Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

E-sport – Az ismeretlen szóösszetétel

Szerző: HBF
2018. 06. 03. |

Az e-sportolók nagy része látogatja az edzőtermeket, és végez fizikai sport tevékenységet is.

E-sport – Az ismeretlen szóösszetétel

Felénk még csak ismerkedünk a szóval, amely a világban már milliókat mozgat meg. A milliók alatt értünk játékosok millióit, nézők millióit és a sportolók között szétosztott dollár milliókat.

Elsőként érdemes azzal kezdeni, hogy mi az e-sport. A e betű és a sport szó kombinációja elektronikus sportot jelent, ez olyan számítógépes játék, amit esetleg ön is szokott játszani vagy a gyermeke. A különbség abban rejlik, hogy az e-sportolók  professzionális szinten űzik a számítógépes játékot, napi szinten sok órát gyakorolnak, ezen felül versenyeken vesznek részt, ahol összeszokott csapatként működnek. A profi e-sportoló minden energiáját, figyelmét a sportra fordítja, mint a hagyományos élsportoló.

Ez az életmódjukon is látszik, olyan házban laknak, ahol naphosszat edzenek, ehhez minden felszerelés, körülmény adott. A versenyek nagyságát elég nehéz ecsetelni, de sok mindent elmond a nagyságrendről, hogy a nézők, szó szerint stadionokat tudnak megtölteni. Egy közelmúltban lezajlott világversenyen a LA Lakers stadionjába szóló 16 ezer jegy, alig több, mint egy óra alatt kelt el. A játékosok játszanak a gépek előtt, a nézők pedig óriási kivetítőkön követik az eseményeket. Plusz az online nézők.

Három nagy játékos nemzet magaslik ki, az egyik Dél-Korea, ahol a számítógéppel, konzollal való játék már-már néphagyomány, A másik ország Kína, ez a két állam, ahol az állam is ösztönzi a e-sportot. A Star Craft II, a League of legends és a Dota II elnevezésű játékot játszó profi csapatok között, egy esztendő alatt, jelképes mennyiségű pénzt osztottak szét: 13 millió dollárt.

A játékosok népszerűségéről annyit, hogy a jobbak ünnepelt sztárok, akik drága sportautókkal járnak és fellépési díjként, szép összegeket kérnek. Hogy mekkora vonzerővel rendelkeznek a legjobbak, azt mutatja az Uzi nevű kínai e-sportoló, akinek egy élőben menő versenyét (live stream), 8,5 millióan követték. Ha ebből x százalék a nézettség növelő robot, az is elég jó teljesítmény.

A különféle játékok világbajnoki döntői, a millió dolláros pénzdíjaikkal nem csak a sportolókat vonzzák, hanem a nézőket és a támogatókat is. 2014-ben világszerte 205 millió nézőt hozott az e-sport, a nézőszám pedig folyamatosan növekszik. Két év múlva 20 milliárd dolláros forgalmat fog generálni az iparág. A népszerűség és az őrült számok hozzák a nevesebbnél nevesebb cégeket, akik komoly pénzeket szánnak az e-sportra, közöttük ott a Nike, a Red Bull vagy a McDonalds. Ami mutatja az utat és a jövőt, hogy a 2024-es Párizsi Olimpia szervezői, már felvetették azt az ötletet, hogy az e-sportolók is ott legyenek a francia fővárosban rendezett ötkarikás játékokon.

A fentiekhez egyszerűen kapcsolónak a webáruházak, az e-sportolók jelentős része személyi számítógépen játszik, és ahhoz, hogy a játék a legjobb színvonalon, gyorsan tudjon menni, folyamatosan fejleszteniük kell a gépeiket. Ezen felül, korábban jártuk körbe, hogy milyen felszerelések, kiegészítők szükségesek az eredményes játékhoz. Ezen holmik nagy részét a webáruházakból vásárolják.

A generáció amelynek nem kell magyarázni, hogy mi az e-psort, az 1990-ben és az utána születettek. Sokan nem tekintik sportolásnak az e-sportot, a billentyű nyomkodás leginkább kiváló szellemi erőnlétet kíván, mert több óráig kell folyamatosan összpontosítani. Ami érdekesség és meglepő, hogy az e-sportolók nagy része látogatja az edzőtermeket, és végez fizikai sport tevékenységet is.

CIKKAJÁNLÓ

Kinder Cards Kinder Cards
2018. 04. 25.

Olasz életérzés, csokis kekszre emlékeztető formában. Finom, de azért vannak ennél jobb Kinder termékek is.

Visszatér a Legyen Ön is Milliomos a tévéképernyőkre! Visszatér a Legyen Ön is Milliomos a tévéképernyőkre!
2018. 10. 08.

Itt lehet jelentkezni rá!

A Snapchat egy új vásárlási funkciót tesztel A Snapchat egy új vásárlási funkciót tesztel
2018. 08. 02.

A Snapchat egy új vásárlási funkciót tesztel, a „Commerce for Creators”-t, influenszerek segítségével.

Webshop vásárlási kalauz kezdőknek Webshop vásárlási kalauz kezdőknek
2017. 09. 21.

Mielőtt belevágna, ismerkedjen velünk a webshopok működésével!

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Kína letarolja a világot?
2019. 11. 22.
Miért Kínából? A magyar vásárlók elsősorban minőségi termékeket, jó ár-érték arányt és különleges, a hazai ...
Alig ért véget a Fekete Péntek, máris itt a következő!
2019. 11. 20.
Az Extreme Digital a szokottnál előbb, múlt pénteken tartotta meg a vásárlás karácsonyát, azaz a Black Frid...
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Online főzés és cset az unokákkal: mobilhasználat az idősebb korosztályban
2020. 05. 06.
A fiatalabbak mára valószínűleg már el sem tudnák képzelni mindennapjainkat az okoskütyük használata nélkül...
Black Friday helyett Light Friday!
2019. 11. 27.
Fényvisszaverő mellényeket, karpántokat és villogókat oszt a rendőrség pénteken, a Látni és látszani kampán...
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
Vive Black Friday és Cyber Monday
2019. 11. 29.
Több tízezer forintot spórolhat az, aki Vive virtuális valóság eszközt vásárol a Cyber hétvégén. A Black Fr...
Indul a Geekbuying Black Friday is!
2019. 11. 27.
A Black Friday hivatalos időpontja november 29., de általában több napos eseményről van szó, és már javában...
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Interneten vásárolsz? Ezekre figyelj!
2019. 11. 12.
Egy 2018-as összesítés szerint 5,4 millió magyar vásárolt rendszeresen webshopban. A felmérések azt mutatjá...
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu