Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Mall.hu, az eminens

Szerző:
2017. 10. 19. |
mall.hu
Naspers
történelem
webshop

A cseh alapítású webpláza legnagyobb vonzereje a minőség. Letisztult felület, kipróbált technológia.

Mall.hu, az eminens

Honnan származik a név?

A mall szó eredeti jelentése egy régi ütőjátékra utal, mai értelmében viszont teljesen a bevásárlóközpont jelenségével forrt egybe. A Magyarországon is igen népszerű, nagy alapterületű plázák szülőhazája az Egyesült Államok, ahol a múlt század húszas évei óta épülnek a maihoz hasonló központok. Az egy vagy több épületből álló „mall”-ban számos eltérő profilú bolt található, amelyeket sétáló utcák kötnek össze. A plázák elődjeit ugyanakkor Európában is megtalálhatjuk. Maguk a piacok, illetve ezek városi változata, a könnyűszerkezettel fedett „árkádok” hamar népszerű kereskedelmi központokká váltak Európa nagyvárosaiban. Az ipari forradalom technikai vívmányai, az elektromos világítás, a mozgólépcső komoly fejlődést hoztak a kereskedelmi terek kialakításában. Megszülettek a híres áruházak – a londoni Harrods, a párizsi Lafayette -, ahol nemcsak a kínálat, hanem az elegáns, modern környezet is lenyűgözően hatott a vásárlókra. A bevásárlóközpontok, amik sokszor korábbi piacok vagy árkádok helyén jöttek létre, a kereskedelmi szolgáltatások mellett szórakoztató központokká is váltak, mozik, vendéglátóhelyek nyíltak meg falaik között, és lettek ezáltal a városi emberek közkedvelt szabadidős helyévé is. A mall.hu tehát erre a fejlődésre, illetve mindarra a komplex élményre, Black Friday típusú vásárlásösztönzésre utal, amit a plázák nyújtanak számunkra.

MALL profil

A 2000-ben Csehországban alapított mall.hu a kelet-közép-európai viszontértékesítő hálózatok csoportjába tartozik. A Mall Group beszámolója szerint a cég Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Horvátországban és Szlovéniában üzemeltet átfogó kínálattal rendelkező webshopokat „mall” domain alatt, de a régióban számos kisebb internetes áruházat, árösszehasonlító oldalt és házhoz szállító céget üzemeltet. A mall.hu 2016-ban a GKI Digital eredményei alapján Magyarországon, az Extreme Digital és az eMAG mögött a harmadik legnagyobb forgalommal rendelkező webáruház, megelőzve a MediaMarktot és a Tesco-t.

Nemzetközi szerep

Ahogy a legtöbb nagy internetes márka, a MALL is egy ki magánvállalkozásból nőtte ki magát. A háztartási nagygépeket áruló www.bilezbozi.cz 2000-ben indul, 2002-re pedig a bevétel eléri a 92 millió cseh koronát (736 millió forint). 2003-ban a MALL részvénytársasággá alakul, 2005-ben pedig már 18 üzlethelyiséget üzemeltet Csehországban. Ugyanebben az évben Magyarországon is megjelenik a webáruház, haztartas.mall.hu címen. 2006-ban a magyar oldalt konyhabolt.hu-ra keresztelik át, illetve további négy új oldalt indít a magyar vásárlók számára a cseh cég. A MALL Group dinamikus fejlődése a többi online kereskedelmi hálózathoz hasonlóan (eMag, Fashion Days) hamar felkeltette a nemzetközi befektetők figyelmét, 2008-ban a német Netretail Holding B.V. többséget szerez a részvénytársaságban, majd 2012-ben itt is megjelenik a Naspers cégcsoport. Változatosságot jelent a többi kelet-közép-európai érdekeltségű webkereskedelmi céghez képest, hogy a Netretail Holding B.V.-t 2017-ben a cseh érdekeltségű Rockaway Capital befektetési cég vásárolta fel 200 millió euróért. Ugyanez a befektetési cég magához veszi az arukereso.hu oldalt.

A mall.hu működése

A mall.hu oldalát használva hamar szembeötlik, hogy ennek a webshopnak pozitív értelemben vett „előélete van”. A mall.hu egy kipróbált, letisztult, kicsiszolódott online felület. Első ránézésre is szembe ötlik, hogy a mall.hu oldalán biztonságban vagyunk. A webshop átlátható módon, tagoltan és szabatosan kommunikál, a kötelező információk mellett az online vásárlás területén eligazító tudásanyagot is kapunk az internetes áruháztól. A mall.hu nemcsak a vásárlással, hanem az azt követő lehetséges forgatókönyvekkel is foglalkozik. Kiemelt helyet kapott a szervizelés, márkákra lebontott listát kapunk az esetleges javítások kapcsán megkeresendő szervizpontokról. Maga az árukészlet a webshopoknál megszokott, ismerős, átlátható kialakításban jelenik meg. Ha Black Friday szemmel tekintünk az oldalra, rögtön feltűnik, hogy a mall.hu minden héten, akár 50% kedvezmény biztosításával leárazást tart bizonyos termékekre, amiket egy rovatban tesz elérhetővé. A webáruház egyébként tudatosan készül a november végi „fekete péntekezésre”, 80%-os kedvezmények, ingyenes kiszállítás várják ilyenkor a vásárlókat. A mall.hu a törvény által biztosított 14 napos elállási jogot 65 napra emelte az oldalon történő vásárlás esetén. Ha a használatba nem vett terméket gyári csomagolásában, sértetlenül, az eredeti számla kíséretében visszavisszük vagy küldjük a mall.hu-nak, a termék értékének megfelelő ajándékutalványt kapunk, amit 1 évig levásárolhatunk a webáruházban.

MALL.HU

Facebook (közönségszolgálati chat bot alkalmazással)

Hírlevél

CIKKAJÁNLÓ

Olyan boltot nyitott a Bonprix, ahol appon keresztül lehet vásárolni Olyan boltot nyitott a Bonprix, ahol appon keresztül lehet vásárolni
2018. 11. 07.

Terjednek a boltokban is a digitálisan támogatott vásárlási folyamatok.

Black Friday akciók Bakó Géza és a Full Kontakt Bt. prezentálásában Black Friday akciók Bakó Géza és a Full Kontakt Bt. prezentálásában
2018. 10. 29.

Ha megtanulod, hogyan legyél a legjobb a Black Friday-en, az már egy befektetés.

Black Friday 2018 – a belga testreszabott fekete péntek Black Friday 2018 – a belga testreszabott fekete péntek
2018. 09. 19.

Az akciók időpontjai összhangban vannak a modern családok vásárlási szokásaival.

Online vásárlási szokások húsvét idején Online vásárlási szokások húsvét idején
2018. 04. 10.

Webáruházak forgalmának visszaesése volt megfigyelhető húsvét idején.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu