Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

E-sport – Az ismeretlen szóösszetétel

Szerző: Galambos Dániel
2018. 06. 03. |

Az e-sportolók nagy része látogatja az edzőtermeket, és végez fizikai sport tevékenységet is.

E-sport – Az ismeretlen szóösszetétel

Felénk még csak ismerkedünk a szóval, amely a világban már milliókat mozgat meg. A milliók alatt értünk játékosok millióit, nézők millióit és a sportolók között szétosztott dollár milliókat.

Elsőként érdemes azzal kezdeni, hogy mi az e-sport. A e betű és a sport szó kombinációja elektronikus sportot jelent, ez olyan számítógépes játék, amit esetleg ön is szokott játszani vagy a gyermeke. A különbség abban rejlik, hogy az e-sportolók  professzionális szinten űzik a számítógépes játékot, napi szinten sok órát gyakorolnak, ezen felül versenyeken vesznek részt, ahol összeszokott csapatként működnek. A profi e-sportoló minden energiáját, figyelmét a sportra fordítja, mint a hagyományos élsportoló.

Ez az életmódjukon is látszik, olyan házban laknak, ahol naphosszat edzenek, ehhez minden felszerelés, körülmény adott. A versenyek nagyságát elég nehéz ecsetelni, de sok mindent elmond a nagyságrendről, hogy a nézők, szó szerint stadionokat tudnak megtölteni. Egy közelmúltban lezajlott világversenyen a LA Lakers stadionjába szóló 16 ezer jegy, alig több, mint egy óra alatt kelt el. A játékosok játszanak a gépek előtt, a nézők pedig óriási kivetítőkön követik az eseményeket. Plusz az online nézők.

Három nagy játékos nemzet magaslik ki, az egyik Dél-Korea, ahol a számítógéppel, konzollal való játék már-már néphagyomány, A másik ország Kína, ez a két állam, ahol az állam is ösztönzi a e-sportot. A Star Craft II, a League of legends és a Dota II elnevezésű játékot játszó profi csapatok között, egy esztendő alatt, jelképes mennyiségű pénzt osztottak szét: 13 millió dollárt.

A játékosok népszerűségéről annyit, hogy a jobbak ünnepelt sztárok, akik drága sportautókkal járnak és fellépési díjként, szép összegeket kérnek. Hogy mekkora vonzerővel rendelkeznek a legjobbak, azt mutatja az Uzi nevű kínai e-sportoló, akinek egy élőben menő versenyét (live stream), 8,5 millióan követték. Ha ebből x százalék a nézettség növelő robot, az is elég jó teljesítmény.

A különféle játékok világbajnoki döntői, a millió dolláros pénzdíjaikkal nem csak a sportolókat vonzzák, hanem a nézőket és a támogatókat is. 2014-ben világszerte 205 millió nézőt hozott az e-sport, a nézőszám pedig folyamatosan növekszik. Két év múlva 20 milliárd dolláros forgalmat fog generálni az iparág. A népszerűség és az őrült számok hozzák a nevesebbnél nevesebb cégeket, akik komoly pénzeket szánnak az e-sportra, közöttük ott a Nike, a Red Bull vagy a McDonalds. Ami mutatja az utat és a jövőt, hogy a 2024-es Párizsi Olimpia szervezői, már felvetették azt az ötletet, hogy az e-sportolók is ott legyenek a francia fővárosban rendezett ötkarikás játékokon.

A fentiekhez egyszerűen kapcsolónak a webáruházak, az e-sportolók jelentős része személyi számítógépen játszik, és ahhoz, hogy a játék a legjobb színvonalon, gyorsan tudjon menni, folyamatosan fejleszteniük kell a gépeiket. Ezen felül, korábban jártuk körbe, hogy milyen felszerelések, kiegészítők szükségesek az eredményes játékhoz. Ezen holmik nagy részét a webáruházakból vásárolják.

A generáció amelynek nem kell magyarázni, hogy mi az e-psort, az 1990-ben és az utána születettek. Sokan nem tekintik sportolásnak az e-sportot, a billentyű nyomkodás leginkább kiváló szellemi erőnlétet kíván, mert több óráig kell folyamatosan összpontosítani. Ami érdekesség és meglepő, hogy az e-sportolók nagy része látogatja az edzőtermeket, és végez fizikai sport tevékenységet is.

CIKKAJÁNLÓ

A Telekom nem viccel, már most akciózik A Telekom nem viccel, már most akciózik
2018. 11. 06.

Nem várja meg a Black Fridayt hazánk egyik legnagyobb mobiltelefon szolgáltatója.

3 stratégia, amellyel a Target újulni szeretne 3 stratégia, amellyel a Target újulni szeretne
2018. 08. 01.

A top amerikai webshop szeretne lenni a Target.

A Youtube egyre inkább fizetős streaming szolgáltatás lesz A Youtube egyre inkább fizetős streaming szolgáltatás lesz
2018. 05. 22.

A Spotify és az Amazon sikerére reagál a YouTube.

Online fogyasztóvédelem Online fogyasztóvédelem
2017. 09. 01.

Tudta, hogy az internetes vásárlás extra jogokat biztosít? Fogyasztóvédelmi tájékoztató Black Friday rajongók számára.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu