Sötét layer
Kedvenc
A Market Worldnél bezöldült a Black Friday 2021 Fekete helyett Zöld Pénteket tart november 19-től a Market World webáruház a Black Friday 2021 alatt.
Sötét layer
Kedvenc
Pénteken startol az eMAG-Extreme Digital Black Friday 2021! Az eMAG és az Extreme Digtal évek óta leglátogatottabb webáruházak között van. A 2021-es Black Friday szezonban nem csak tűzforró ajánlataik, de nyereményjátékuk miatt is érdemes odafigyel...
Sötét layer
Kedvenc
Gigaleárazásokkal robbantja be a Fashion Days a Black Friday 2021-et November 17-én kiszabadulnak az ország egyik legnagyobb online divatáruházának, a fashiondays.hu-nak a kedvezményei. Gigantikus, akár 70%-os leárazásokkal igyekeznek megnyerni a Black Frid...
Sötét layer
Kedvenc
Ne legyél Black Friday balek! A fogyasztóvédelem egy e-kereskedelmi kisokossal igyekszik a vásárlók figyelmét felhívni a netes vásárlás buktatóira. Ezekre érdemes figyelni!
Sötét layer
Kedvenc
Miben lesz más a 2021-es Black Friday? A világjárvány alatt megváltozott vásárlási szokások még akkor is éreztetik hatásukat, ha lezárásokra már nem kell számítanunk.
Sötét layer
Kedvenc
Extreme Digital és Emag Black Friday - a részletek! Extreme Digital és Emag Black Friday együtt.. 2021 nagy dobása! Mit tehetsz, hogy ne maradj le semmiről?
Sötét layer
Kedvenc
Fennállása óta először szervez Black Friday-t a Vatera - akár 70 %-kal o... Az online piactér akciója azért lesz egyedi, mert nem csak új, hanem használt árucikkeket is elérhetnek majd rajta az érdeklődők, így a kínálat nem korlátozódik az aktuális modellekre.
Sötét layer
Kedvenc
Extreme Digital és Emag Black Friday - idén először együtt, egy napon! Idén eyszerre, az Emag ernyője alatt feketepéntekezik a két egyesült e-kereskedő. Fura akciók a legnagyobb Black Friday eseményen!

Kik vagyunk mi? Tovább a magazinra

A HelloBlackFriday egy akciófigyelő portál, ami segít eligazodni a Black Friday …….

Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

A Black Friday akciók kötelező jótállásáról

Van-e jótállás az akciósan vett termékekre? Milyen jogai és kötelezettségei vannak a vállalatoknak és a vevőknek? Ismerd meg a Budapesti Békéltető Testület elnökének tanácsait!

A Black Friday időszakában rengeteg kérdés merülhet fel az új (és akár a tapasztaltabb) vásárlókban: mindenre vonatkozik a kötelező elállási jog? Árulhatnak-e garancia nélkül akciós termékeket? Kihez lehet fordulni panasz esetén? Ezekről a kérdésekről kérdezte Inzelt Évát, a Budapesti Békéltető Testület elnökét a Magyar Hírlap.

A szakember kiemelte, hogy vásárlásoknál – így a Black Friday idején is – a kereskedőknek kötelező jótállást kell vállalniuk a termékeikre. Ez röviden azt jelenti, hogy a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a terméke az átvétel után hibásodott meg.

Mint elmondta, a Budapesti Békéltető Testülethez a leggyakrabban ezekkel a kérdésekkel fordulnak:

  • 14 napos, indokolás nélküli elállási jog gyakorlása,
  • jótállással kapcsolatos jogosultságai és kötelezettségei,
  • hiányos fogyasztói tájékoztatás (szállítási költség, elállási jog, panasztételi lehetőségek).

Az interjú másik fontos témája a garancia kérdése volt. A Fekete Péntek akciós termékeikre is kötelező minimum egyéves jótállást biztosítania az üzleteknek és webáruházaknak minden új, tartós, 10 000 forint feletti értékű fogyasztási cikkre.

Azzal kapcsolatban is adott tanácsokat Inzelt Éva, hogy mivel tudják a vevők bebiztosítani magukat, ha interneten vásárolnak a Black Friday-en. Ugyanis nem mindegy, hogy kézbesítéskor a „csomag” vagy a „termék” átvételéről nyilatkoznak aláírásukkal. Azonban, ha az utóbbi a csomagon belül van – és mégis sérült a termék – abban az esetben is a vállalkozás felel a termék sérülésmentes átadásáért.

Ha a termék sérülten érkezik, akkor a legegyszerűbb, ha a 14 napos, indoklás nélküli elállási jogával él a fogyasztó. Azonban, mondta, ha ezt az utat választja, akkor a visszaküldés költségét a vevőnek kell fizetnie. Ehhez kapcsolódóan jó, ha már előre megnézzük, hová kell visszaküldeni a terméket – nem mindegy, hogy egy magyarországi vagy internacionális postázási költségeket kell állnia a vásárlónak.

Az interjú utolsó jótanácsa, hogy ha a 14 napon belüli elállát választja a fogyasztó, akkor egy részletes és pontosan megfogalmazott írásban is rögzítse, hogy nem egy „fogyasztó[i] hiba miatti garanciális igényt kíván érvényesíteni”.

(Forrás: Magyar Hírlap)