Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!
Támogató

E-sport – Az ismeretlen szóösszetétel

Szerző: Galambos Dániel
2018. 06. 03. |

Az e-sportolók nagy része látogatja az edzőtermeket, és végez fizikai sport tevékenységet is.

E-sport – Az ismeretlen szóösszetétel

Felénk még csak ismerkedünk a szóval, amely a világban már milliókat mozgat meg. A milliók alatt értünk játékosok millióit, nézők millióit és a sportolók között szétosztott dollár milliókat.

Elsőként érdemes azzal kezdeni, hogy mi az e-sport. A e betű és a sport szó kombinációja elektronikus sportot jelent, ez olyan számítógépes játék, amit esetleg ön is szokott játszani vagy a gyermeke. A különbség abban rejlik, hogy az e-sportolók  professzionális szinten űzik a számítógépes játékot, napi szinten sok órát gyakorolnak, ezen felül versenyeken vesznek részt, ahol összeszokott csapatként működnek. A profi e-sportoló minden energiáját, figyelmét a sportra fordítja, mint a hagyományos élsportoló.

Ez az életmódjukon is látszik, olyan házban laknak, ahol naphosszat edzenek, ehhez minden felszerelés, körülmény adott. A versenyek nagyságát elég nehéz ecsetelni, de sok mindent elmond a nagyságrendről, hogy a nézők, szó szerint stadionokat tudnak megtölteni. Egy közelmúltban lezajlott világversenyen a LA Lakers stadionjába szóló 16 ezer jegy, alig több, mint egy óra alatt kelt el. A játékosok játszanak a gépek előtt, a nézők pedig óriási kivetítőkön követik az eseményeket. Plusz az online nézők.

Három nagy játékos nemzet magaslik ki, az egyik Dél-Korea, ahol a számítógéppel, konzollal való játék már-már néphagyomány, A másik ország Kína, ez a két állam, ahol az állam is ösztönzi a e-sportot. A Star Craft II, a League of legends és a Dota II elnevezésű játékot játszó profi csapatok között, egy esztendő alatt, jelképes mennyiségű pénzt osztottak szét: 13 millió dollárt.

A játékosok népszerűségéről annyit, hogy a jobbak ünnepelt sztárok, akik drága sportautókkal járnak és fellépési díjként, szép összegeket kérnek. Hogy mekkora vonzerővel rendelkeznek a legjobbak, azt mutatja az Uzi nevű kínai e-sportoló, akinek egy élőben menő versenyét (live stream), 8,5 millióan követték. Ha ebből x százalék a nézettség növelő robot, az is elég jó teljesítmény.

A különféle játékok világbajnoki döntői, a millió dolláros pénzdíjaikkal nem csak a sportolókat vonzzák, hanem a nézőket és a támogatókat is. 2014-ben világszerte 205 millió nézőt hozott az e-sport, a nézőszám pedig folyamatosan növekszik. Két év múlva 20 milliárd dolláros forgalmat fog generálni az iparág. A népszerűség és az őrült számok hozzák a nevesebbnél nevesebb cégeket, akik komoly pénzeket szánnak az e-sportra, közöttük ott a Nike, a Red Bull vagy a McDonalds. Ami mutatja az utat és a jövőt, hogy a 2024-es Párizsi Olimpia szervezői, már felvetették azt az ötletet, hogy az e-sportolók is ott legyenek a francia fővárosban rendezett ötkarikás játékokon.

A fentiekhez egyszerűen kapcsolónak a webáruházak, az e-sportolók jelentős része személyi számítógépen játszik, és ahhoz, hogy a játék a legjobb színvonalon, gyorsan tudjon menni, folyamatosan fejleszteniük kell a gépeiket. Ezen felül, korábban jártuk körbe, hogy milyen felszerelések, kiegészítők szükségesek az eredményes játékhoz. Ezen holmik nagy részét a webáruházakból vásárolják.

A generáció amelynek nem kell magyarázni, hogy mi az e-psort, az 1990-ben és az utána születettek. Sokan nem tekintik sportolásnak az e-sportot, a billentyű nyomkodás leginkább kiváló szellemi erőnlétet kíván, mert több óráig kell folyamatosan összpontosítani. Ami érdekesség és meglepő, hogy az e-sportolók nagy része látogatja az edzőtermeket, és végez fizikai sport tevékenységet is.

CIKKAJÁNLÓ

Webáruházak – Podiflop, a speciális lábbeli Webáruházak – Podiflop, a speciális lábbeli
2018. 08. 17.

Magyar gyártású flipflop papucs, felturbózva.

Hogyan lehet felismerni a komolytalan online kereskedőket? Hogyan lehet felismerni a komolytalan online kereskedőket?
2018. 05. 11.

A HelloBlackFriday elmondja, hogy mire kell figyelni vásárláskor.

Black Friday – a legforgalmasabb vásárlási nap? Black Friday – a legforgalmasabb vásárlási nap?
2018. 11. 22.

2022-ig ez az utolsó olyan év, amikor decemberben 4 szombat lesz karácsony napjáig.

Internetes Vásárlás Napja: a mozgalom Internetes Vásárlás Napja: a mozgalom
2017. 11. 02.

Bemutatjuk a kezdeményezést, amely utat nyitott a Black Friday korszak számára.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Idén korábban tartja a Black Friday-t az Extreme Digital
2019. 11. 08.
A fúzió előtt álló cég 2019-ben két héttel hamarabb, november 15-ére időzíti a fekete pénteket.
Black Friday Maraton – a MALL.hu újragondolta a Fekete Pénteket
2019. 11. 05.
A Mall.hu a lehető legegyszerűbben kínál stresszmentes vásárlást a Black Friday alkalmából: már november el...
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
A Black Friday fontosabb a karácsonynál
2019. 11. 08.
Az év utolsó két hónapja az Extreme Digital éves árbevételének a harmadát hozza, a Black Friday pedig a bes...
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Interneten vásárolsz? Ezekre figyelj!
2019. 11. 12.
Egy 2018-as összesítés szerint 5,4 millió magyar vásárolt rendszeresen webshopban. A felmérések azt mutatjá...
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Összes cikk megtekintése
HirdetesMagyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu