Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Mi lesz veled idén, Black Friday? Friss kutatás a vásárlói szokásokról

Átfogó kutatás készült a 2020-as Black Friday vásárlói trendjeiről és szokásairól. Ezekből szemezgettünk ki a legérdekesebb adatokat és meglepetéseket.

Reprezentatív fogyasztói kutatást készített a LogiNet és a Reacty Digital az idei Black Friday vásárlási trendjeiről. Ismerd meg az eredményeket rövid összefoglalónkból!


A Black Friday ismertsége már szinte tetőponton áll: a kutatásban megkérdezettek 97 százaléka hallott már a kedvezményes akcióiról ismert időszakról. A potenciális vásárlók előzetes érdeklődése is évről évre nő: idén már majdnem második válaszadó tervezi, hogy vásárolni fog a Fekete Péntek idején. Úgy látszik, a világjárvány hatására se csökkent a legtöbbekben a vásárlási láz – ezt támasztja alá az az eredmény, miszerint a válaszadók kétharmada a tavalyihoz hasonló vagy akár azt is meghaladó költéssel számol. Ezzel kapcsolatban a 2020-as „Black Friday büdzséről” is számot adhattak a kitöltők, ami alapján átlagosan, fejenként 40 ezer forintot terveznek otthagyni a (web)áruházaknál a Black Friday időszakában.


Az idei lehet a webáruházak nagy éve, mivel a járvány hatására nagy valószínűséggel szívesebben választják majd a digitális üzleteket. Ezt sugallja az is, hogy a Black Friday iránt érdeklődők 19 százaléka kizárólag online tervez vásárolni idén. Ennek kevesebb, mint a fele, mindössze 8 százalék mondta azt, hogy offline boltokban keresi a Black Friday akciókat, a válaszadók közel negyede pedig mindkét módot kihasználja a vásárlás ünnepén.


A negatív és a pozitív élményeikről is beszámoltak a résztvevők a kutatásban. A leggyakrabban felmerült problémák között a csaló akciókat (ami a szándékosan túlárazott, majd Black Friday idejére lecsökkentett árú kedvezményeket jelenti), a későn érkezett csomagokat és a készlethiányt említették.


A pozitívumok közül talán a legmeglepőbb, hogy a kitöltők fele örül annak, hogy a Black Friday akciói az elmúlt években már nem csak egy napon elérhetőek. Emiatt lehetősége van az embereknek arra, hogy mérlegeljenek, és akár több áruház ajánlatát összehasonlítsák, mielőtt vásárolnának. Ehhez a legtöbben – a felmérésben közreműködők közel háromnegyede – ár-összehasonlító oldalakat használnak. Végezetül, szinte egyöntetű vélemény szerint a Black Friday ma már szerves része a karácsony előtti akciós időszaknak.


(Forrás: LogiNet/Reacty Digital)