Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Bemutatjuk: The Raincoat Webshop – by Petra Földi

Szerző: Galambos Dániel
2018. 07. 17. |

Egy esőkabát lehet divatos is – interjú Földi Petrával.

Bemutatjuk: The Raincoat Webshop – by Petra Földi

A Magyar Formatervezési Díjjal kitüntetett Földi Petra csinos és praktikus esőkabátjaival bebizonyította, hogy az esőkabát nem csak az az ormótlan, műanyagszagú köpeny lehet, amit gyerekként viselnünk kellett szüleink nyomására. Hol és hogyan készülnek a divatos darabok? Beszélgetésünkből többek között ez is kiderül.


Mikor hozta létre a saját márkáját? Hányan segítik a munkáját?

A márka elsősorban formatervezett kabátokat kínál, amelyek közül a vízhatlan esőkabátok vannak többségben. Az esőkabátok előzménydarabjai egy egyetemi projekt keretében készültek el, ekkor körvonalazódott bennem, hogy ez a termékkör mennyi lehetőséget rejt magában. A jelenlegi termékek első változatai 2013-ban Magyar Formatervezési Díjat nyertek, ami hatalmas elismerés volt, ugyanakkor önmagában nem elegendő egy sikeres vállalkozás felépítéséhez. Az elmúlt években összegyűlt annyi szakmai és üzleti tapasztalat, hogy a márka önálló lábra állhasson: idén elkészült az új webshop is, és a márka pontos stratégiát követve halad előre a kitűzött célok elérése érdekében. A legfőbb munkatársam a férjem, emellett pedig a márka fontos kulcsszereplői a magyarországi gyártópartnereink, a német anyagbeszállítónk és azok a marketing szakemberek, akik a kommunikációs és online stratégia tervezésében és végrehajtásában nyújtanak segítséget.

 

Milyen alapanyagokat használnak a kabátokhoz? Hol készülnek?

A termékek némelyike vízlepergető anyagból készült, míg a kabátok többsége vízálló. Emellett bár a kiindulópont az esőkabát volt, a cél az, hogy a termékkör nem vízhatlan darabokkal is kiegészüljön; a legújabb darabok a terv szerint ballon anyagból fognak készülni. A vízhatlan alapanyagokat egy német cégtől szerezzük be, amely a funkcionális high-tech anyagok egyik vezető globális beszállítója. Ezek az anyagok – típustól függően – két vagy három rétegből állhatnak és a rétegek egyike mindegyik esetben egy 100 %-ban vízálló, optimálisan lélegző, 100 %-ban szélálló, újrahasznosított membrán. A márkánk törekszik arra, hogy a termékek minél nagyobb hányada az elérhető legszínvonalasabb és legkörnyezettudatosabb anyagok felhasználásával készüljön. Valamennyi termék Magyarországon készül.


Hogyan zajlik a tervezési folyamat?

Egy új darab bevezetése számos egymásra épülő lépcsőfokból áll. A folyamat – általában véve – trend- és piackutatással indul. A tervezéshez természetesen minden esetben szükséges valamilyen személyes inspiráció is. A konkrét tervezésnek szintén előfeltétele még az anyagválasztás is. A tervvariációk elkészítése szorosan összekapcsolódik a termék konstrukciójának kidolgozásával is; ez tulajdonképpen a szabásminta elkészítését és a különböző gyártástechnológiai kérdéseket foglalja magában. Ez különösen az esőkabátok esetében rendkívül fontos, hiszen a funkciónak kiemelt szerepe van: a kabát nem ázhat át.


Melyik a legnépszerűbb termék?

Bár a termékeinket egységes design jellemzi, olyan termékskálát kínálunk, amelynek köszönhetően az elegánstól a sportosig többféle alkalomhoz illő darabból is lehet választani. Nem könnyű egyetlen darabot kiemelni, de talán a legnépszerűbb a fekete férfi Long Zipper Coat.


Ki a márka célközönsége?

A termékeinket alapvetően városi viseletre szánjuk. Bár nem túraruházatról van szó, az esőkabátok esetében az a kiindulópont, hogy a természettel való találkozás a városi környezetben is élménnyé válhat. Női és férfi vásárlóink számára emellett azt szeretnénk biztosítani, hogy a kabáton kívül ne legyen szükségük egyébre ahhoz, hogy a körülményektől függetlenül, lazán, elegánsan maradhassanak aktívak a mindennapokban. Bár a külföldi piac egyértelműen nagyon fontos számunkra (ez nyilvánvaló a webshop felépítéséből is), a magyar vásárlókra ugyanúgy számítunk.


A rendelést követően azért kell körülbelül két hetet várni, mert nem tartják készleten a darabokat?

Minden egyes kabát egyedi darab: a termékek mindegyike egyedileg készül el, a megrendelést követően. Ráadásul kérés esetén akár a méret és részben a design is személyre szabható, ebben az esetben pedig különösen indokolt, hogy olyan szállítási időt jelezzünk előre, amely elegendő a kivitelezéshez. Ettől függetlenül a jelzett maximumnál hamarabb is elkészülhet a megrendelt termék; a szállításra történt feladásról a vásárló természetesen értesítést kap.


A szállítás ingyenes Magyarországon belül. A termékek árába bele van kalkulálva a szállítás díja?

 Azt, hogy egy-egy termék ára hogyan alakul, számos tényező határozza meg, ezek egyikét jelenthetik a kiszállítási feltételek is. Célunk, hogy a számos termékelőny mellett a kabátjaink – a hasonló profilú márkákhoz képest – relatív elérhető árúak maradjanak a hazai és a külföldi piacokon egyaránt. Ez is indokolja, hogy a magyarországi kiszállítások esetében a webshop nem számít fel külön szállítási díjat.

 

Amennyiben méretben nem megfelelő a darab, van lehetőség cserére?

A webshop kiemelten foglalkozik azzal, hogy a vásárlók a számukra megfelelő méretet választhassák ki. Ennek érdekében minden termékoldalon található részletes mérettáblázat illusztrált mérési útmutatóval. Sőt, a kiválasztott kabát akár egyedi méretre is elkészíthető, erre az esetre szintén részletes útmutatással segítjük a vásárlókat. Ettől függetlenül, a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően a fogyasztókat a termék átadásától számított 14 napon belül elállási jog illeti meg.


Előfordult olyan, hogy vásárlói visszajelzés hatására változtattak egy adott terméken?

Büszkék vagyunk arra, hogy az elkészült termékek eddig mindig maradéktalanul kielégítették az elvárásokat, sőt, számtalanszor az a visszajelzés érkezik hozzánk, hogy a kabátok élőben még ütősebbek, mint a fotókon. A termékek minél élethűbb bemutatása általában véve kihívás az online térben értékesítő márkák számára.


Tervezik a termékpaletta bővítését?

 A márka elsősorban átmeneti kabátokat kínál, amelyek allseasons darabok, tehát szinte minden évszakban hordhatók. A fő szezont ettől függetlenül a tavasz és az ősz jelenti, ebben az időszakban szeretnénk új darabokkal is jelentkezni. Ahogy említettem, a legújabb darabok a terv szerint ballon anyagból fognak készülni: a kiindulópont az esőkabát volt, de a cél az, hogy a termékkör nem vízhatlan darabokkal is kiegészüljön.


Milyen nehézségekkel kell szembenézniük a vállalat építése során? Nem lehet könnyű a helyzet a magyar piacon, hiszen tavaly megszűnt a széles körben ismert USE unused is. 

Ami a piaci lehetőségeket illeti, mivel a márkával nem kizárólag a magyar piacot célozzuk, a lehetőségek ezzel kitágulnak. Emellett tudatosan foglalkozunk egy jól körülhatárolható termékkörrel, ez eltérő a teljes kínálattal foglalkozó márkákhoz képest. Így talán jobban egy irányba terelhetők az erőfeszítések és a figyelmünk. Ugyanakkor amennyi lehetőséget rejt magában a kabát (és különösen az esőkabát) mint termék, annyi kihívást is jelent. Egyrészt a technológiai követelmények alapvetően meghatározzák a tervezés irányát, például a membrános alapanyagot nem lehet bármivel varrni, a varratokat le kell ragasztani, stb. Másfelől feladatot jelent az is, hogy megfelelő módon kommunikáljuk a termékelőnyöket és minél szélesebb célközönséghez jussunk el.

Saját üzlet nyitásán gondolkodtak már? 

Az online értékesítést tekintjük az elsődleges és kiemelt csatornának, de a terveink között szerepel, hogy a kabátok különböző design márkákat forgalmazó boltokban is elérhetők legyenek.

Ha pedig esernyőt is szeretnénk az esőkabátunk mellé, a HelloBlackFriday értesülései alapján nemrégiben indult egy Esernyő webáruház is.

CIKKAJÁNLÓ

Tesco Online Bevásárlás Tesco Online Bevásárlás
2017. 10. 19.

A 100 éves Tesco online szolgáltatása a hétköznapi bevásárlásban hozott forradalmi változást.

Kinder Cards Kinder Cards
2018. 04. 25.

Olasz életérzés, csokis kekszre emlékeztető formában. Finom, de azért vannak ennél jobb Kinder termékek is.

A háztartások 95%-ában még mindig van TV, ebből 56% lapos A háztartások 95%-ában még mindig van TV, ebből 56% lapos
2018. 06. 26.

Az okostelefonnal rendelkezők aránya 41%-ra ugrott, de sokan veszik hitelre a fiatalok közül.

Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője
2018. 08. 15.

A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került. Feljutott a listára az Alza is.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
A Fekete Pénteken a leértékelt repülőjegyek is nagyon népszerűek
2018. 11. 19.
A Black Friday-t, és az utána következő Cyber Monday-t is kihasználják azok, akik olcsó repülőjegyekre szer...
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu