Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Egyre gyorsabban fogjuk megkapni rendeléseinket a webáruházakból

Nincs már idő a mai világban messzi raktárakból hozni az árut.
Az e-kereskedelem óriásai úgy látják, hogy a szupermarketek és az áruházak képezik a logisztika jövőjét.

A világ legnagyobb e-kereskedelmi cégei már nem igazán gondolkodnak az úgynevezett big-box logisztikában, vagyis abban, hogy az árut nagy raktárszerű (általában a városon kívüli) telephelyekről szállítják. Inkább arra törekednek, hogy az árut minél gyorsabban el tudják juttatni a nagy sűrűn lakott városi környezetbe. Ez pedig arra vezet, hogy igyekeznek átvenni a kereskedőktől a különböző kereskedelmi helyeket.

Pl. a német Zalando is ezt a stratégiát követi. A berlini székhelyű Zalando a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi divatcége, 2017-ben 4,4 milliárd euró árbevétellel. A Zalandótól a vásárlók közvetlenül is megrendelhetik a termékeket, és van egy online platformjuk kereskedők számára is.

Sokan városi vagy utolsó kilométer (last mile) logisztikáról beszélnek, és már nem jönnek szóba a nagy raktárak. 2000 négyzetméter területű multifunkcionális helyeket keresnek maguknak a kereskedők.

Az e-kereskedelmi vállalatok régi szupermarketeket vagy áruházakat újítanak fel saját céljaikra, mert ezek megfelelőek a szállítások lebonyolítására, és járművekkel megfelelően megközelíthetők.

Az emberek logisztikáról, szállításról és forgalomról beszélnek, de a tejnek mindig el kellett jutnia a szupermarketbe. Vagyis sok kis teherautóra és személyautóra kell inkább gondolnunk a nagy teherautók helyett.

A városi, vegyes funkciójú, last mile szállításra is alkalmas helyeké a jövő. A vegyes funkcióra alkalmas kereskedelmi és lakóépületeké a jövő. Az online kereskedelem nagy változást hoz az ingatlan beruházók és ingatlanosok számára is, mivel több multifunkcionális épületre van szükség a városokon belül.

Erre a tendenciára jó példa származik Ázsiából: A kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba felvásárolt két áruház- és szupermarketláncot, és az online kereskedelemben használja őket.

A kisebb, több funkciós honlapok lehetővé teszik, hogy az olyan cégek, mint a Zalando, jobban analizálhassák a fogyasztók szokásait, mint eddig bármikor is. A vállalat 1600 munkatársának nagy része szoftverfejlesztő.

Egy profi webáruház képes a fogyasztók megszerzésére, megtartására, mivel igyekszik megismerni, hogy mik a vásárló kívánságai, és ezeket igyekszik teljesíteni. Sok adatot szerez be a fogyasztókról, és vannak olyan algoritmusaik, amelyekkel analizálni tudják ezeket az adatokat. Ez meghatározza a készleteiket, és így kevés felesleges terméket tárolnak. Ez teszi lehetővé, hogy a nagy raktárakról kisebb kereskedelmi egységekre térjenek át.