Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Black Friday – Trükkök és túlzások az Alza.hu -n

A webáruházakat üzemeltetők szerint, az áresés mértéke az egyik legfőbb kulcs a vásárláshoz.
Van az a fajta profithajhászat, ami már nem csak vevőknél, hanem a hatóságoknál is kicsapja a biztosítékot. Az idei Black Friday-on akadt pár gyöngyszem.

Szerencsére az egyre jobban terjedő vevőtudatosság, a különféle ár összehasonlító oldalak és az internetes keresők világában már egyre nehezebb trükközni. Aki ténylegesen a jó ajánlatokra hajt, az előtte már feltérképezte a megcélzott árút vagy termékkört és képben van azzal, hogy mi, mennyi.

Az Alza nem a keleti bölcsesség által vallott elvek szerint cselekedett, tehát nem az örömben, szeretetben és más pozitív dolgokban esett túlzásokba a most folyó Black Friday alatt.

Kezdésnek ott az első, finoman fogalmazva túlzásuk. Ennél a De'Longhi kávéfőző volt az "alany", amelyet 39990 forintért árultak kedvezményesen. Hogy az ajánlatuk még jobbnak tűnjön, 92620 forint volt megadva eredeti árnak. A kellemetlen dolog viszont az, hogy a netes keresgetést követően a fogyasztói ára a kávéfőzőnek a meghirdetett akciós ár körül, és valamivel alatta is mozgott...

Ennél sikerült vevőcsalogatóbb, azaz még jobban bicska nyitogató dolgot elkövetni az Alza.hu-nál. Ahogy kiderültek és felkerültek a "turpisságok" az Index.hu -ra, azonnal reagáltak, és a védekezés az volt, hogy 2500 darab árucikket szerepeltetnek az idei Black Friday-on, egy-két hiba becsúszhat.

A királyi vad


A reakció igen jó, mikor azt látja a vásárló, hogy a kínált LG 70HK6500PLB tévé eredeti ára több, mint két és fél millió forint (2 535 150 Ft) és most ehelyett, mindössze 328 290 forintért meg tudja venni. (A webáruházakat üzemeltetők szerint, az áresés mértéke az egyik legfőbb kulcs a vásárláshoz.)

A probléma a szokásos: a tévé nem csodatévé, a reális ára pedig körülbelül annyi, amennyi az akciós ára...

Azért vannak tényleg jó akciók is


Ennek ellenére vannak és lesznek jó Black Friday akciók az Alza.hu -nál, érdemes a kívánt terméket már napokkal a Black Friday előtt a kedvencek közé tenni, és figyelni az árának mozgását. Persze ilyenkor fenn áll a veszély, hogy elfogy a termék, mire ténylegesen megrendeljük.