Extreme Digital és Emag Black Friday - idén először együtt, egy napon!
Idén eyszerre, az Emag ernyője alatt feketepéntekezik a két egyesült e-kereskedő. Fura akciók a legnagyobb Black Friday eseményen!
November 19-én, ráadásul egyszerre, az Emag ernyője alatt feketepéntekezik a két egyesült e-kereskedő. A kínálatban lesznek ingatlanok és AdBlue.
Az Extreme Digital és az Emag idén először együtt, egy napon tartja a Black Fridayt – jelentette be Várkonyi Balázs, az Emag és az Edigital ügyvezetője sajtótájékoztatón. November 19-e, péntek lesz a közös Black Friday. Szeretnék visszaerősíteni azt a hagyományt, hogy a Black Friday egy nap, Magyarországon ugyanis az elmúlt években elterjedt az a gyakorlat, hogy a nagyobb kereskedők külön napokra szervezték a maguk Black Fridayeit, a kisebbek pedig főleg csak marketingfogásként éltek az elhúzódó időszakkal – magyarázta a cégvezető.
A közös Black Friday-t az Emag platformon fogják lebonyolítani. Az Edigital az Emag platformra fog mutatni, igyekszenek vásárlókat terelni az Emagra, és különösen az applikációba. Ott előbb nyílnak meg az akciók majd.
Várkonyi Balázs néhány részletet is elárult:
- Több mint 500 ezer termék lesz akciós. Lesznek ingatlanok a kínálatban. Kapható lesz AdBlue adalék.
- Természetesen a készletek korlátozottak, érdemes lesz minél előbb lecsapni a szimpatikus ajánlatokra.
- Akár tízszeres forgalom lehet aznap.
- Az Easybox csomagautomata lesz a legkedvezőbb átvételi mód.
- 14 nap lesz maximum a kiszállítási idő.
- A 30 napos elállási idő ezekre a termékekre is élni fog.
A közös Black Friday azért is lehetséges, mert lényegében lezárult az Edigital és az Emag fúziója. Az egyesülésről 2019 végén született meg a megállapodás, azóta zajlik a folyamat. A vírushelyzet némileg megakasztotta, a hirtelen jelentős forgalomnövekedés miatt a hétköznapi ügymenetre, a vásárlók kiszolgálására kellett koncentrálniuk – mondta el Várkonyi Balázs. De mostanra a végére értek, megtörtént a háttérfolyamatok egyesítése. És elkezdték a két márkát, a két márka vásárlóit összefésülni. A cél, hogy
az Emag legyen az ernyőmárka, az Edigital pedig célzottan műszaki almárka.
Az ügyviteli és raktárrendszerek egyesítése volt a legnagyobb kihívás. Emiatt előfordultak lassulások, de most már minden rendben működik, sőt a fejlesztéseknek köszönhetően még gyorsabbak, mint voltak – állítja az ügyvezető. Óriási fejlesztés volt a csomagautomata-hálózat kiépítése. Mára több mint 400 helyszínen van automata, minden megyében, minden 30 ezer főnél nagyobb településen található. Fontos cél volt, hogy az idei szezonra elkészüljenek, ez sikerült is.
Kérdésre válaszolva Várkonyi Balázs elmondta, hogy az Emag és az Edigital lényegében már alkalmazza az egyébként 2022-ben életbe lépő új uniós árdirektívát. A Gazdasági Versenyhivatallal kötött egyezség keretében
az áthúzott (nem akciós) ár feltüntetését már nyáron kivezették. Ahelyett az ajánlott fogyasztói árat tüntetik fel.
Várkonyi Balázs arra számít, hogy az állami jövedelemtranszferek, például a gyerekesek szja-visszatérítése plusz keresletet fognak generálni az egész kiskereskedelemben, így természetesen az online kiskereskedelemben is. Akár előre hozottan, biztos akadnak majd családok, ahol a várható pluszbevétel ismeretében már a mostani Black Fridayen vagy karácsony előtt többet vásárolnak. Kérdés, hogy ez a forgalomnövelő hatás egyszeri, ideiglenes lesz-e, vagy tartós növekedést generál?
A teljes kiskereskedelem jelenleg egyszámjegyű növekedést produkál, az online szegmens kétszámjegyűt. Még a tavalyi, robbanásszerű növekedés után is, de persze a mostani növekedés azt már nem éri el, sőt még a 2019-es ütemet sem.
Forrás: hvg.hu