Black Friday visszaszámláló:
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Black Friday 2019: brutális lesz

Szerző: HBF
2019. 11. 03. |
Black Friday 2019
eMAG.hu
euronics
ExtremeDigital
Fekete Péntek 2019
MALL
tesco
vodafone

És sok. A frigyre lépett eMAG és Extreme Digital ugyanúgy bizonyítani akar, mint a Tescoba betört Media Markt. A többek meg nem akarják, hogy lemossák őket. Lesz itt sok Black Friday nap, nem csak november 29-én. Van, aki már most rázendített. A novemberi webpiac 80 milliárd forint fölé ugorhat.

Black Friday 2019: brutális lesz

Még nem tudni, hogy a most már egyke eMAGExtreme Digital páros mikorra hirdeti meg Black Friday 2019 akciós napját. Az elmúlt években ugyanis az EDigital mindig beelőzött, egy héttel előbb nyitott rá a többiekre. Az sem biztos, hogy addigra mindent összefésülnek, bár a tervek ezt vetítik előre, egyebek mellett azt, hogy pontosan a Black Friday lehet a nagy nyitányuk.

Nagy a felfordulás a webcsúcson, brutális nyomulás várható

De hát a másik nagyágyú, a Media Markt most már 32 áruházában kínálja portékáit, a webje mellett, a korábbi 24 boltjával szemben. Nyilván ő is meg akarja fogni a maga vásárlóit, arra meg bevett módszer az akciózás, az egyik legjobb alkalom pedig a Black Friday.

Az eMAG-EDigitál kettős jelenlegi (legutóbbi üzleti adataik alapján) 70-80 milliárdos piacához hasonló nagyságrendű egyébként az Euronics is, ő is ott van a weben is, nyilván ő sem akar nagyon lemaradni, csak róla kevesebb szó esik. Ez azért is fontos, mert így ők hárman az éllovasai a műszaki cikkek piacának, ami a web legnagyobb szelete jelenleg.

Az összesent – boltokat és webet együtt nézve, hiszen mindenki mindkét táncparketten mozog -, a piacvezető a lezárt üzleti évek alapján 170 milliárd feletti bruttó forgalmával a Media Markt. Ő egyébként nem csak a Tesco műszaki ágát falta fel, hanem korábban külön jegyzett áruházait összevonta egy cégbe.

Tehát nagy felfordulás volt és az is lesz még egy darabig, legfőképpen pedig a Black Friday alkalmával.

A Black Friday akcióban mindent visz

A gyengébb forint nem akadály, ráadásul ez most a 330 forint alatti eurós árfolyamot nézve 2%-ot jelent 2018 végéhez képest, de kizárólag a beszerzésben. Ebből a vásárló semmit sem fog látni, főleg nem november utolsó péntekén.

És hát azért a karácsonyi ajándékvásárlás nagyobb súlyú időszaka az elköltött forintokat nézve a sok-sok Black Friday akcióval szemben eddig a december maradt, most viszont nagyon megszorongathatja a november a decembert, a meglepetés sem kizárt. De azért ne feledjük, a webáruházak a decembert sem ússzák meg akciózás nélkül.

Az elmúlt évek számai alapján 2019-ben 80 milliárd forint feletti novemberi webáraházas költekezéssel lehet számolni (amiből nem minden fillér, de jelentős hányada akciós fekete péntekes forgalom):

A black friday terepe nálunk a webáruház, de azért egyre több hagyományos bolt is csatlakozik hozzá. Igaz, ennek még nincs nagy nyoma a statisztikában. A hagyományos élelmiszeres boltok forgalma 2015-2018 között minden esztendőben csökkent novemberben a megelőző októberhez képest, a teljes iparcikkes vásárlásokat pedig éppen a webköltekezés tolta feljebb.

A november egyébként lusta hónapnak számított eddig a vásárlók körében, bármilyen furcsán is hangzik, hiszen az elmúlt években ebben a hónapban jobbára kevesebbet költöttek a hagyományos boltban, mint a megelőző októberben. Egy kivétel van a boltos világban, a webáruházi költekezés, ami viszont nagyon is megugrott a novemberi hónapokban, mert jött a Black Friday. A fekete péntek sokat hozott a webáruházak konyhájára bevételben, az akciók ellenére.

És van, aki már rázendített

Az eMAG-EDigital már beharangozta, hogy nagy durranás várható a Black Friday alkalmával. De hát közben a MALL.hu Black Friday maratont hirdetett, ami nem egy napig tart, a Vodafone pedig egész novemberre mondta ki a bűvösnek szánt varázsigét.

Nem kell félniük persze a vásárlóknak, hiszen a webáruházak az év minden napján akcióznak. Odacsalogatni a vásárlót, persze azért, hogy majd később is onnan vásároljon, erről szól minden reklám, a Black Friday is. És ne reménykedjen a vásárló, az év többi napján visszafizeti az összes akció árát. Különben bukik a bolt. A Black Friday is egy nagy reklám, igaz, a webáruháznak a legdrágább, a vásárlónak meg a legjobb.

(blokkk.com, 2019. október 25.)

CIKKAJÁNLÓ

Új termék figyelő: Milky way “nutella”, M&M’s “nutella” Új termék figyelő: Milky way “nutella”, M&M’s “nutella”
2018. 04. 20.

Német és lengyel piacra készült, de megtaláltuk magyar boltban is.

HELLO BEAUTY FANOK, erre az akcióra vártatok! HELLO BEAUTY FANOK, erre az akcióra vártatok!
2018. 11. 15.

Feltérképeztük a FOREO Black Friday akcióit.

Webshop fejlesztés Webshop fejlesztés
2017. 09. 19.

Mielőtt belefognál, érdemes végigvenni, milyen feladatok várnak rád egy webáruház felépítése során.

Black Friday – Az Edigital.hu első hat órájának termése Black Friday – Az Edigital.hu első hat órájának termése
2018. 11. 16.

Black Friday – Az Edigital.hu első hat órájának termése

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
eMAG Black Friday: Nagyon fekete lesz ez a péntek…
2019. 11. 18.
Az év legalacsonyabb árain vásárolhatunk az eMAG-on november 22-én: akár 60 százalékos kedvezményekkel is t...
Extreme Digital Black Friday – félidős jelentés
2019. 11. 15.
Az első órák eladási statisztikái alapján a top3 termék a Playstation 4 konzol Pro és Slim verziója, utána ...
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Az internetezők az online vásárlásra voksolnak
2019. 11. 12.
A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sosem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre ha...
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
A Black Friday fontosabb a karácsonynál
2019. 11. 08.
Az év utolsó két hónapja az Extreme Digital éves árbevételének a harmadát hozza, a Black Friday pedig a bes...
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Interneten vásárolsz? Ezekre figyelj!
2019. 11. 12.
Egy 2018-as összesítés szerint 5,4 millió magyar vásárolt rendszeresen webshopban. A felmérések azt mutatjá...
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Összes cikk megtekintése
HirdetesMagyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu