Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Tchibo, egyszerűen jó!

Bemutatkozik a Tchibo webshopja. Elmondjuk a cég történetét, hogyan vált kávéforgalmazóból webáruházzá. Szólunk a működésről a fontos tippekről.
Biztosan megszoktátok már, hogy a magyarországi piacvezető webshopok bemutatásakor mindig egy kis történelmi betekintést is adunk. A Tchibo esetében is megtesszük ezt, de előjáróban muszáj szólni arról, hogy a Tchibo a többiekhez képest élen jár az önbemutatásban. A márka saját honlapján, egy látványos idővonalon, igaz csak 2009-ig bezárólag, de részletesen bemutatja azt az utat, amit az 1949-ben Hamburgban alapított cég bejárt az elmúlt majdnem 70 évben.

Többek között kiderül, hogy a Tchibo elnevezés a Tchilling tulajdonnév és a német „Bohne” (babszem) főnév első szótagjainak összevonásával jött létre. Nem véletlen, a Tchibo, ahogy 1992 óta Magyarországon is ismertük, a kávépiac szereplője volt. Ugyanakkor már az alapításpillanatában érezhető volt az „online ösztön”, vevőikhez ugyanis postai úton juttatják el a pörkölt kávét. A Tchibo a csomagolás terén is úttörő volt: a vásárlók választhatnak, hogy kávéjukat fémdobozban vagy konyharuhából varrt zsákban kapják-e kézhez.

[caption id="attachment_12032" align="alignnone" width="850"]Az első Tchibo bolt 1955-ből Az első üzlet 1955-ből[/caption]

Határátlépés


A Tchibo – hivatalos nevén a Tchibo Frisch-Röst-Kaffee Max Herz GmbH. – kapcsán most azonban mégsem az Eduscho Gála termékről szeretnénk mesélni, hanem arról a webkereskedelmi teljesítményről, amit a vállalat Magyarországon és Európa kilenc másik országában elért. A cég folyamatosan feszegette határait. Korán megszületett a felismerés, hogy a kávébárokban a kávén kívül számos más termék és szolgáltatás elfér. Pénzügyi szolgáltatás, utazás, ékszer, sőt autó, hogy csak a legkülönlegesebbeket említsük.

A Tchibo legismertebb újítása mégis a saját márkás, főleg ruházati, lakberendezési termékek terjesztése, melybe 1996-ban vágott bele a cég. Ezek az olcsó, de jó minőségű, egyedi termékek voltak, amik először a boltokat, majd 1997-től a webshopot is keresetté tették. A német cég internetes boltjának lényege is ez, itt csak és kizárólag a cég saját termékei kaphatók. A másik fontos ismertető jegy a szezonalitás. A webshop működése jó értelemben kiismerhető. Minden évben közel azonos időpontban, a szezonális igényeket követve érkeznek hetente a Black Friday-szerű akcióhullámok.

[caption id="attachment_12033" align="alignnone" width="850"]Egy Tchibo üzlet, ma Egy Tchibo üzlet, ma[/caption]

Az online bolt


A webshopban a heti akciók mellett már állandó termékek is kaphatóak. Bútor, ruházat és konyhai felszerelés és szabadidős cikkek teszik ki ezt a kínálatcsoportot. A Black Friday aktivista, akik az akciókra kíváncsi, a legjobb, ha feliratkozik a hírlevélre, hiszen a webshop fő kommunikációs eszköze ez. Főhősünk a többi webáruházhoz képest is sokszor tart kedvezményes időszakokat. Érdemes ezért, főleg értelemszerűen az állandó termék vásárlása esetén a vásárlás előtt egy kicsit kivárni, hátha a csomag, amit összeállítottunk, egyszer csak valamilyen kedvezményzónába kerül, és több 10%-os kedvezménnyel vásárolhatunk.

A honlapon böngészve hamar szembejön az Outlet, ahol kifutott termékek tanyáznak Black Friday áron. A másik nem megszokott menüpont a „Fenntarthatóság”, amely a cég kereskedelmi magatartásáról számol be. Ismerkedésünket ott fejezzük be, ahol a Tchibo története kezdődött, a „Kávé világánál”, hiszen a webshopon keresztül – milyen meglepő – kávékészítményeket és mindig akciós kávégépeket is beszerezhetünk.

Tchibo.hu

Facebook