Úgy tűnik, hogy a válság ellenére is növekedhet 2022-ben a Black Friday sikere
Black Friday 2022: A jelenlegi gazdasági helyzet sokakat óvatosságra késztet a pénzügyek tekintetében. Egy friss kutatás szerint mégis növekedésre lehet számítani az idei fekete péntek eladások terén.
Bár elsőre ellentmondásosnak tűnhet a két állítás, valójában mégis logikus, el is áruljuk, hogy miért!
Az e-kereskedelmi szakértő LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint egy átlagos magyar fogyasztó várhatóan 41 ezer forintot fog költeni a Black Friday akciók során, ami 20%-os növekedést jelent a 2021-es eredményhez képest. A szakértők véleménye szerint ennek több oka is lehet. Egyrészt összefüggésbe hozható a tavasszal kapott extra juttatásokkal, másrészt közrejátszhat az úgynevezett felhalmozási folyamat is. Ennek lényege, hogy mivel a fogyasztók további árnövekedésekre számítanak, ezért még inkább most szerzik be a szükséges termékeket, mivel nem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő.
A kutatásból további érdekességek is kiderültek. Azon személyek közül, akik számára már ismerős a Black Friday 28% felelt úgy, hogy csökkenteni fogja az online vásárlásait. 19% a megélhetési válság ellenére többet szeretne költeni, míg 17% a korábbi évekkel megegyező mértékű vásárlásokat tervez. A válaszadók 15%-a nem vásárol idén online, 21% még bizonytalan és nem döntötte el, hogyan fog reagálni napjainkat jellemző pénzügyi kihívásokra.
Azok a személyek, akik szeretnének élni a Black Friday kedvezményeivel, főként ruházati termékeket terveznek vásárolni. 27% pedig a háztartási kis- és nagygépeket adta meg válaszként.
A kutatás kitért az energiatakarékossági szempontokra is. Az eredmény a legkevésbé sem meglepő, ugyanazt támasztja alá, mint amire más, korábbi felmérések és a nagyobb webáruházak is jutottak. A háztartási gépek vásárlását tervező személyek számára kiemelkedően fontos szempont a készülékek energiabesorolása.
Zárásként szeretnénk megosztani egy igazán jó és biztató hírt is! Az idei Black Friday során a vásárlók még nagyobb biztonságban érezhetik majd magukat, hiszen 2022 májusától szigorodott a kereskedelmi szabályozás. Ennek értelmében minden üzlet köteles megadni a kedvezményes ár mellett azt is, hogy az elmúlt, legalább 30 napban mi volt az adott termék legalacsonyabb ára. Ennek a szabályozásnak köszönhetően könnyebb lesz megtalálni az igazán nagyszabású leértékeléseket a Black Friday során, ám mindezek mellett továbbra is ajánljuk az összehasonlító oldalak használatát.