eMAG Black Friday 2022 - Less be a kulisszák mögé!
Ha november, akkor eMAG Black Friday 2022 akciók! Ez az időszak évek óta lázban tartja a vásárlókat és kereskedőket, de mindig akad változás, amivel számolni kell. Vajon idén mi lesz ez?
Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke szerint a magyar vásárlókra általánosságban jellemző az, hogy a jelenlegi helyzetben alaposabban megfontolják, hogy mit engedhetnek meg maguknak, mi az, ami a kosarukba kerülhet. Az idei Black Friday népszerűségére és végső eredményeire nagy hatással lehetnek a rezsiköltségek. Ugyanakkor a fokozott spórolási szándék miatt valószínűleg sokan fognak úgy dönteni, hogy a karácsonyi bevásárlást hamarabb elkezdik, így akciós áron szerezhetik be a kívánt termékek.
„Meggyőződésünk, hogy a fogyasztók kapaszkodókat keresnek, most talán még inkább, mint a korábbi években. Ilyen biztos pont a fekete péntek. Az idei karácsonnyal kapcsolatban arra számítunk, hogy a korábbi években tapasztaltnál is nagyobb arányban hozzák majd előre a vásárlók beszerzéseiket a Black Friday-re.”
Fontos kérdés az is, hogy a mindenre kiterjedő áremelkedés hogyan fogja érinteni a Black Friday akciókat. Mennyire lesz érezhető a drágulás a kedvezmények esetében? Egyáltalán megéri ilyenkor vásárolni?
Várkonyi Balázs az Index.hu-nak adott interjújában átfogó választ adott:
„Tudom, mindenki arról beszél, ami nagyon megdrágult. De a kép árnyaltabb, nagymértékben függ a termékkategóriától: a notebookok esetében például kedvező tényező, hogy a csiphiány enyhülésével csak most érkeznek be a korábban, még kedvezőbb árfolyamon megrendelt készletek. Az ősz előtt piacra kerülő okostelefonokból is vannak még jó árú modellek, a néhányhetes, vadonatúj csúcskészülékekért viszont mélyebben a zsebbe kell nyúlni...
...Felkészültünk a szezonra, hiszen az online kereskedelem a nagy számok versenye, vagyis egy kereskedő akkor tud nyereséges lenni, ha nagy volumenekkel dolgozik. Mi is ezt tesszük, szinte minden termékkategóriában óriási tételekben rendelünk, beszállítóink jellemzően nem azonnal emelnek árat, általában harminc-hatvan nappal előtte bejelentik, így például a Black Friday-re is fel tudtunk készülni még kedvezőbb árfolyamon beszerzett készletekkel.”
Bár sok szempontból bizonytalannak mondható a jelenlegi helyzet, de az eMAG-nál optimistán látják jövőt. A vásárlók tudatosságának erősödése hatással van a kereskedelemre: még nagyobb hangsúlyt kap a megfelelő ár-érték arány, ami kedvezően hathat az online eladásokra.