Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

eMAG, a kelet-európai óriás

Az eMAG, Magyarország második webplázája Romániában indult, ahol főiskolája is van, sikerét pedig a Black Friday mozgalomnak köszönheti.
Magyarország második legnagyobb webplázája mögött egy kelet-közép-európai sikertörténet áll. Az eMAG felfutásában a jól időzített start és az agilis építkezés mellett nagyon fontos szerepet játszott a Black Friday akciók tudatos kiépítése és kommunikációja. A „Fekete Péntek” az cég esetében különösen is kifejező márkavédjegy, amely a webkereskedelmi óriás anyanyelvén így hangzik: „Negru Vineri”.

eMAG történelem


A kelet-közép-európai vállalatot 2001-ben alapították Romániában. A cég eredeti profiljába az elektronikai és irodai eszközök mellett, kozmetikai cikkek, autóalkatrészek, könyvek, játékok és kisállattartáshoz kapcsolódó termékek tartoztak. A céget Radu Apostolescu, Dan Teodosescu és Bogdan Vlad alapította. A piaci sikerek hatására 2009-ben az Asesoft Distribution 51%-ot vásárolt a vállalatban. 2012-ben a dél-afrikai Naspers befektetési alap vette át a vezetést az akkor már multinacionálissá vált cégben. Az eMAG 2013-ban a Conversion Marketing megvásárlásával saját digitális ügynökséget működtet, melynek állandó feladata a webkereskedelemhez kapcsolódó médiatervezés, médiavásárlás, elemzés, kreatív és marketing szolgáltatások kidolgozása.

Az eMAG terjeszkedése a régióhoz kötődik, 2012-ben léptek a bolgár piacra, ahol nagyon hamar 60%-os részesedést hasított ki magának a vállalat. Magyarországon 2013 októberében jelent meg a cég és az első évben rögtön meghódította a magyar webshop piac 10%-át. A román webáruház a magyarországi indulást követő évben már Lengyelországban is megjelent. 2016-ban globálisan 27 millió terméket értékesített a vállalat, amelyből 19 millió az anyaországban, Romániában került kiszállításra. Ebben az évben a cég bevétele 2,4 milliárd lejre, azaz 163 milliárdra rúgott.

A Black Friday specialista


Az eMAG kapcsán fontos elmondani, hogy a Black Friday kezdeményezés nagyköveteként első alkalommal már 2011-ben „Negru Vineri”-t, azaz „Fekete Pénteket” rendezett Romániában. Ezen a napon a webpláza 30-60%-os kedvezménnyel árulta termékeit, amivel hosszú távon vonzóvá és keresetté tette a Black Friday akciót a román vásárlók között.

A gyarapodásával párhuzamosan nemzetközi szereplővé váló cég és márka saját kezdeményezésekkel és intézmények megalapításával is felhívta magára a figyelmet. A román webbirodalom saját üzleti oktatási programot (eMAG Academy) hozott létre. Az európai képzési intézményekkel közösen felépített együttműködés révén értékes diplomát kínál hallgatói számára. Ugyanez a képzési szemlélet tükröződik vissza az eMAG Talent Internship kezdeményezésben. A program révén a fiatal friss diplomások gyakornokként ismerkedhetnek  a multinacionális cég működésével. A webáruház óriás fentieken kívül a regionális IT kutatás és fejlesztés támogatásával is kifejezte jövőépítés iránti elkötelezettségét. A vállalat érzékenységét bizonyítják olyan magyarországi kezdeményezések is, mint a felelős állattartásra és befogadásra buzdító kampány.

Magyarországon az eMAG 2016-ban az Extreme Digital után a második legnagyobb webkereskedelmi szereplő volt, megelőzve olyan márkákat, mint a Mall.hu, a MediaMarkt és a Tesco. Az eMAG.hu-n a magyarok több mint 4000 márka és 300 000 termék közül válogathatnak. Az imponáló választék biztosítéka az, hogy a webáruház kereskedelmi rendszere nyitott, az eMAG Marketplace hálózatán keresztül több mint 400 partner csatlakozott a webplázához. Az eMAG Magyarországon kizárólag interneten érhető el, nincs bolthálózata. Ezt a hátrányt ledolgozandó a cég számos kedvezménnyel kényezteti a magyar vásárlókat. Ingyenes házhozszállítás, az elállási jog szerint meghatározott 15 napos visszaküldési idő 30 napra emelése, illetve természetesen folyamatos Black Friday akciók és Árak Forradalma napok tartoznak a fegyverkészletbe.

Az eMAG honlapja