Sötét layer
Kedvenc
A Market Worldnél bezöldült a Black Friday 2021 Fekete helyett Zöld Pénteket tart november 19-től a Market World webáruház a Black Friday 2021 alatt.
Sötét layer
Kedvenc
Pénteken startol az eMAG-Extreme Digital Black Friday 2021! Az eMAG és az Extreme Digtal évek óta leglátogatottabb webáruházak között van. A 2021-es Black Friday szezonban nem csak tűzforró ajánlataik, de nyereményjátékuk miatt is érdemes odafigyel...
Sötét layer
Kedvenc
Gigaleárazásokkal robbantja be a Fashion Days a Black Friday 2021-et November 17-én kiszabadulnak az ország egyik legnagyobb online divatáruházának, a fashiondays.hu-nak a kedvezményei. Gigantikus, akár 70%-os leárazásokkal igyekeznek megnyerni a Black Frid...
Sötét layer
Kedvenc
Ne legyél Black Friday balek! A fogyasztóvédelem egy e-kereskedelmi kisokossal igyekszik a vásárlók figyelmét felhívni a netes vásárlás buktatóira. Ezekre érdemes figyelni!
Sötét layer
Kedvenc
Miben lesz más a 2021-es Black Friday? A világjárvány alatt megváltozott vásárlási szokások még akkor is éreztetik hatásukat, ha lezárásokra már nem kell számítanunk.
Sötét layer
Kedvenc
Extreme Digital és Emag Black Friday - a részletek! Extreme Digital és Emag Black Friday együtt.. 2021 nagy dobása! Mit tehetsz, hogy ne maradj le semmiről?
Sötét layer
Kedvenc
Fennállása óta először szervez Black Friday-t a Vatera - akár 70 %-kal o... Az online piactér akciója azért lesz egyedi, mert nem csak új, hanem használt árucikkeket is elérhetnek majd rajta az érdeklődők, így a kínálat nem korlátozódik az aktuális modellekre.
Sötét layer
Kedvenc
Extreme Digital és Emag Black Friday - idén először együtt, egy napon! Idén eyszerre, az Emag ernyője alatt feketepéntekezik a két egyesült e-kereskedő. Fura akciók a legnagyobb Black Friday eseményen!

Kik vagyunk mi? Tovább a magazinra

A HelloBlackFriday egy akciófigyelő portál, ami segít eligazodni a Black Friday …….

Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Black Friday „belülről” – tények és tévhitek egy márka szemszögéből

Interjút adott az egyik vezető elektronikai áruház vezetője, hogy eloszlassa a legismertebb Fekete Péntekes hiedelmeket.

Miért lett a Black Fridayből Black November? Mitől függ, mennyit engednek az árból az egyes márkák a vásárlás ünnepén? És miért nem éri meg (a márkáknak se) átverni a vásárlóikat? Ezekre a kérdésekre válaszolt Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. ügyvezető társalapítója a Pénzcentrum interjújában.

Az interjút a talán legégetőbb kérdéssel indult: hogyan vált a Black Friday (ami hagyományosan az Egyesült Államokban a Hálaadás utáni pénteket jelöli) egy egész hónapos „őrületté”?

Várkonyi Balázs szerint ezt az egyedi megoldást leginkább a kényszer szülte, mivel az egyes áruházak kapacitása nem teszi lehetővé, hogy kezelni tudják a Fekete Pénteken beérkező rendeléseket. Csak összehasonlításképpen, az Extreme Digitalnál az átlagos rendelésszám ebben az időszakára a 30-40-szeresére is duzzadhat. Ezt a tempót viszont se a hirdető cégek, se a csomagküldési szolgáltatásokat nyújtó vállalatok nem tudták tartani. [Szerk.: és még említhetnénk a Black Friday-es aloldalak összeomlásait is akár.]

Ezután a kedvezményekről kérdezték Várkonyi Balázst: mennyiben számítanak a termékkategóriák a Black Friday akcióknál?

A szakember szerint nem lehet egy kalap alá venni (sajnos) az összes típusú terméket. Egy FMCG [gyorsan forgó fogyasztási cikkek] vagy divatterméknél nagyobb leárazásokat lehet tartani Black Friday idején, mint a műszaki cikkeknél. Azonban, mivel a nagy márkák a számítástechnikai piacon karácsony előtt mutatják be új kollekcióikat, ez ad lehetőséget arra, hogy ezekre is nagyobb akciókat tudjanak hirdetni. Vagyis nem csak a kereskedőn, hanem a gyártón is áll ez a vásár: a kifutó termékekre így tudnak valóban nagy kedvezményeket adni.

Az interjú második részében arra is kitértek, hogy mit lehet tenni a megtévesztő ajánlatokkal. Várkonyi Balázs kiemelte, hogy a vállalatoknak rá kell döbbenniük arra, hogy ez a gyakorlat nem éri meg. Egyrészt a vásárlók elfordulnak, ha kiderül a csalás, másrészt a hatóság is kemény büntetéssel „honorálja” ezeket az átveréseket. A márkáknak ebben az időszakban – a Black Friday akciók miatt – egyébként sem a profitmaximalizálást kell a zászlóra tűzni, hanem a vásárlók bizalmának és lojalitásának megszerzését.

(Forrás: Pénzcentrum)