Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!
Támogató

ILLE/OLLA – a vállalkozó szellemű magyar hölgyek ruhamárkája

Szerző: Galambos Dániel
2018. 08. 06. |

Illéssy Lenkével és Katával, a kreatív alapító ikerpárral beszélgettünk.

ILLE/OLLA – a vállalkozó szellemű magyar hölgyek ruhamárkája

Az ILLE/OLLA jóval több, mint egy ruházati webshop: Illéssy Lenkének és Katának küldetése van. Szerveznek workshopokat, stílus tanácsadást, jelen vannak nemzetközi designer vásárokon és egy új pályázat keretében további izgalmas projektekben is részt vesznek. Tökéletesen kiegészítik egymást: Lenke meglátja az anyagban a ruhát, Kata pedig a ruhában a nőt és mindezt egy keretbe teszik, az ille-ollába.

 

Milyen korosztály és milyen stílusú emberek alkotják a márka célközönségét?

Az ille-ollát választóak olyan átlagosan 25-45 közötti nők, akik nyitottak, izgalmas hobbijuk vagy munkájuk van, vállalkozó szelleműek, dinamikusak.

 

Hogyan tudnák megfogalmazni, mit jelent az ille-olla életérzés?

Az ille-olla életérzéssel a valódi nőt akarjuk megjeleníteni. Azt, aki jól érzi magát a bőrében, és a ruhájában, ami segít megmutatni őt, az értékeit. Aki felszabadult, életvidám, olyan, aki szereti önmagát és szereti azt, amit csinál. Elfogadó, megértő magával és másokkal szemben is. És tudja, hogy együtt sokkal élvezetesebb és vidámabb az élet.

 

Hol készülnek a ruhák, milyen alapanyagokból, hogyan zajlik a tervezés folyamata?

A ruhák Magyarországon, Budapesten készülnek. Az alapanyag választásnál fontos számunkra, hogy kényelmes, kellemes legyen az abból készült ruha viselete, ezért szeretünk természetes anyaggal dolgozni. Szívesen választjuk a pamut, a viszkóz és gyapjú anyagokat. Vagy intelligens anyagok legyenek, valamilyen extra funkcióval, mint például a soft shell, ami egy víz- és szélálló, egyben légáteresztő anyag. Szeretjük a színeket, ezért olyan anyagcsaládokat választunk, ahol minél nagyobb a színválaszték.

A tervezést Lenke végzi, előtte összeülünk és egyeztetünk, hogy mi legyen az irány, milyen jellegű ruhákat, kabátokat gyártsunk milyen koncepció mentén. A tervezés és annak leegyeztetése után – hisz kereskedelmi szempontból is meg kell vizsgálni egy-egy modellt – készül a szabásminta és a szériázás, a beszerzés, majd a gyártás.

 

Mesélnének az ille-olla műhelyről is? Milyen workshopokat terveznek a jövőben?

Hiszünk abban, hogy a szépség belülről fakad, s nem(csak) a külsőn múlik. Így ezeken a műhelyalkalmakon a külső – styling tanácsadás – mellett a belsőn is dolgozunk különböző, a témában jártas szakemberek vezetésével kis csoportban interaktív módon. A célunk ezzel, hogy feltárjuk, megismerjük a bennünk lakozó nőt, amit aztán kifele is meg tudunk mutatni – amiben a megfelelő ruha választása segítség. Szeptembertől újra tervezünk ilyen workshopokat, műhelysorozatokat, ahol a belsővel és külsővel is egyaránt fogunk foglalkozni.

 

Melyek a legnépszerűbb termékeik?

A legnépszerűbb termékeink a soft shell anyagból készült átmeneti és bélelt téli kabátjaink, melyek kicsitől a nagy méretekig (XS-XXXL) mindenféle színben és stílusban – sportostól az elegánsig – készítünk. Egyes modelljeinkhez kismama- és hordozóbetétet is készítünk.

A legnépszerűbb modelljeink a fionafiodafabiola és fortuna soft shell átmeneti kabátok, illetve a gertud bélelt soft shell télikabát.

Hány országba szállítanak jelenleg? 

Jelenleg viszonteladóink vannak Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Csehországban és Olaszországban. Nemzetközi designer vásárokon szoktunk még megjelenni elsősorban Ausztriában és Németországban. A webshopunkon keresztül a világ bármelyik részére szállítunk.

Tervezik saját üzlet nyitását?

Nem, jelenleg nem célunk saját üzlet nyitása. Egy bemutatótermünk van, itt várjuk a vásárlókat, érdeklődőket, illetve online, belföldi partnereinken és vásárokon keresztül értékesítünk. A viszonteladói hálózatunkat és az online értékesítést szeretnénk bővíteni, növelni, ezen dolgozunk jelenleg is.

 

Mi bizonyul a legnagyobb nehézségnek a márka építésével kapcsolatban a mindennapok során?

Legnagyobb nehézségeink a saját korlátaink. A kihívás, hogy a határainkat áthaladjuk. Hiszünk abban, hogy a cég úgy fejlődik, ahogy mi fejlődünk. Ezért sok időt, energiát szánunk arra, hogy saját magunkat megismerjük, fejlesszük, tanuljunk, és hogy fejlődjünk. Ebben rengeteget segítenek a Fontanus Tudományos Módszertani Kutató- és Oktatási Központ által kifejlesztett eszközök.

 

Mennyire telített a magyar piac magyar tervezők termékeivel? Hogy látják, mire lenne még igény?

Nem tudjuk megítélni, hogy mennyire telített a magyar piac, de akadnak szerencsére magyar tervezők szép számmal.

Egy szemléletformálásra van szükség szerintünk: hogy fontos legyen a magyar vásárlónak, hogy magyar terméket vásárol, hogy közvetlen kapcsolata lehet a tervezővel, gyártóval, így tudja, hogy a termékért adott pénzével kit és milyen ügyet támogat. Illetve a designer oldalról, hogy a termékei megfelelő minőségűek legyenek, és a szolgáltatás után a vásárló jó szájízzel távozzon és örömöt okozzon neki a vásárlás és az, amit vásárolt. Mi erre törekszünk.

Milyen terveik vannak a következő egy évre?

A következő egy évre a terveink között szerepel a viszonteladói hálózatunk bővítése, elsősorban külföldön, az online értékesítés növelése, valamint az ille-olla közösség bővítése, és felépítése. Egy olyan közösséget akarunk létrehozni, ahol a nők fel tudnak töltődni, egymással meg tudják osztani az őket foglalkoztató dolgokat, ahol kreatívkodhatnak. Ezen felül nyertünk a Nemzeti Kulturális Alapnál egy pályázatot, aminek keretén belül új irányt veszünk, és a különböző testalkatokra fogunk ruhákat készíteni.

Fényképek: Weidinger Zsófia

CIKKAJÁNLÓ

Húsvét 2019 – a Nagypéntek az új Black Friday Húsvét 2019 – a Nagypéntek az új Black Friday
2018. 04. 24.

Elemzések szerint a Fekete Pénteknél is nagyobb kedvezmények várhatóak jövőre Nagypénteken.

Nem mindegy, hogyan nézed a foci VB-t! Nem mindegy, hogyan nézed a foci VB-t!
2018. 06. 27.

Így véded jobban a szemed: ne sötétben tévézz, és ne legyen túl közel a TV. Ha Ronaldót meglátod, pislogj.

Ezek a márkák akcióznak idén a Joy-napok alkalmából Ezek a márkák akcióznak idén a Joy-napok alkalmából
2018. 10. 13.

Még az Audi is közte van.

Kollányi Zsuzsi divatot teremt Kollányi Zsuzsi divatot teremt
2018. 10. 26.

Interjúnk Kollányi Zsuzsi énekesnővel, aki a webshopjáról mesélt.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Black Friday – MANGO – 30%-os akció!
2018. 11. 23.
A MANGO-nál 30% kedvezmény van vasárnapig, a BLACK18 kóddal, minden termékre!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu