Kik vagyunk mi? Tovább a magazinra

A HelloBlackFriday egy akciófigyelő portál, ami segít eligazodni a Black Friday …….

Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Idén 18%-kal többet, 41 ezer Ft-ot szánunk a karácsonyi ajándékokra

Átlagosan 7 főt tervezünk megajándékozni karácsonykor.


  • Idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervezünk megajándékozni, ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 Ft többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervező internetezők körében.

  • A tájékozódás mellett már az ajándék beszerzések jelentős része is a neten zajlik majd: az internetezők 77%-a tervez belföldi online vásárlást ebből a célból.

  • Az internetezők 37%-a - kb. mint 2,2 millió ember - a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban.

  • A GKI Digital mérései szerint a 2017-es Black Friday akciók átlagos online kosár értéke 25 ezer forint volt. Ez az idei évben 30 ezer forint fölé emelkedhet, ami alapján a mért vásárlói érdeklődést alapul véve a 2018-as online Black Friday-költések összértéke meghaladhatja akár a 40 milliárd forintos értéket is.

  • Black Friday napján várhatóan az internetes akciók lesznek a legnépszerűbbek: a vásárlást tervezők csaknem 50%-a online, 38%-a online és offline üzletekben is (bevásárlóközpontokban és plázákban) keresni fogja az akciós termékeket.

  • A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sosem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre hangsúlyosabbá válik a megfelelő ár-érték arány és a minőség is. Ez utóbbira az internetezők több mint 80%-a idén már elsődleges szempontként tekint.

  • Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a játékok (44%), szépségápolási és kozmetikai termékek (42%).

    Egyre többet költünk karácsonyi ajándékokra


    A GKI Digital és az Árukereső.hu immár negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait. Idén már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált a lakosság egyre javuló jövedelmi helyzete, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18%-kal többet – közel 41 ezer forintot – szánunk az ajándékokra.A felnőtt, aktív internetező lakosság idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervez megajándékozni, mindösszesen több mint 41 ezer forint értékben. Ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 Ft többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervezők körében. Az ajándékok többségét az internetezők idén is a szűk család részére (átlagosan 3-4 főnek) szánják, azonban egyre több távoli családtag, barát, vagy ismerős kerül fel a listára.

    Az ajándékok nagy része a netről kerül a fa alá

    A tökéletes ajándékok megtalálására az aktív internetező magyarok háromnegyede elsősorban valamilyen online csatornát vesz majd igénybe. Emellett továbbra is népszerű inspirálódási mód az áruházak akciós újságainak átnézése (48%), illetve a kirakatok böngészése (35%). Az internetezők 36%-a pedig úgy vélekedik, hogy inkább biztosra megy és megkérdezi szeretteit milyen ajándéknak örülnének.

    A tájékozódás mellett idén az ajándék beszerzések jelentős része is a neten zajlik majd: az internetezők 77%-a tervez belföldi online vásárlást ebből a célból, miközben a hagyományos vásárlási csatornák közül – az állandó tömeg ellenére – továbbra is népszerűek (64%) a plázák és bevásárlóközpontok is.


    A szezon már nálunk is a Black Friday napján indul


    Az ajándékok beszerzését nem lehet elég korán elkezdeni. Október közepén már az internetezők negyede nekiállt a beszerzésének, de a korai kezdés inkább a női vásárlókra jellemző.

    Az internetezők 37%-a – kb. mint 2,2 millió ember – a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. Ezt követően azonban az ajándékok beszerzése a többség (62%) számára akár egészen a karácsonyt megelőző utolsó napokig is elhúzódhat.

    A tervezés és a megfelelő ütemezés azoknál lehet különösen fontos, akik külföldről is szeretnének ajándékot rendelni, ugyanis az internetezők 18%-a ezt az alternatívát is számításba veszi, átlagosan 10.500 Ft -ot szánva erre.


    Egyre fontosabb a minőség, de mit ajándékozunk karácsonykor?


    A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sosem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre hangsúlyosabbá válik a megfelelő ár-érték arány és a minőség is. Ez utóbbira az internetezők több mint 80%-a idén már elsődleges szempontként tekint. Ugyanakkor az ajándékok kapcsán továbbra is a klasszikusokra esküszünk.

    Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a

    • játékok (44%)

    • szépségápolási és kozmetikai termékek (42%)

    • lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31%)

    • könyvek, filmek, zenék (27%)

    • szórakoztató elektronikai eszközök (23%)

    • okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23%)

    • háztartási és konyhai eszközök (22%)

    • számítástechnikai eszközök (19%)

    • órák, ékszerek, divat kiegészítők (18%)


     

    A tárgyi ajándékok mellett viszont – főként a fiatal internetezők körében – egyre népszerűbbek a

    • vásárlási utalványok (15%)

    • digitális termékek és előfizetések (10%)

    • valamint a különböző élmény-ajándékok
      (utazás, szórakozás, belépők, programok stb.) is.