Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Hogy lehet ma árut eladni? Hogy csinálják Nyugaton?

Szerző: Galambos Dániel
2018. 05. 06. |

Egy cipőbolt életét követtük élőben, illetve Instagramon.

Hogy lehet ma árut eladni? Hogy csinálják Nyugaton?

A mai világban már sokféle módja van, hogy eladjon az ember cipőket, ruhákat.
Megteheti ezt a kereskedő a boltjában, vagy online.
A klasszikus online shop most konkurenciát kapott, a közösségi média, méghozzá az Instagram formájában.
Ez az út más hozzánk, a fogyasztóhoz, de még az is lehet, hogy hatékonyabb.

Néztünk egy példát.
Éppen Németországban jártunk, benéztünk egy kölni ruha-és cipőboltba.

Reggel volt, semmi mozgás nem volt a boltban. Az eladó viszont nyomta Instagramon a műsort.
Megmutatta Instagram videóban, hogy épp milyen cipő érkezett, fel is próbálta magán.

A férfi eladó pedig közben chatelt, kérdésekre válaszolt a vevőknek.

A lány elmondta a videóban, hogy a cipőt farmerrel és pulóverrel venné fel, tehát tippeket is adott.

Kérdésünkre az eladólány elmondta, hogy a vevőik számára ő olyan, mintha személyesen ismernék őt,
mintha barátnőjük lenne, pedig sohasem találkoztak, lehet sosem jártak a boltban, de látták Instán, és vásároltak nála online.

Van kutya is a boltban, ő is szerepel a videókon. Tehát a ruhákon túl az eladók privát dolgokat is bemutatnak, a napi életüket a boltban.

Ami érdekes: a követők nem 18 vagy 20 évesek. Inkább olyan emberek, akiknek nincs ideje napközben boltokba járkálni, pl. anyukák otthon gyerekkel, ügyvédnők, nők top pozíciókban, férfi topvezetők.
Olyanok, akik nem online akarnának alapvetően rendelni, de mégis online rendelnek idő hatékonysági okokból, és azért itt, mert itt egy vásárlási élményt élnek át az Insta videókon keresztül.

A boltban még azt is levideózzák, ahogy becsomagolják a cipőket, mielőtt feladják. Nem csak kicsomagolós (outboxing) videók vannak tehát a neten, hanem már becsomagolások is. Annyira menő lett emiatt egyébként ez a bolt, hogy csomó cipőgyártó keresi velük a partnerséget. Tehát kb. a bolt lett a cipőmárkák influenszere, aki úgy prezentál, hogy egyben el is ad.

Az eladó lány elmondta, hogy ő egész nap online, kivéve mikor alszik. De reggel első dolga, hogy megnézze, mi történt éjszaka, és megválaszolja az azóta jött kérdéseket. Sok privát kérdés is érkezik hozzá, de szerinte ez hozzá tartozik az eladáshoz.
14 órán keresztül kérdéseket válaszolni, azt mondják a boltban, ez a jövő, így lehet eladni.
A vásárlók kommunikálni szeretnének.
Ez egyébként régen is így volt, amikor még kis boltokba jártak az emberek. Cseverésztek az eladóval.
Ez tűnt el a hipermarketek és diszkontok megjelenésével. De ez jött vissza most, csak online.
És abszolút autentikus.

A “pénzért árut” elv ma már nem működik. A vásárló többet akar, élményt.

Már a kölni Butlers is nagyban nyomja Instán, pl. egy főzőcskézésüket is közvetítették.

CIKKAJÁNLÓ

A varázslat és Rodolfó nyomában – Bűvészbolt a neten A varázslat és Rodolfó nyomában – Bűvészbolt a neten
2018. 05. 12.

Kicsiknek, nagyoknak, amatőröknek és profiknak.

E-commerce hírek – Lapszemle & Hírmix E-commerce hírek – Lapszemle & Hírmix
2018. 08. 14.

Újabb zenész indított webshopot.

800 000 magyar vásárló fog online rendelni a Black Friday idején 800 000 magyar vásárló fog online rendelni a Black Friday idején
2018. 11. 15.

Az internetes költések összértéke meghaladhatja a 40 milliárd forintot.

Új pizzák a Dr. Oetkertől – Pizza Feliciana Classica – most akciós áron Új pizzák a Dr. Oetkertől – Pizza Feliciana Classica – most akciós áron
2018. 07. 04.

Háromféle új pizzával jelentkezett a Dr. Oetker. Ropogósabb a tésztája és gazdagabb a feltéte.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
A Fekete Pénteken a leértékelt repülőjegyek is nagyon népszerűek
2018. 11. 19.
A Black Friday-t, és az utána következő Cyber Monday-t is kihasználják azok, akik olcsó repülőjegyekre szer...
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu