Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Online vásárlási szokások húsvét idején

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 10. |

Webáruházak forgalmának visszaesése volt megfigyelhető húsvét idején.

Online vásárlási szokások húsvét idején

A németországi tapasztalatok azt mutatják, hogy a húsvéti időszakban csökken a forgalom az online kereskedelemben. A vásárlók magatartását vizsgáló felmérés szerint húsvét vasárnapján majdnem a felére csökkent a forgalom egy átlag vasárnaphoz képest, ami általában amúgy a legerősebb forgalmú napokhoz tartozik. (Hiszen Németországban ekkor a nem online boltok zárva vannak.)

Húsvét vasárnap a webáruházak forgalma 42 százalékkal kevesebb volt, mint a normál vasárnapokon. Normál esetben a vasárnap a legerősebb a forgalom a webáruházakban, a húsvéti napok viszont igazi „pihenőnapok”, amelyeket úgy tűnik, inkább a családnak szentelnek az emberek. A húsvéti napokon csupán két területen van érdeklődés az online üzletekben: az utazási irodáknál, és a digitális nyomtatóknál.

Az IntelliAd Media müncheni cég által végzett vizsgálat eredményein alapul ez a megállapítás. A felmérés több mint 750 000 német ember vásárlási szokásait vizsgálta. A húsvéti ünnepnapokat hasonlították össze a hétköznapokkal és a vasárnapokkal.

Húsvéti napjain az árbevétel 27 százalékkal volt kevesebb a heti átlaghoz képest, és 42 százalékkal a vasárnapi forgalomhoz képest. Hasonló eredményt mutat a webáruházak látogatottsága is. A normál hétköznapok látogatottságához képest 26 százalékkal volt kevesebb, a vasárnapihoz képest 37 százalékkal.

Az általános konverziós ráta húsvétkor 3,1 százalék volt, ezzel szemben hétköznap 3,0 százalék, vasárnap pedig 3,4 százalék.

Az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, kivéve a húsvét vasárnapot.

 „Normál esetben az online vásárlás szempontjából a vasárnapok a legjobb napok, a húsvét vasárnap viszont a családé. Az online vásárlás többnyire tableten vagy okostelefonon történik. Húsvét vasárnap többen vásároltak tableten vagy okostelefonon (36 százalék), mint a normális vasárnapokon (32 százalék) vagy hétköznapokon (31 százalék). Ezért az online vásárlást reklámozóknak húsvétkor a mobilhasználókat kell megcélozniuk.

Gyorsabban vásárolunk, ha a családdal vagyunk

Még az is mutatja, hogy a húsvét a családé, hogy aki húsvét vasárnap a neten megpróbál vásárolni, lényegesen gyorsabban dönt, mint más napokon. A vásárlások összességében 11 órával kevesebb időt vettek igénybe, mint más napokon.

A hasznot húzók

 Nagypéntek és húsvét hétfő között két területen könyvelhetnek el jelentős hasznot. Az utazást szervezők öt százalékkal többet profitálnak, mint más napokon. A digitális nyomtatással foglalkozók pedig hét százalékkal nagyobb bevételhez jutnak más napokhoz képest. Láthatóan a német emberek az ünnepnapokat szívesen használják utazásra, és szeretnek fényképes emléket készíteni a szeretteikkel eltöltött ünnepnapokról.

Végül az említett felmérés alapján álljon itt látható néhány konkrét adat az egyes kereskedelmi ágakról:

Elektronika: A húsvéti ünnepek alatt a látogatottság 8 százalékkal csökkent, az eladás pedig 17 százalékkal.

Divat: Ezen a területen 11 százalékkal csökkent a látogatottság, az eladás pedig 18 százalékkal.

Háztartás és kert: A német emberek általában húsvétkor nem akarnak a háztartás és a kert szépítésével foglalkozni. Az eladás 51 százalékkal, a látogatottság 47 százalékkal esett le, vagyis erősen csökkent.

Utazás: Húsvét idején megnőtt a német emberek utazási kedve. A látogatottság 1 százalékkal csökkent, de a bevétel 5 százalékkal nőtt.

Digitális nyomtatás: A húsvéti ünnepek alatt a németek közül sokan igazán jól érzik magukat. Többet fényképeznek, és különböző fotótermékeket rendelnek. A látogatottság 3 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 7 százalékkal.

Könyvek: A húsvéti ünnepek alatt a német emberek a családdal vannak, és nemigen jut idejük olvasásra. A könyveladás 20 százalékkal, a látogatottság 1 százalékkal csökkent.

A felmérésről: A felmérést a müncheni IntelliAd Media cég végezte. 750000 német ember vásárlási viselkedését vizsgálta különböző területeken, a könyvvásárlástól az utazásig. Húsvét ünnepnapjait hasonlították össze az első negyedév hétköznapjaival és vasárnapjaival.

CIKKAJÁNLÓ

Black Friday – könyv akciók (körkép) Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.

Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.

Webáruházak – Strassz Webáruházak – Strassz
2018. 11. 02.

Megvizsgáltunk egy strasszokra specializálódott webáruházat.

Black Friday 2018 – amiben kicsit „másabb” a francia fekete péntek társainál Black Friday 2018 – amiben kicsit „másabb” a francia fekete péntek társainál
2018. 09. 26.

XXL nappá vált a fekete péntek, de akár Crazy Week-ről is beszélhetünk.

Tchibo, egyszerűen jó! Tchibo, egyszerűen jó!
2017. 11. 03.

A megbízhatóságáról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert cég webshopja kötelező.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Black Friday – MANGO – 30%-os akció!
2018. 11. 23.
A MANGO-nál 30% kedvezmény van vasárnapig, a BLACK18 kóddal, minden termékre!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu