni IntelliAd Media cég végezte. 750000 német ember vásárlási viselkedését vizsgálta különböző területeken, a könyvvásárlástól az utazásig. Húsvét ünnepnapjait hasonlították össze az első negyedév hétköznapjaival és vasárnapjaival.

CIKKAJÁNLÓ

Bingó, üresség! Bingó, üresség!
2018. 09. 21.

Ma már minden valamirevaló otthonba kell egy boxállvány.

Virágültetés szezonja van – a Prérikert webáruház kínálatában böngésztünk Virágültetés szezonja van – a Prérikert webáruház kínálatában böngésztünk
2018. 05. 01.

A különleges virágok közt megtaláltuk Gombóc Artúr virágát is.

Újfajta gombfoci! Újfajta gombfoci!
2018. 04. 20.

Itt a subbuteo, és immáron saját webáruházzal is rendelkezik.

Unikornis könny? Bőröndbe csomagolt nő? Online minden megvásárolható Unikornis könny? Bőröndbe csomagolt nő? Online minden megvásárolható
2017. 11. 21.

Extrém online ajándékötletekért kattints ide!

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Webáruházat indít Kiss Virág
2018. 10. 13.
A többszörös világbajnok fitnesz-testépítő ruházati, élelmiszer és kozmetikai termékeket is kínál hamarosan.
Webáruházat indított az EDDA együttes
2018. 10. 12.
EDDA logós termékeket árul a népszerű zenekar.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Megvette a legnagyobb e-cigaretta kereskedőt a BAT
2018. 10. 17.
Nem megy már a cigi eladás annyira, mint régen, e-cigire és webáruházra váltanak a dohánycégek.
Beteg vagy? Alexa megismeri a hangodon!
2018. 10. 16.
Köhögsz egyet, és a robotod már meg is rendelte a gyógyszert!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu