Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Ár, mint a felelősségvállalás és a marketing eszköze?

Szerző: HBF
2017. 11. 15. |
ár
Basico
felelősség
textilipar

A brazil Basico Black Friday kezdeményezése arra utal, lehetséges.

Ár, mint a felelősségvállalás és a marketing eszköze?

A divatipar manapság elképesztő mértékben pusztítja a környezetet, konkrétan a második legszennyezőbb szektor az olajipar után. Finoman szólva sem utolsók a szén-dioxid-kibocsátásban, a vízpazarlásban és a vegyszeres szennyezésben sem. A legtöbbünknek rengeteg felesleges ruhája van, amit csak nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem is hordunk. Már hogy is ne lenne, amikor az elmúlt évtizedben elárasztották a ruhapiacot a filléresnél is olcsóbb termékek. Ismerős lehet ebben a kontextusban a Zara, a Pull&Bear és a Bershka neve, melyek mind egy kézben, a spanyol Amancio Ortegánál összpontosulnak. De ugyanekkora játékos a svéd H&M, és az Uniqlo-t forgalmazó japán Fast Retailing is. Ezeknek a textilmamutoknak az elmúlt tíz évben több mint 10 milliárd dollárral növekedett az éves árbevétele, köszönhetően az olcsó, cserébe silányabb minőségű ruháknak. Az ár központi kérdés, mégis van olyan piaci szereplő, aki éppen az olcsóság ünnepén, fekete pénteken hívná fel a figyelmet sajátos kedvezményeivel egy égető problémára.

ar swtshp

 

Akarod látni, mit fed az ár? Ki is fizeted?

A Basico elhatározta, hogy transzparenssé teszi saját területét. Az indikátor pedig az igen kreatívan kiszabott három különböző féle ár lesz. A kezdeményezés a becsületkassza elvére alapoz, így az egyre alacsonyabb árak egyre kevesebb költségét térítik meg a cégnek. Első körben a teljes árral semennyit sem veszünk ki a zsebükből, még a profit marzsuk is megmarad. Viszont a második körben már nincs rajtunk profit, vásárlásunk csupán a teljes működési- és marketingköltséget állja. A végső árleszállítás esetében pedig már csak a legalapvetőbb gyártási és működési költségeket fizetjük ki. A profitorientált szemlélet szerint ez persze nem jó ötlet, de az alapítók hisznek abban, hogy kiállni egy jó ügyért túlmutat önmagán. Felhívni a figyelmet a fillérekért dolgoztatott fejlődő országbeli – sokszor ki sem fizetett – munkások ügyére, és extra költések helyett jótéteménnyel marketingelni mindenképp szimpatikus. Úgy vélik, ezzel termékeik saját magukat adják majd el.

A minőség is hitvallás

Ahogy weboldalukon több ízben is utalnak rá, nem értenek egyet azzal a tempóval, amit a nagyok diktálnak. Nevük is ebből az ars poeticából származhat: Egyszerűen, hosszantartót. Azt akarják, hogy az általuk készített igényes, de annál letisztultabb holmik végigkísérjék viselőjüket életük bizonyos szakaszain. Sallangmentes darabokat kínálnak, melyek időtállóságuknál fogva jobban tisztelik a környezetet, ahonnan származnak, és az embereket is, akik készítették őket.

CIKKAJÁNLÓ

Webáruházak – Természetes játékok, fából Webáruházak – Természetes játékok, fából
2018. 10. 20.

A 4 bolttal, 1 webáruházzal rendelkező Fakopáncs játékboltot mutatjuk be.

Személyre szabott áraké a jelen és a jövő Személyre szabott áraké a jelen és a jövő
2018. 09. 28.

Amelyik boltban elektronikus árcédulát látsz, ott legyen gyanús, hogy állandóan változnak az árak.

Bemutatjuk: The Raincoat Webshop – by Petra Földi Bemutatjuk: The Raincoat Webshop – by Petra Földi
2018. 07. 17.

Egy esőkabát lehet divatos is – interjú Földi Petrával.

Webáruházak – Truck Shop Webáruházak – Truck Shop
2018. 07. 29.

Célkeresztben a kamionosok.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Kína letarolja a világot?
2019. 11. 22.
Miért Kínából? A magyar vásárlók elsősorban minőségi termékeket, jó ár-érték arányt és különleges, a hazai ...
Alig ért véget a Fekete Péntek, máris itt a következő!
2019. 11. 20.
Az Extreme Digital a szokottnál előbb, múlt pénteken tartotta meg a vásárlás karácsonyát, azaz a Black Frid...
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Online főzés és cset az unokákkal: mobilhasználat az idősebb korosztályban
2020. 05. 06.
A fiatalabbak mára valószínűleg már el sem tudnák képzelni mindennapjainkat az okoskütyük használata nélkül...
Black Friday helyett Light Friday!
2019. 11. 27.
Fényvisszaverő mellényeket, karpántokat és villogókat oszt a rendőrség pénteken, a Látni és látszani kampán...
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
Vive Black Friday és Cyber Monday
2019. 11. 29.
Több tízezer forintot spórolhat az, aki Vive virtuális valóság eszközt vásárol a Cyber hétvégén. A Black Fr...
Indul a Geekbuying Black Friday is!
2019. 11. 27.
A Black Friday hivatalos időpontja november 29., de általában több napos eseményről van szó, és már javában...
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Interneten vásárolsz? Ezekre figyelj!
2019. 11. 12.
Egy 2018-as összesítés szerint 5,4 millió magyar vásárolt rendszeresen webshopban. A felmérések azt mutatjá...
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu