Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Ár, mint a felelősségvállalás és a marketing eszköze?

Szerző: Dani
2017. 11. 15. |
ár
Basico
felelősség
textilipar

A brazil Basico Black Friday kezdeményezése arra utal, lehetséges.

Ár, mint a felelősségvállalás és a marketing eszköze?

A divatipar manapság elképesztő mértékben pusztítja a környezetet, konkrétan a második legszennyezőbb szektor az olajipar után. Finoman szólva sem utolsók a szén-dioxid-kibocsátásban, a vízpazarlásban és a vegyszeres szennyezésben sem. A legtöbbünknek rengeteg felesleges ruhája van, amit csak nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem is hordunk. Már hogy is ne lenne, amikor az elmúlt évtizedben elárasztották a ruhapiacot a filléresnél is olcsóbb termékek. Ismerős lehet ebben a kontextusban a Zara, a Pull&Bear és a Bershka neve, melyek mind egy kézben, a spanyol Amancio Ortegánál összpontosulnak. De ugyanekkora játékos a svéd H&M, és az Uniqlo-t forgalmazó japán Fast Retailing is. Ezeknek a textilmamutoknak az elmúlt tíz évben több mint 10 milliárd dollárral növekedett az éves árbevétele, köszönhetően az olcsó, cserébe silányabb minőségű ruháknak. Az ár központi kérdés, mégis van olyan piaci szereplő, aki éppen az olcsóság ünnepén, fekete pénteken hívná fel a figyelmet sajátos kedvezményeivel egy égető problémára.

ar swtshp

 

Akarod látni, mit fed az ár? Ki is fizeted?

A Basico elhatározta, hogy transzparenssé teszi saját területét. Az indikátor pedig az igen kreatívan kiszabott három különböző féle ár lesz. A kezdeményezés a becsületkassza elvére alapoz, így az egyre alacsonyabb árak egyre kevesebb költségét térítik meg a cégnek. Első körben a teljes árral semennyit sem veszünk ki a zsebükből, még a profit marzsuk is megmarad. Viszont a második körben már nincs rajtunk profit, vásárlásunk csupán a teljes működési- és marketingköltséget állja. A végső árleszállítás esetében pedig már csak a legalapvetőbb gyártási és működési költségeket fizetjük ki. A profitorientált szemlélet szerint ez persze nem jó ötlet, de az alapítók hisznek abban, hogy kiállni egy jó ügyért túlmutat önmagán. Felhívni a figyelmet a fillérekért dolgoztatott fejlődő országbeli – sokszor ki sem fizetett – munkások ügyére, és extra költések helyett jótéteménnyel marketingelni mindenképp szimpatikus. Úgy vélik, ezzel termékeik saját magukat adják majd el.

A minőség is hitvallás

Ahogy weboldalukon több ízben is utalnak rá, nem értenek egyet azzal a tempóval, amit a nagyok diktálnak. Nevük is ebből az ars poeticából származhat: Egyszerűen, hosszantartót. Azt akarják, hogy az általuk készített igényes, de annál letisztultabb holmik végigkísérjék viselőjüket életük bizonyos szakaszain. Sallangmentes darabokat kínálnak, melyek időtállóságuknál fogva jobban tisztelik a környezetet, ahonnan származnak, és az embereket is, akik készítették őket.

CIKKAJÁNLÓ

Így lesz sikeres webáruházad Kínában Így lesz sikeres webáruházad Kínában
2018. 10. 27.

A kínai e-kereskedelmi piac nagy és vonzó. De nagyon más.

Mit rendelnél a Föld túloldaláról? Mit rendelnél a Föld túloldaláról?
2017. 11. 22.

Nyakkendőtűt Tahitiről vagy napelemet Kiribatiről? Nem könnyű döntés.

Tchibo, egyszerűen jó! Tchibo, egyszerűen jó!
2017. 11. 03.

A megbízhatóságáról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert cég webshopja kötelező.

MediaMarkt Black Friday november 17-én! MediaMarkt Black Friday november 17-én!
2017. 11. 17.

Mindenkit egy héttel beelőzve, a MediaMarkt 2017.11.17-én tartja a Fekete Pénteket!

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Black Friday – MANGO – 30%-os akció!
2018. 11. 23.
A MANGO-nál 30% kedvezmény van vasárnapig, a BLACK18 kóddal, minden termékre!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu