Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

eMAG, a kelet-európai óriás

Szerző:
2017. 10. 06. |
black friday
emag
Naspers
történelem
webshop

Magyarország második webplázája Romániában indult, ahol főiskolája is van, sikerét pedig a Black Friday mozgalomnak köszönheti.

eMAG, a kelet-európai óriás

Magyarország második legnagyobb webplázája mögött egy kelet-közép-európai sikertörténet áll. Az eMAG felfutásában a jól időzített start és az agilis építkezés mellett nagyon fontos szerepet játszott a Black Friday akciók tudatos kiépítése és kommunikációja. A „Fekete Péntek” az cég esetében különösen is kifejező márkavédjegy, amely a webkereskedelmi óriás anyanyelvén így hangzik: „Negru Vineri”.

eMAG történelem

A kelet-közép-európai vállalatot 2001-ben alapították Romániában. A cég eredeti profiljába az elektronikai és irodai eszközök mellett, kozmetikai cikkek, autóalkatrészek, könyvek, játékok és kisállattartáshoz kapcsolódó termékek tartoztak. A céget Radu Apostolescu, Dan Teodosescu és Bogdan Vlad alapította. A piaci sikerek hatására 2009-ben az Asesoft Distribution 51%-ot vásárolt a vállalatban. 2012-ben a dél-afrikai Naspers befektetési alap vette át a vezetést az akkor már multinacionálissá vált cégben. Az eMAG 2013-ban a Conversion Marketing megvásárlásával saját digitális ügynökséget működtet, melynek állandó feladata a webkereskedelemhez kapcsolódó médiatervezés, médiavásárlás, elemzés, kreatív és marketing szolgáltatások kidolgozása.

Az eMAG terjeszkedése a régióhoz kötődik, 2012-ben léptek a bolgár piacra, ahol nagyon hamar 60%-os részesedést hasított ki magának a vállalat. Magyarországon 2013 októberében jelent meg a cég és az első évben rögtön meghódította a magyar webshop piac 10%-át. A román webáruház a magyarországi indulást követő évben már Lengyelországban is megjelent. 2016-ban globálisan 27 millió terméket értékesített a vállalat, amelyből 19 millió az anyaországban, Romániában került kiszállításra. Ebben az évben a cég bevétele 2,4 milliárd lejre, azaz 163 milliárdra rúgott.

A Black Friday specialista

Az eMAG kapcsán fontos elmondani, hogy a Black Friday kezdeményezés nagyköveteként első alkalommal már 2011-ben „Negru Vineri”-t, azaz „Fekete Pénteket” rendezett Romániában. Ezen a napon a webpláza 30-60%-os kedvezménnyel árulta termékeit, amivel hosszú távon vonzóvá és keresetté tette a Black Friday akciót a román vásárlók között.

A gyarapodásával párhuzamosan nemzetközi szereplővé váló cég és márka saját kezdeményezésekkel és intézmények megalapításával is felhívta magára a figyelmet. A román webbirodalom saját üzleti oktatási programot (eMAG Academy) hozott létre. Az európai képzési intézményekkel közösen felépített együttműködés révén értékes diplomát kínál hallgatói számára. Ugyanez a képzési szemlélet tükröződik vissza az eMAG Talent Internship kezdeményezésben. A program révén a fiatal friss diplomások gyakornokként ismerkedhetnek  a multinacionális cég működésével. A webáruház óriás fentieken kívül a regionális IT kutatás és fejlesztés támogatásával is kifejezte jövőépítés iránti elkötelezettségét. A vállalat érzékenységét bizonyítják olyan magyarországi kezdeményezések is, mint a felelős állattartásra és befogadásra buzdító kampány.

Magyarországon az eMAG 2016-ban az Extreme Digital után a második legnagyobb webkereskedelmi szereplő volt, megelőzve olyan márkákat, mint a Mall.hu, a MediaMarkt és a Tesco. Az eMAG.hu-n a magyarok több mint 4000 márka és 300 000 termék közül válogathatnak. Az imponáló választék biztosítéka az, hogy a webáruház kereskedelmi rendszere nyitott, az eMAG Marketplace hálózatán keresztül több mint 400 partner csatlakozott a webplázához. Az eMAG Magyarországon kizárólag interneten érhető el, nincs bolthálózata. Ezt a hátrányt ledolgozandó a cég számos kedvezménnyel kényezteti a magyar vásárlókat. Ingyenes házhozszállítás, az elállási jog szerint meghatározott 15 napos visszaküldési idő 30 napra emelése, illetve természetesen folyamatos Black Friday akciók és Árak Forradalma napok tartoznak a fegyverkészletbe.

Az eMAG honlapja

CIKKAJÁNLÓ

Már a L’Oréal is eladást segítő roboton dolgozik Már a L’Oréal is eladást segítő roboton dolgozik
2018. 08. 08.

Az online kereskedelem egészen más gondolkodást igényel, mint a hagyományos.

A játékok története A játékok története
2017. 11. 08.

Avagy mi mindent vásárolt volna GyerekPénteken a játszó ember a történelem során?

Női szemmel: az Alibaba top termékei (1. rész) Női szemmel: az Alibaba top termékei (1. rész)
2018. 07. 09.

A honlapot böngészve az lehet az érzésünk, amit itt nem találunk meg, az nem is létezik a Földön.

Itt az LG G7 One és az LG G7 Fit – sokoldalú Android One okostelefon Itt az LG G7 One és az LG G7 Fit – sokoldalú Android One okostelefon
2018. 09. 06.

Az LG G7 One és a G7 Fit prémium okostelefonokra jellemző intelligens funkciókat kínál, kivételes áron.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu