Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Idén 18%-kal többet, 41 ezer Ft-ot szánunk a karácsonyi ajándékokra

Szerző: HBF
2018. 11. 21. |

Átlagosan 7 főt tervezünk megajándékozni karácsonykor.

Idén 18%-kal többet, 41 ezer Ft-ot szánunk a karácsonyi ajándékokra
  • Idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervezünk megajándékozni, ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 Ft többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervező internetezők körében.
  • A tájékozódás mellett már az ajándék beszerzések jelentős része is a neten zajlik majd: az internetezők 77%-a tervez belföldi online vásárlást ebből a célból.
  • Az internetezők 37%-a – kb. mint 2,2 millió ember – a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban.
  • A GKI Digital mérései szerint a 2017-es Black Friday akciók átlagos online kosár értéke 25 ezer forint volt. Ez az idei évben 30 ezer forint fölé emelkedhet, ami alapján a mért vásárlói érdeklődést alapul véve a 2018-as online Black Friday-költések összértéke meghaladhatja akár a 40 milliárd forintos értéket is.
  • Black Friday napján várhatóan az internetes akciók lesznek a legnépszerűbbek: a vásárlást tervezők csaknem 50%-a online, 38%-a online és offline üzletekben is (bevásárlóközpontokban és plázákban) keresni fogja az akciós termékeket.
  • A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sosem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre hangsúlyosabbá válik a megfelelő ár-érték arány és a minőség is. Ez utóbbira az internetezők több mint 80%-a idén már elsődleges szempontként tekint.
  • Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a játékok (44%), szépségápolási és kozmetikai termékek (42%).

    Egyre többet költünk karácsonyi ajándékokra

    A GKI Digital és az Árukereső.hu immár negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait. Idén már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált a lakosság egyre javuló jövedelmi helyzete, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18%-kal többet – közel 41 ezer forintot – szánunk az ajándékokra.A felnőtt, aktív internetező lakosság idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervez megajándékozni, mindösszesen több mint 41 ezer forint értékben. Ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 Ft többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervezők körében. Az ajándékok többségét az internetezők idén is a szűk család részére (átlagosan 3-4 főnek) szánják, azonban egyre több távoli családtag, barát, vagy ismerős kerül fel a listára.

    Az ajándékok nagy része a netről kerül a fa alá

    A tökéletes ajándékok megtalálására az aktív internetező magyarok háromnegyede elsősorban valamilyen online csatornát vesz majd igénybe. Emellett továbbra is népszerű inspirálódási mód az áruházak akciós újságainak átnézése (48%), illetve a kirakatok böngészése (35%). Az internetezők 36%-a pedig úgy vélekedik, hogy inkább biztosra megy és megkérdezi szeretteit milyen ajándéknak örülnének.

    A tájékozódás mellett idén az ajándék beszerzések jelentős része is a neten zajlik majd: az internetezők 77%-a tervez belföldi online vásárlást ebből a célból, miközben a hagyományos vásárlási csatornák közül – az állandó tömeg ellenére – továbbra is népszerűek (64%) a plázák és bevásárlóközpontok is.


    A szezon már nálunk is a Black Friday napján indul

    Az ajándékok beszerzését nem lehet elég korán elkezdeni. Október közepén már az internetezők negyede nekiállt a beszerzésének, de a korai kezdés inkább a női vásárlókra jellemző.

    Az internetezők 37%-a – kb. mint 2,2 millió ember – a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. Ezt követően azonban az ajándékok beszerzése a többség (62%) számára akár egészen a karácsonyt megelőző utolsó napokig is elhúzódhat.

    A tervezés és a megfelelő ütemezés azoknál lehet különösen fontos, akik külföldről is szeretnének ajándékot rendelni, ugyanis az internetezők 18%-a ezt az alternatívát is számításba veszi, átlagosan 10.500 Ft -ot szánva erre.


    Egyre fontosabb a minőség, de mit ajándékozunk karácsonykor?

    A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sosem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre hangsúlyosabbá válik a megfelelő ár-érték arány és a minőség is. Ez utóbbira az internetezők több mint 80%-a idén már elsődleges szempontként tekint. Ugyanakkor az ajándékok kapcsán továbbra is a klasszikusokra esküszünk.

    Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a

    • játékok (44%)
    • szépségápolási és kozmetikai termékek (42%)
    • lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31%)
    • könyvek, filmek, zenék (27%)
    • szórakoztató elektronikai eszközök (23%)
    • okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23%)
    • háztartási és konyhai eszközök (22%)
    • számítástechnikai eszközök (19%)
    • órák, ékszerek, divat kiegészítők (18%)

     

    A tárgyi ajándékok mellett viszont – főként a fiatal internetezők körében – egyre népszerűbbek a

    • vásárlási utalványok (15%)
    • digitális termékek és előfizetések (10%)
    • valamint a különböző élmény-ajándékok
      (utazás, szórakozás, belépők, programok stb.) is.

CIKKAJÁNLÓ

Webáruházak bemutatása – Griff webshop Webáruházak bemutatása – Griff webshop
2018. 06. 30.

A 7 bolt mellett egyre erősebb a webáruház is, ahol külföldi top márkákat is találunk már.

Műanyag szívószál helyett itt az üveg szívószál Műanyag szívószál helyett itt az üveg szívószál
2018. 07. 30.

100 millió műanyag szívószálat használunk el naponta, szennyezve sok műanyaggal a Földet.

Az amerikai vásárlók fele iszik alkoholt online vásárlás közben Az amerikai vásárlók fele iszik alkoholt online vásárlás közben
2018. 10. 06.

Józanul is sokat költünk, de alkoholos állapotban még többet.

Kína letarolja a világot? Kína letarolja a világot?
2019. 11. 22.

Miért Kínából? A magyar vásárlók elsősorban minőségi termékeket, jó ár-érték arányt és különleges, a hazai piacon kevésbé ismert márkák miatt vásárolnak kínai termékeket, látogatják a kínai webshopokat – derült ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád több mint 500 ember véleményét összegyűjtő, elsősorban a vásárlói attitűd feltérképezését célzó felméréséből.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Kína letarolja a világot?
2019. 11. 22.
Miért Kínából? A magyar vásárlók elsősorban minőségi termékeket, jó ár-érték arányt és különleges, a hazai ...
Alig ért véget a Fekete Péntek, máris itt a következő!
2019. 11. 20.
Az Extreme Digital a szokottnál előbb, múlt pénteken tartotta meg a vásárlás karácsonyát, azaz a Black Frid...
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Online főzés és cset az unokákkal: mobilhasználat az idősebb korosztályban
2020. 05. 06.
A fiatalabbak mára valószínűleg már el sem tudnák képzelni mindennapjainkat az okoskütyük használata nélkül...
Black Friday helyett Light Friday!
2019. 11. 27.
Fényvisszaverő mellényeket, karpántokat és villogókat oszt a rendőrség pénteken, a Látni és látszani kampán...
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
Vive Black Friday és Cyber Monday
2019. 11. 29.
Több tízezer forintot spórolhat az, aki Vive virtuális valóság eszközt vásárol a Cyber hétvégén. A Black Fr...
Indul a Geekbuying Black Friday is!
2019. 11. 27.
A Black Friday hivatalos időpontja november 29., de általában több napos eseményről van szó, és már javában...
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Interneten vásárolsz? Ezekre figyelj!
2019. 11. 12.
Egy 2018-as összesítés szerint 5,4 millió magyar vásárolt rendszeresen webshopban. A felmérések azt mutatjá...
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu