Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!
Támogató

Itt a webáruház kutatás eredménye!

Szerző: Galambos Dániel
2018. 07. 10. |

894 webáruház részvételével zajlott egy felmérés, ennek eredményét ismertetjük.

Itt a webáruház kutatás eredménye!

A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immáron 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.

A rekordszámú, 894 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 6%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.

Ezek a legjobban értékesíthető termékek

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 3 helyét idén a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek és a gyógyszerek, vitaminok foglalták el.

Átlagos kosárérték

A résztvevő webáruházakban 2017-ben átlagosan 20.355 Ft volt az átlagos kosárérték. A konverziós ráta pedig 1,37% körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban).

Fizetési és szállítási módok

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82%-a biztosít ilyen lehetőséget), de 53%-uknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Ez utóbbi fizetési mód egyre elterjedtebb a webshopok körében. Három évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36%-a biztosította ezt a fizetési lehetőséget.

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (89%), de 67%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 26%-nál átvehetjük a csomagot MPL Posta Ponton, ugyancsak 26%-uknál GLS csomagponton, illetve 14%-uknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

Idén a kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 45%-ának leginkább a marketinggel gyűlik meg a baja, 30%-uknak a termékek feltöltése, 19%-uknak a design testreszabása, 15%-uknak az ügyfélszolgálat ellátása, míg minden tizedik e-kereskedőnek a rendelések feldolgozása is gondot okoz.

Így reklámozzák magukat a webshopok

A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 68%-uk alkalmaz), a Google Adwords hirdetések, illetve holtversenyben a remarketing és a közösségi média. Ez utóbbi a legnépszerűbb marketing eszköz is egyben, a webáruházak 72%-a használja.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (88%-uk használja), de az Instagram szerepe is egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15%-a, ma már több mint minden harmadik webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A Twitter és a Google+ népszerűsége – ahogy az az elmúlt években tapasztalható – tovább csökkent.

CIKKAJÁNLÓ

A Snapchat is belép a közösségi vásárlás világába A Snapchat is belép a közösségi vásárlás világába
2018. 09. 26.

Az Amazon segít neki ebben.

Kütyübazár, pár autós holmi Kütyübazár, pár autós holmi
2018. 04. 09.

A négyszeres Ország boltja győztes webáruház autós termékeiből szemezgettünk.

Instagram, Snapchat, Pinterest – Minden a vásárlásról szól Instagram, Snapchat, Pinterest – Minden a vásárlásról szól
2018. 05. 17.

A Snapchat videói, a Pinterest buyable pinjei is eladnak termékeket.

Sufni design kézzel, igényesen Sufni design kézzel, igényesen
2017. 11. 24.

Magas minőségű design bútor, ami könnyen feledteti az IKEÁT.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Black Friday – MANGO – 30%-os akció!
2018. 11. 23.
A MANGO-nál 30% kedvezmény van vasárnapig, a BLACK18 kóddal, minden termékre!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu