Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Mall.hu, az eminens

A szokásos márkatörténelem mellett bemutatjuk Magyarország harmadik legnagyobb forgalmát bonyolító mall.hu webáruház működését, jellegzetességeit.

Honnan származik a név?


A mall szó eredeti jelentése egy régi ütőjátékra utal, mai értelmében viszont teljesen a bevásárlóközpont jelenségével forrt egybe. A Magyarországon is igen népszerű, nagy alapterületű plázák szülőhazája az Egyesült Államok, ahol a múlt század húszas évei óta épülnek a maihoz hasonló központok. Az egy vagy több épületből álló „mall”-ban számos eltérő profilú bolt található, amelyeket sétáló utcák kötnek össze. A plázák elődjeit ugyanakkor Európában is megtalálhatjuk. Maguk a piacok, illetve ezek városi változata, a könnyűszerkezettel fedett „árkádok” hamar népszerű kereskedelmi központokká váltak Európa nagyvárosaiban. Az ipari forradalom technikai vívmányai, az elektromos világítás, a mozgólépcső komoly fejlődést hoztak a kereskedelmi terek kialakításában. Megszülettek a híres áruházak - a londoni Harrods, a párizsi Lafayette -, ahol nemcsak a kínálat, hanem az elegáns, modern környezet is lenyűgözően hatott a vásárlókra. A bevásárlóközpontok, amik sokszor korábbi piacok vagy árkádok helyén jöttek létre, a kereskedelmi szolgáltatások mellett szórakoztató központokká is váltak, mozik, vendéglátóhelyek nyíltak meg falaik között, és lettek ezáltal a városi emberek közkedvelt szabadidős helyévé is. A mall.hu tehát erre a fejlődésre, illetve mindarra a komplex élményre, Black Friday típusú vásárlásösztönzésre utal, amit a plázák nyújtanak számunkra.

MALL profil


A 2000-ben Csehországban alapított mall.hu a kelet-közép-európai viszontértékesítő hálózatok csoportjába tartozik. A Mall Group beszámolója szerint a cég Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Horvátországban és Szlovéniában üzemeltet átfogó kínálattal rendelkező webshopokat „mall” domain alatt, de a régióban számos kisebb internetes áruházat, árösszehasonlító oldalt és házhoz szállító céget üzemeltet. A mall.hu 2016-ban a GKI Digital eredményei alapján Magyarországon, az Extreme Digital és az eMAG mögött a harmadik legnagyobb forgalommal rendelkező webáruház, megelőzve a MediaMarktot és a Tesco-t.

Nemzetközi szerep


Ahogy a legtöbb nagy internetes márka, a MALL is egy ki magánvállalkozásból nőtte ki magát. A háztartási nagygépeket áruló www.bilezbozi.cz 2000-ben indul, 2002-re pedig a bevétel eléri a 92 millió cseh koronát (736 millió forint). 2003-ban a MALL részvénytársasággá alakul, 2005-ben pedig már 18 üzlethelyiséget üzemeltet Csehországban. Ugyanebben az évben Magyarországon is megjelenik a webáruház, haztartas.mall.hu címen. 2006-ban a magyar oldalt konyhabolt.hu-ra keresztelik át, illetve további négy új oldalt indít a magyar vásárlók számára a cseh cég. A MALL Group dinamikus fejlődése a többi online kereskedelmi hálózathoz hasonlóan (eMag, Fashion Days) hamar felkeltette a nemzetközi befektetők figyelmét, 2008-ban a német Netretail Holding B.V. többséget szerez a részvénytársaságban, majd 2012-ben itt is megjelenik a Naspers cégcsoport. Változatosságot jelent a többi kelet-közép-európai érdekeltségű webkereskedelmi céghez képest, hogy a Netretail Holding B.V.-t 2017-ben a cseh érdekeltségű Rockaway Capital befektetési cég vásárolta fel 200 millió euróért. Ugyanez a befektetési cég magához veszi az arukereso.hu oldalt.


A mall.hu működése


A mall.hu oldalát használva hamar szembeötlik, hogy ennek a webshopnak pozitív értelemben vett „előélete van”. A mall.hu egy kipróbált, letisztult, kicsiszolódott online felület. Első ránézésre is szembe ötlik, hogy a mall.hu oldalán biztonságban vagyunk. A webshop átlátható módon, tagoltan és szabatosan kommunikál, a kötelező információk mellett az online vásárlás területén eligazító tudásanyagot is kapunk az internetes áruháztól. A mall.hu nemcsak a vásárlással, hanem az azt követő lehetséges forgatókönyvekkel is foglalkozik. Kiemelt helyet kapott a szervizelés, márkákra lebontott listát kapunk az esetleges javítások kapcsán megkeresendő szervizpontokról. Maga az árukészlet a webshopoknál megszokott, ismerős, átlátható kialakításban jelenik meg. Ha Black Friday szemmel tekintünk az oldalra, rögtön feltűnik, hogy a mall.hu minden héten, akár 50% kedvezmény biztosításával leárazást tart bizonyos termékekre, amiket egy rovatban tesz elérhetővé. A webáruház egyébként tudatosan készül a november végi „fekete péntekezésre”, 80%-os kedvezmények, ingyenes kiszállítás várják ilyenkor a vásárlókat. A mall.hu a törvény által biztosított 14 napos elállási jogot 65 napra emelte az oldalon történő vásárlás esetén. Ha a használatba nem vett terméket gyári csomagolásában, sértetlenül, az eredeti számla kíséretében visszavisszük vagy küldjük a mall.hu-nak, a termék értékének megfelelő ajándékutalványt kapunk, amit 1 évig levásárolhatunk a webáruházban.



MALL.HU

Facebook (közönségszolgálati chat bot alkalmazással)

Hírlevél