Sötét layer
Kedvenc
A Market Worldnél bezöldült a Black Friday 2021 Fekete helyett Zöld Pénteket tart november 19-től a Market World webáruház a Black Friday 2021 alatt.
Sötét layer
Kedvenc
Pénteken startol az eMAG-Extreme Digital Black Friday 2021! Az eMAG és az Extreme Digtal évek óta leglátogatottabb webáruházak között van. A 2021-es Black Friday szezonban nem csak tűzforró ajánlataik, de nyereményjátékuk miatt is érdemes odafigyel...
Sötét layer
Kedvenc
Gigaleárazásokkal robbantja be a Fashion Days a Black Friday 2021-et November 17-én kiszabadulnak az ország egyik legnagyobb online divatáruházának, a fashiondays.hu-nak a kedvezményei. Gigantikus, akár 70%-os leárazásokkal igyekeznek megnyerni a Black Frid...
Sötét layer
Kedvenc
Ne legyél Black Friday balek! A fogyasztóvédelem egy e-kereskedelmi kisokossal igyekszik a vásárlók figyelmét felhívni a netes vásárlás buktatóira. Ezekre érdemes figyelni!
Sötét layer
Kedvenc
Miben lesz más a 2021-es Black Friday? A világjárvány alatt megváltozott vásárlási szokások még akkor is éreztetik hatásukat, ha lezárásokra már nem kell számítanunk.
Sötét layer
Kedvenc
Extreme Digital és Emag Black Friday - a részletek! Extreme Digital és Emag Black Friday együtt.. 2021 nagy dobása! Mit tehetsz, hogy ne maradj le semmiről?
Sötét layer
Kedvenc
Fennállása óta először szervez Black Friday-t a Vatera - akár 70 %-kal o... Az online piactér akciója azért lesz egyedi, mert nem csak új, hanem használt árucikkeket is elérhetnek majd rajta az érdeklődők, így a kínálat nem korlátozódik az aktuális modellekre.
Sötét layer
Kedvenc
Extreme Digital és Emag Black Friday - idén először együtt, egy napon! Idén eyszerre, az Emag ernyője alatt feketepéntekezik a két egyesült e-kereskedő. Fura akciók a legnagyobb Black Friday eseményen!

Kik vagyunk mi? Tovább a magazinra

A HelloBlackFriday egy akciófigyelő portál, ami segít eligazodni a Black Friday …….

Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Az 55 év felettiek az e-kereskedők új célcsoportja?

Egyre nagyobb szeletet hasít ki az 55 év feletti korosztály az e-kereskedelem vásárlói összetételéből. Ismerjétek meg a GKI digital legújabb, velük foglalkozó kutatását!

Egyre nagyobb szeletet hasít ki az 55 év feletti korosztály az e-kereskedelem vásárlói összetételéből. Vajon ez csak a világjárványnak köszönhető, vagy egy évről évre növekvő trendről beszélhetünk? Ismerjétek meg a GKI digital legújabb, velük foglalkozó kutatását!

Elmúltak már azok az idők, amikor az 50-55 év feletti korosztályra csak legyinthettek az e-kereskedők. A GKI digital felmérése alapján is az látszik, hogy ez a korcsoport egyre aktívabban vásárol online áruházakban – de ezt minden bizonnyal még jobban felgyorsították a koronavírus miatti boltbezárások és korlátozások. Emiatt is fontos hangsúlyozni, hogy az e-kereskedelmi vásárlások nem csak kényelmesek, hanem biztonságosak is. De lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

Természetesen az 55 év feletti korosztály nem borította fel hirtelen az online vásárlók demográfiai összetételét, még mindig a fiatalabb korcsoportok képviseltetik magukat többségben. Az 55-64 év közöttiek az aktív online vásárlók 14,13%-át, a 65-74 évesek pedig a 10,02%-át teszik ki. Ez alapvetően nem eget rengető többség, ámde az idősek digitális érettségével egybevetve már meggyőzőbb, hogy a vásárlók közel negyede az 55 évnél idősebb korosztályból jön.

Ez a változás egyébként hűen követi a nyugati trendeket, szinte minden országban megfigyelhető, hogy a nyugdíjas kor felé közeledő vagy azt már el is érő vásárlók egyre magabiztosabban használják a digitális csatornákat, így az online vásárlást is.

A webshopok és online áruházzal rendelkező márkák legfontosabb feladata, hogy hitelesen és folyamatosan edukálják ezt a célcsoportot. Mivel sokan még csak most ismerkednek az online vásárlás fogalmával, ezért az online vásárlás alapvető fogalmaira és részeire (mint például a rendelés menete, a fizetési lehetőségek, panaszkezelés) is érdemes kiemelt figyelmet fordítani.

Ebben az edukációban még nem jár élen a hazai piac, ezért mi minden webshop-tulajdonost és marketing menedzsert arra bíztatnánk, hogy minél hamarabb vágjanak bele a munkába – hiszen a jó első tapasztalatok után könnyedén lojális vásárlókká válhatnak az érdeklődők. Nagy valószínűséggel a pandémia után is sokan megmaradnának a kényelmes online vásárlásnál, ezért akik elsőként kezdenek az 55 év felettieknek kommunikálni, azok lehetnek a legnagyobb nyertesek, természetesen a vevők mellett.

 

Forrás: DigitalHungary/ GKI digital