Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Fekete Péntek 2018, francia módra

Szerző: HBF
2018. 09. 29. |

A Fekete Péntek kapcsán ez alkalommal francia párhuzamokat mustrálgatunk.

Fekete Péntek 2018, francia módra

Néha hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a túloldalon a szomszéd fűje mindig zöldebb. Fokozottan igaz lehet mindez akkor, ha ez a bizonyos fű pénzesebb területeken látszik néha rikítóan zöldebbnek a mienkhez képest. A Black Friday 2018 kapcsán ez alkalommal francia párhuzamokat mustrálgatunk, körültekintés, információszerzés gyanánt.

A francia jelzővel büszkélkedés számos alkalommal a „c’est chic” (sikkes) kategóriához rangsorolható. Elég ehhez, ha a francia csókra, szexre, divatra, sármra, humorra, vonzerőre, fogyókúrára, művészetre és egyéb többé-kevésbé pikáns kérdésre gondolunk. Ezzel ellentétben a Black Friday 2018 Franciaországban is (az exkluzivitást felváltó módon) az ekvivalencia, azaz leginkább az azonos, megegyező jegyeket hordozza magán. A francia Fekete Péntek az amerikaihoz hasonló módon a promóciók, a rendhagyó kedvezmények periódusának jelölőjeként lép színre.

A nagyszerű árengedmények időszaka Franciaországban is (akárcsak hazánkban) 2013-ban kezdte meg vásárlóhódító-hadjáratát, ebben a pénztárcakímélő ciklusban pedig az Apple márka és szorgalmazói (a kezdetekben) főszerepet játszottak és olyan forgalmazók vettek részt benne, (többek között) mint a Fnac, a Zalando, a Cdiscount, a La Redoute vagy a Pixmania.

A Black Friday 2018 kezdeményezés nem azonos a Cyber Monday elnevezésű (habár az elv, a mozgatórugó egyenértékűnek mondható) biznisz jelenséggel, hiszen ez utóbbi valóban kiberterületeken mozog, vagyis az online tevékenységekre, vásárlások ösztökélésére fókuszál, nem beszélve arról, hogy jóval recensebb, újszerűbb a már többévtizedes (főként amerikai) múltat maga mögött tudó Black Friday eseménynél.

Milyen a péntek, ha fekete Franciaországban?

A Quelles-dates arról számol be a Black Friday 2018 kapcsán, hogy ez a különleges vásárlással és akciókkal szimbiózisban élő jelenség (megerősítve a fentebb olvasottakat) az Apple-nek köszönhetően vált népszerűvé.

A franciákat is  érdekelte a kérdés, hogy vajon az amerikai gyökerekkel rendelkező Black Friday miért éppen a téli időszakra esett. A karácsonyi vásárlással egybefonódás válasza mellett, nem meglepő módon az üzletek ügyfélszerző óhaja is benne volt a pakliban, hiszen miért ne lenne a fő célok egyike az értékesítés növelése, új ügyfelek toborzása és a lojálisokkal való üzleti szálak megerősítése? Ennek érdekében a kereskedők még a szépen csengő árrés* beálltától sem rettentek vissza (az új kliensekért érdemes volt egy-két napot felölelő időre ezt az üzleti mozzanatot beiktatniuk).

Az üzletek szakemberei nagy hangsúlyt fektettek ebbe a kampányba – és előreláthatóan a Black Friday 2018 alkalmával sem lesz ez másként – éltek a lehetőséggel, és a kezdeti Apple-márkajelenlétet követően egyre több nívós és népszerű márka egészítette ki. A márkatermékekkel járó kívánatos és ellenállhatatlan árengedmények egyre vonzóbbá teszik a Black Friday koncepciót világszerte.

*olyan marketing kifejezés, amely a nettó beszerzési- és eladási ár közötti különbségét jelöli

CIKKAJÁNLÓ

Fogadkozik az eMAG Fogadkozik az eMAG
2017. 11. 16.

Szokásához híven frontális támadásra készül november 24-én az eMAG.

Online főzés és cset az unokákkal: mobilhasználat az idősebb korosztályban Online főzés és cset az unokákkal: mobilhasználat az idősebb korosztályban
2020. 05. 06.

A fiatalabbak mára valószínűleg már el sem tudnák képzelni mindennapjainkat az okoskütyük használata nélkül, de a statisztikák szerint a 60 év felettiek is egyre jobban kezdik felfedezni a mobil elektronikai eszközöket.

Black Friday Media Markt – A nagy ágyú eldördült Black Friday Media Markt – A nagy ágyú eldördült
2018. 11. 16.

Idén nem mindenki várta meg a hivatalos, november 23-i startot, így tett a Media Markt is.

Tchibo, egyszerűen jó! Tchibo, egyszerűen jó!
2017. 11. 03.

A megbízhatóságáról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert cég webshopja kötelező.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Kína letarolja a világot?
2019. 11. 22.
Miért Kínából? A magyar vásárlók elsősorban minőségi termékeket, jó ár-érték arányt és különleges, a hazai ...
Alig ért véget a Fekete Péntek, máris itt a következő!
2019. 11. 20.
Az Extreme Digital a szokottnál előbb, múlt pénteken tartotta meg a vásárlás karácsonyát, azaz a Black Frid...
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Online főzés és cset az unokákkal: mobilhasználat az idősebb korosztályban
2020. 05. 06.
A fiatalabbak mára valószínűleg már el sem tudnák képzelni mindennapjainkat az okoskütyük használata nélkül...
Black Friday helyett Light Friday!
2019. 11. 27.
Fényvisszaverő mellényeket, karpántokat és villogókat oszt a rendőrség pénteken, a Látni és látszani kampán...
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
Vive Black Friday és Cyber Monday
2019. 11. 29.
Több tízezer forintot spórolhat az, aki Vive virtuális valóság eszközt vásárol a Cyber hétvégén. A Black Fr...
Indul a Geekbuying Black Friday is!
2019. 11. 27.
A Black Friday hivatalos időpontja november 29., de általában több napos eseményről van szó, és már javában...
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Interneten vásárolsz? Ezekre figyelj!
2019. 11. 12.
Egy 2018-as összesítés szerint 5,4 millió magyar vásárolt rendszeresen webshopban. A felmérések azt mutatjá...
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu