Webáruházak forgalmának visszaesése volt megfigyelhető húsvét idején.
A németországi tapasztalatok azt mutatják, hogy a húsvéti időszakban csökken a forgalom az online kereskedelemben. A vásárlók magatartását vizsgáló felmérés szerint húsvét vasárnapján majdnem a felére csökkent a forgalom egy átlag vasárnaphoz képest, ami általában amúgy a legerősebb forgalmú napokhoz tartozik. (Hiszen Németországban ekkor a nem online boltok zárva vannak.)
Húsvét vasárnap a webáruházak forgalma 42 százalékkal kevesebb volt, mint a normál vasárnapokon. Normál esetben a vasárnap a legerősebb a forgalom a webáruházakban, a húsvéti napok viszont igazi „pihenőnapok”, amelyeket úgy tűnik, inkább a családnak szentelnek az emberek. A húsvéti napokon csupán két területen van érdeklődés az online üzletekben: az utazási irodáknál, és a digitális nyomtatóknál.
Az IntelliAd Media müncheni cég által végzett vizsgálat eredményein alapul ez a megállapítás. A felmérés több mint 750 000 német ember vásárlási szokásait vizsgálta. A húsvéti ünnepnapokat hasonlították össze a hétköznapokkal és a vasárnapokkal.
Húsvéti napjain az árbevétel 27 százalékkal volt kevesebb a heti átlaghoz képest, és 42 százalékkal a vasárnapi forgalomhoz képest. Hasonló eredményt mutat a webáruházak látogatottsága is. A normál hétköznapok látogatottságához képest 26 százalékkal volt kevesebb, a vasárnapihoz képest 37 százalékkal.
Az általános konverziós ráta húsvétkor 3,1 százalék volt, ezzel szemben hétköznap 3,0 százalék, vasárnap pedig 3,4 százalék.
Az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, kivéve a húsvét vasárnapot.
„Normál esetben az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, a húsvét vasárnap viszont a családé. Az online vásárlás többnyire tableten vagy okostelefonon történik. Húsvét vasárnap többen vásároltak tableten vagy okostelefonon (36 százalék), mint a normális vasárnapokon (32 százalék) vagy hétköznapokon (31 százalék). Ezért az online vásárlást reklámozóknak húsvétkor a mobilhasználókat kell megcélozniuk.
Gyorsabban vásárolunk, ha a családdal vagyunk
Még az is mutatja, hogy a húsvét a családé, hogy aki húsvét vasárnap a neten megpróbál vásárolni, lényegesen gyorsabban dönt, mint más napokon. A vásárlások összességében 11 órával kevesebb időt vettek igénybe, mint más napokon.
A hasznot húzók
Nagypéntek és húsvét hétfő között két területen könyvelhetnek el jelentős hasznot. Az utazást szervezők öt százalékkal többet profitálnak, mint más napokon. A digitális nyomtatással foglalkozók pedig hét százalékkal nagyobb bevételhez jutnak más napokhoz képest. Láthatóan a német emberek az ünnepnapokat szívesen használják utazásra, és szeretnek fényképes emléket készíteni a szeretteikkel eltöltött ünnepnapokról.
Végül az említett felmérés alapján álljon itt látható néhány konkrét adat az egyes kereskedelmi ágakról:
Elektronika: A húsvéti ünnepek alatt a látogatottság 8 százalékkal csökkent, az eladás pedig 17 százalékkal.
Divat: Ezen a területen 11 százalékkal csökkent a látogatottság, az eladás pedig 18 százalékkal.
Háztartás és kert: A német emberek általában húsvétkor nem akarnak a háztartás és a kert szépítésével foglalkozni. Az eladás 51 százalékkal, a látogatottság 47 százalékkal esett le, vagyis erősen csökkent.
Utazás: Húsvét idején megnőtt a német emberek utazási kedve. A látogatottság 1 százalékkal csökkent, de a bevétel 5 százalékkal nőtt.
Digitális nyomtatás: A húsvéti ünnepek alatt a németek közül sokan igazán jól érzik magukat. Többet fényképeznek, és különböző fotótermékeket rendelnek. A látogatottság 3 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 7 százalékkal.
Könyvek: A húsvéti ünnepek alatt a német emberek a családdal vannak, és nemigen jut idejük olvasásra. A könyveladás 20 százalékkal, a látogatottság 1 százalékkal csökkent.
A felmérésről: A felmérést a müncheni IntelliAd Media cég végezte. 750000 német ember vásárlási viselkedését vizsgálta különböző területeken, a könyvvásárlástól az utazásig. Húsvét ünnepnapjait hasonlították össze az első negyedév hétköznapjaival és vasárnapjaival.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
A megbízhatóságáról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert cég webshopja kötelező.