Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Az 55 év felettiek az e-kereskedők új célcsoportja?

Egyre nagyobb szeletet hasít ki az 55 év feletti korosztály az e-kereskedelem vásárlói összetételéből. Ismerjétek meg a GKI digital legújabb, velük foglalkozó kutatását!

Egyre nagyobb szeletet hasít ki az 55 év feletti korosztály az e-kereskedelem vásárlói összetételéből. Vajon ez csak a világjárványnak köszönhető, vagy egy évről évre növekvő trendről beszélhetünk? Ismerjétek meg a GKI digital legújabb, velük foglalkozó kutatását!

Elmúltak már azok az idők, amikor az 50-55 év feletti korosztályra csak legyinthettek az e-kereskedők. A GKI digital felmérése alapján is az látszik, hogy ez a korcsoport egyre aktívabban vásárol online áruházakban – de ezt minden bizonnyal még jobban felgyorsították a koronavírus miatti boltbezárások és korlátozások. Emiatt is fontos hangsúlyozni, hogy az e-kereskedelmi vásárlások nem csak kényelmesek, hanem biztonságosak is. De lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

Természetesen az 55 év feletti korosztály nem borította fel hirtelen az online vásárlók demográfiai összetételét, még mindig a fiatalabb korcsoportok képviseltetik magukat többségben. Az 55-64 év közöttiek az aktív online vásárlók 14,13%-át, a 65-74 évesek pedig a 10,02%-át teszik ki. Ez alapvetően nem eget rengető többség, ámde az idősek digitális érettségével egybevetve már meggyőzőbb, hogy a vásárlók közel negyede az 55 évnél idősebb korosztályból jön.

Ez a változás egyébként hűen követi a nyugati trendeket, szinte minden országban megfigyelhető, hogy a nyugdíjas kor felé közeledő vagy azt már el is érő vásárlók egyre magabiztosabban használják a digitális csatornákat, így az online vásárlást is.

A webshopok és online áruházzal rendelkező márkák legfontosabb feladata, hogy hitelesen és folyamatosan edukálják ezt a célcsoportot. Mivel sokan még csak most ismerkednek az online vásárlás fogalmával, ezért az online vásárlás alapvető fogalmaira és részeire (mint például a rendelés menete, a fizetési lehetőségek, panaszkezelés) is érdemes kiemelt figyelmet fordítani.

Ebben az edukációban még nem jár élen a hazai piac, ezért mi minden webshop-tulajdonost és marketing menedzsert arra bíztatnánk, hogy minél hamarabb vágjanak bele a munkába – hiszen a jó első tapasztalatok után könnyedén lojális vásárlókká válhatnak az érdeklődők. Nagy valószínűséggel a pandémia után is sokan megmaradnának a kényelmes online vásárlásnál, ezért akik elsőként kezdenek az 55 év felettieknek kommunikálni, azok lehetnek a legnagyobb nyertesek, természetesen a vevők mellett.

 

Forrás: DigitalHungary/ GKI digital