Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Online vásárlási szokások húsvét idején

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 10. |

Webáruházak forgalmának visszaesése volt megfigyelhető húsvét idején.

Online vásárlási szokások húsvét idején

A németországi tapasztalatok azt mutatják, hogy a húsvéti időszakban csökken a forgalom az online kereskedelemben. A vásárlók magatartását vizsgáló felmérés szerint húsvét vasárnapján majdnem a felére csökkent a forgalom egy átlag vasárnaphoz képest, ami általában amúgy a legerősebb forgalmú napokhoz tartozik. (Hiszen Németországban ekkor a nem online boltok zárva vannak.)

Húsvét vasárnap a webáruházak forgalma 42 százalékkal kevesebb volt, mint a normál vasárnapokon. Normál esetben a vasárnap a legerősebb a forgalom a webáruházakban, a húsvéti napok viszont igazi „pihenőnapok”, amelyeket úgy tűnik, inkább a családnak szentelnek az emberek. A húsvéti napokon csupán két területen van érdeklődés az online üzletekben: az utazási irodáknál, és a digitális nyomtatóknál.

Az IntelliAd Media müncheni cég által végzett vizsgálat eredményein alapul ez a megállapítás. A felmérés több mint 750 000 német ember vásárlási szokásait vizsgálta. A húsvéti ünnepnapokat hasonlították össze a hétköznapokkal és a vasárnapokkal.

Húsvéti napjain az árbevétel 27 százalékkal volt kevesebb a heti átlaghoz képest, és 42 százalékkal a vasárnapi forgalomhoz képest. Hasonló eredményt mutat a webáruházak látogatottsága is. A normál hétköznapok látogatottságához képest 26 százalékkal volt kevesebb, a vasárnapihoz képest 37 százalékkal.

Az általános konverziós ráta húsvétkor 3,1 százalék volt, ezzel szemben hétköznap 3,0 százalék, vasárnap pedig 3,4 százalék.

Az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, kivéve a húsvét vasárnapot.

 „Normál esetben az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, a húsvét vasárnap viszont a családé. Az online vásárlás többnyire tableten vagy okostelefonon történik. Húsvét vasárnap többen vásároltak tableten vagy okostelefonon (36 százalék), mint a normális vasárnapokon (32 százalék) vagy hétköznapokon (31 százalék). Ezért az online vásárlást reklámozóknak húsvétkor a mobilhasználókat kell megcélozniuk.

Gyorsabban vásárolunk, ha a családdal vagyunk

Még az is mutatja, hogy a húsvét a családé, hogy aki húsvét vasárnap a neten megpróbál vásárolni, lényegesen gyorsabban dönt, mint más napokon. A vásárlások összességében 11 órával kevesebb időt vettek igénybe, mint más napokon.

A hasznot húzók

 Nagypéntek és húsvét hétfő között két területen könyvelhetnek el jelentős hasznot. Az utazást szervezők öt százalékkal többet profitálnak, mint más napokon. A digitális nyomtatással foglalkozók pedig hét százalékkal nagyobb bevételhez jutnak más napokhoz képest. Láthatóan a német emberek az ünnepnapokat szívesen használják utazásra, és szeretnek fényképes emléket készíteni a szeretteikkel eltöltött ünnepnapokról.

Végül az említett felmérés alapján álljon itt látható néhány konkrét adat az egyes kereskedelmi ágakról:

Elektronika: A húsvéti ünnepek alatt a látogatottság 8 százalékkal csökkent, az eladás pedig 17 százalékkal.

Divat: Ezen a területen 11 százalékkal csökkent a látogatottság, az eladás pedig 18 százalékkal.

Háztartás és kert: A német emberek általában húsvétkor nem akarnak a háztartás és a kert szépítésével foglalkozni. Az eladás 51 százalékkal, a látogatottság 47 százalékkal esett le, vagyis erősen csökkent.

Utazás: Húsvét idején megnőtt a német emberek utazási kedve. A látogatottság 1 százalékkal csökkent, de a bevétel 5 százalékkal nőtt.

Digitális nyomtatás: A húsvéti ünnepek alatt a németek közül sokan igazán jól érzik magukat. Többet fényképeznek, és különböző fotótermékeket rendelnek. A látogatottság 3 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 7 százalékkal.

Könyvek: A húsvéti ünnepek alatt a német emberek a családdal vannak, és nemigen jut idejük olvasásra. A könyveladás 20 százalékkal, a látogatottság 1 százalékkal csökkent.

A felmérésről: A felmérést a müncheni IntelliAd Media cég végezte. 750000 német ember vásárlási viselkedését vizsgálta különböző területeken, a könyvvásárlástól az utazásig. Húsvét ünnepnapjait hasonlították össze az első negyedév hétköznapjaival és vasárnapjaival.

CIKKAJÁNLÓ

Online vásárlás Online vásárlás
2017. 09. 01.

Ebben az írásban összeszedtük, milyen fizetési lehetőségek közül válogathatunk.

Új termék figyelő: Lidl perec Új termék figyelő: Lidl perec
2018. 04. 18.

Teszteltük a Lidl -ideiglenesen elérhető- sós perecét.

Túlhúzta a Black Friday-t az Extreme Digital Túlhúzta a Black Friday-t az Extreme Digital
2017. 11. 17.

Jogsértő reklám miatt a GVH megbírságolta a webshopot.

Borzasztó ruhák és hátizsák a macskának: így ne vásároljunk online Borzasztó ruhák és hátizsák a macskának: így ne vásároljunk online
2017. 11. 20.

Az online vásárlás kényelmének néha nagy ára van.

Black friday Magazin

Black Friday hírközpont extrákkal
250 ingyenes mese a hétvégén
2018. 04. 19.
Három éves a BOOKR Kids – 250 ingyenes mesével ünnepel a díjnyertes magyar startup.
Sikeresen vizsgázott a HelloBlackFriday.hu
2017. 12. 06.
Jó hírek, érdekességek portálunk fekete pénteki eredményei kapcsán.
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu