Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Fashion Days, az online divatforradalom

A Fashion Days akciók kedvéért a magyar nők órákkal korábban kelnek. Az divat webshopot egyedi, alkalmi ajánlatai és sok kényelmi szolgáltatás teszi naggyá.

Történelem


A nemzetközi divatmárkákat kínáló webshophálózatot 2009-ben alapították Svájcban. A Fashion Days eredeti működése szerint vásárlói klub volt, ahol a regisztrált tagok exkluzív, az átlagos ruházati webshopok kínálatában nem elérhető, de még a bolti választékhoz képest is egyedi ruhadarabok és márkák közül válogathattak, természetesen Black Friday áron. A Fashion Days egyedi szolgáltatása a megcélzott kelet-európai piacokon hatalmas sikert aratott, Magyarországon is, ahol 2009. decembere óta töretlen a népszerűsége. A robbanásszerű piacszerzés a régió online kereskedelmét uraló multinacionális Naspers csoport figyelmét is felkeltette, így 2011-ben a divatdiktátor webshophálózat tagja lett a befektetési csoport sikeres webkereskedelmi hálózatának.

Új idők


2013-ban Fashion Days stratégiája és kereskedelmi modellje megváltozik. A korábban „meghívásos alapon” működő, kizárólag a regisztrált felhasználók számára fenntartott, aukciós – tehát korlátozott ideig kapható kollekciókat forgalmazó – webshop működése átalakult. Innentől kezdve a Fashion Days alapvetően a topmárkákra támaszkodó, ezek aktuális, szezonális kollekcióit forgalmazó, de még mindig exkluzív internetes divatshoppá alakult. A megváltozott modell révén értelemszerűen megnövekedett a cég által kínált termékek száma, kiszélesedett a felhasználók köre. A márka ismertségének növelése mellett a divat webshopnak komoly logisztikai kihívásokkal kellet megküzdenie, mivel az új működési rend szerint a szállítási idő 2-3 munkanapra csökkent. A Fashion Days az innováció terén is előre lép 2013-ban. Ekkor készült el az iOS mobilapplikáció, amin keresztül a vásárlók már kártyával is fizethettek. 2014-ben ugyanez a szolgáltatás már Android platformon is elérhetővé válik.

black-friday-fashion-days-app

 

2014-ben a világmárkák szezonális modelljei mellet a Fashion Days saját márkát mutat be. A ZEE LANE elegáns alkalmi és hétköznapi viseletre szánt modelljei a webshop állandó kínálatát képzik azóta is.

A nagyok klubjában


2015-ben a Fashion Days még erőteljesebben beépül a Naspers csoport által vezetett kelet-közép-európai webshophálózatba, a cég az eMAG csoport tagjaként folytatja működését. A fúzió révén a divatshop a kiegészítő szolgáltatások fejlesztésének területén kap lendületet, innentől kezdve vásárlóinak egy átlagos vásárlás esetében már ingyenes kiszállítást garantál. A divat webshop a „csomag ellenőrzése kézhezvételkor" szolgáltatással lehetőséget nyújt arra is, hogy a futár kiérkezésekor ellenőrizhessük, hogy a megrendelt termék a megfelelő paraméterekkel érkezett-e ki hozzánk? Emellett fejlődik a honlap is, beépülnek minőségi, felhasználóbarát webshop-alkalmazások („Kedvencek”, „Legnépszerűbb termékek”). A Fashion Days oldala nemcsak a vásárlást, hanem a divat világában történő tájékozódást is segíti. A honlapon szerkesztett tartalmak adnak az áruháznak valódi magazin jelleget.

Fashion Days szolgáltatások


A Fashion Days az ingyenes kiszállítás mellett termék-visszaküldési garanciát is vállal, ami azt jelenti, hogy

  • használat látható jelei nélkül,

  • az összes hozzátartozó címkével és dokumentummal együtt,

  • a kézhezvételt követő 30 napon belül,

  • indoklás nélkül,

  • futárszolgálat igénybevétele nélkül


a megrendelt árut visszaküldhetjük a cégnek, és visszakapjuk a vételi árat. Ezek a szolgáltatásfejlesztések, illetve a folyamatos logisztikai megoldandó feladatok számos technikai kihívás elé állítják a céget, de a fejlődés – köszönhetően a népszerű divattermékek nyújtotta választéknak – ezek ellenére is töretlen marad.

black-friday-fashion-days-storage

2017-ben a cég árbevétele Magyarországon január és augusztus között – 44%-os növekedés mellett – meghaladta az 1,8 milliárd forintot. A webáruház sikerének titka valószínűleg továbbra is a választék. Az akciós termékek, új modellek változatlanul limitáltak, azaz érdemes minél előbb lecsapni rájuk, különben hoppon maradhatunk. Ez a jelenség egyértelműen pozitívan hat az üzletre. A cég elemzése alapján a magyarokat éberré tette a Fashion Days, egyre többen választják az éjszakai, vagyis az éjfél és reggel 6 óra közötti vásárlást. Magyarországon az átlagos Fashion Days vásárló órákkal korábban ébreszti magát, feltehetően még az ágyában fekve, okostelefonján keresztül rendeli meg hajnali 5 és 6 óra között a legújabb modelleket. Érdekesség – szintén a webshop jelentése szerint –, hogy az éjszakai vagy kora hajnali vásárlások során megrendelt legnagyobb értékű termék itthon egy Dolce&Gabbana ruha volt, amiért divatbolond gazdája 154 340 forintot fizetett. Magyarországon egyébként a túlnyomó többségben lévő női vásárlók átlagosan 21 ezer forintot fizetnek egy vásárlásért.

A Fashion Days honlapja

Fashion Days divatmagazin

Facebook (+Messenger ügyfélszolgálati bot-alkalmazás)

Instagram

YouTube