Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Ár, mint a felelősségvállalás és a marketing eszköze?

Szerző: Dani
2017. 11. 15. |
ár
Basico
felelősség
textilipar

A brazil Basico Black Friday kezdeményezése arra utal, lehetséges.

Ár, mint a felelősségvállalás és a marketing eszköze?

A divatipar manapság elképesztő mértékben pusztítja a környezetet, konkrétan a második legszennyezőbb szektor az olajipar után. Finoman szólva sem utolsók a szén-dioxid-kibocsátásban, a vízpazarlásban és a vegyszeres szennyezésben sem. A legtöbbünknek rengeteg felesleges ruhája van, amit csak nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem is hordunk. Már hogy is ne lenne, amikor az elmúlt évtizedben elárasztották a ruhapiacot a filléresnél is olcsóbb termékek. Ismerős lehet ebben a kontextusban a Zara, a Pull&Bear és a Bershka neve, melyek mind egy kézben, a spanyol Amancio Ortegánál összpontosulnak. De ugyanekkora játékos a svéd H&M, és az Uniqlo-t forgalmazó japán Fast Retailing is. Ezeknek a textilmamutoknak az elmúlt tíz évben több mint 10 milliárd dollárral növekedett az éves árbevétele, köszönhetően az olcsó, cserébe silányabb minőségű ruháknak. Az ár központi kérdés, mégis van olyan piaci szereplő, aki éppen az olcsóság ünnepén, fekete pénteken hívná fel a figyelmet sajátos kedvezményeivel egy égető problémára.

ar swtshp

 

Akarod látni, mit fed az ár? Ki is fizeted?

A Basico elhatározta, hogy transzparenssé teszi saját területét. Az indikátor pedig az igen kreatívan kiszabott három különböző féle ár lesz. A kezdeményezés a becsületkassza elvére alapoz, így az egyre alacsonyabb árak egyre kevesebb költségét térítik meg a cégnek. Első körben a teljes árral semennyit sem veszünk ki a zsebükből, még a profit marzsuk is megmarad. Viszont a második körben már nincs rajtunk profit, vásárlásunk csupán a teljes működési- és marketingköltséget állja. A végső árleszállítás esetében pedig már csak a legalapvetőbb gyártási és működési költségeket fizetjük ki. A profitorientált szemlélet szerint ez persze nem jó ötlet, de az alapítók hisznek abban, hogy kiállni egy jó ügyért túlmutat önmagán. Felhívni a figyelmet a fillérekért dolgoztatott fejlődő országbeli – sokszor ki sem fizetett – munkások ügyére, és extra költések helyett jótéteménnyel marketingelni mindenképp szimpatikus. Úgy vélik, ezzel termékeik saját magukat adják majd el.

A minőség is hitvallás

Ahogy weboldalukon több ízben is utalnak rá, nem értenek egyet azzal a tempóval, amit a nagyok diktálnak. Nevük is ebből az ars poeticából származhat: Egyszerűen, hosszantartót. Azt akarják, hogy az általuk készített igényes, de annál letisztultabb holmik végigkísérjék viselőjüket életük bizonyos szakaszain. Sallangmentes darabokat kínálnak, melyek időtállóságuknál fogva jobban tisztelik a környezetet, ahonnan származnak, és az embereket is, akik készítették őket.

CIKKAJÁNLÓ

Bennfentes infók: ilyen lesz a Facebook társkereső Bennfentes infók: ilyen lesz a Facebook társkereső
2018. 05. 03.

Okos lesz, hiszen sok adatból dolgozik. De nem fogják látni az ismerőseid, hogy fent vagy.

AdeZ – Növényi alapú italt dobott a piacra a Coca-Cola AdeZ – Növényi alapú italt dobott a piacra a Coca-Cola
2018. 06. 07.

Nálunk még nem, de ha Ausztriában jársz, tudsz inni belőle. Itthon meg ihatjuk az uborkás Sprite-ot.

A mobil web egyre nagyobb hatással van az e-kereskedelemre A mobil web egyre nagyobb hatással van az e-kereskedelemre
2018. 04. 30.

De mégsem visz mindent a mobil vásárlás. Példák, hogy miért nem.

Tchibo, egyszerűen jó! Tchibo, egyszerűen jó!
2017. 11. 03.

A megbízhatóságáról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert cég webshopja kötelező.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
A Fekete Pénteken a leértékelt repülőjegyek is nagyon népszerűek
2018. 11. 19.
A Black Friday-t, és az utána következő Cyber Monday-t is kihasználják azok, akik olcsó repülőjegyekre szer...
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu