Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

Manta Swimwear – egy hazai márka a vízi sportok szerelmeseinek

Szerző: Galambos Dániel
2018. 11. 04. |

Megismertük az innovatív magyar úszódressz márka, a Manta műhelytitkait egy interjú keretében.

Manta Swimwear – egy hazai márka a vízi sportok szerelmeseinek

A Manta úszódresszei között mindenki megtalálhatja azt a darabot, amire régóta vágyik. Divatos, sportos, klórálló? Ez mind a Manta, a 2011-ben alakult, vagyis rendkívül fiatal, de annál sikeresebb magyar márka. Ezúttal a termékfejlesztésről, a design szakma elismeréseiről, a megfelelő minőség biztosításáról és környezettudatos törekvésekről is beszélgettünk.

 

 

Hogyan született meg a márkanév? Miért ezt a szlogent választották? (Fly in the water)

Andrush János, az ügyvezetőnk búvárkodik és a legnagyobb merülési élménye a 4-5 m átmérőjű Manta rájákkal történt. Így egy stilizált Manta rája lett a logónk és Manta a márkanév. A Fly in the water szlogen a rája varázslatos víz alatti mozgásából, a víz alatti “repüléséből” született.


Milyen feltételeknek kell megfelelnie egy úszódressznek ahhoz, hogy a FINA engedélyezze versenyeken is?

A FINA engedély megszerzésének az a konkrét feltétele, hogy ne juttassa igazságtalan versenyelőnyhöz a sportolókat a versenydressz. A többi feltétel inkább irányadó, korlátok közé tereli a gyártást. Az engedélyezési vizsgálatok minden részletre kiterjednek. Az anyag vastagságára, összetételére, színére, a szabásra, a varrásra, annak a vastagságra. Mindent vizsgálnak az elkészült, és engedélyezésre beadott prototípusokon.

 

Hol és hogyan zajlik a termékfejlesztés? Kik tervezik a fürdőruhákat?

A termékfejlesztés világszerte történik, hiszen sok helyen gyártatunk termékeket. Olaszország, Távol-Kelet, Törökország, Spanyolország és persze itthon. A fürdőruhák alapanyaga olasz, és Magyarországon varrják őket. A Manta szinte minden évben lehetőséget ad fiatal designereknek, hogy megtervezzenek egy-egy kollekciót. Ez a mostani díjnyertes Cartoon kollekciónkkal is így volt. A Red Dot esetében több, mint 70 ország  tizenötezer  benevezett pályaműve közül érdemelte ki  Vörös Botond alkotása a kimagasló elismerést. Az esseni székhelyű Desing Centrum által alapított Red Dot díj a desing szakma egyik csúcsa, a díjnak  Európán kívül a világ más részein is komoly hírneve van. A nemzetközi zsűri évente változik és nagynevű tervezőkből, professzorokból, illetve a szaksajtó munkatársaiból áll. Az erős nemzetközi mezőnyben Kanadától Indonéziáig több ezer különböző márka pályamunkái indultak és ezek közül választották ki a Manta fürdőruháit. Az indulók között  olyan brandek is megtalálhatók, mint az Apple, a Samsung vagy a BMW. A sikert még értékesebbé teszi, hogy az amerikai Graphis versenyen branding kategóriában, illetve  a Communication Design  kategóriában díjazták a Mantát.

 


Honnan ismerhető fel, hogy egy fürdőruha minőségi alapanyagokból készül, és évekig szolgálja majd a vásárlót?

Esetünkben a Permanent és az X-life logókat kell keresni a terméken, ezek jelentik azt, hogy a termék klórálló, azaz 40-60-szor tovább bírják a klóros vizet, mint a sima Lycra alapanyagból készültek. Használunk továbbá papír termékcímkéket, melyeket beszerzési forrásunk, a kiváló minőségben gyártó olasz Carvico cég készített. Ezeken a címkéken az alapanyag technológia tudását szemléltetjük.

 

Idén nyáron melyik volt a legkeresettebb termékük?

Senki sem gondolná, de úszószemüvegből és úszósapkából értékesítünk a legnagyobb mennyiségben. A textil termékek közül, természetesen a díjnyertes Cartoon kollekció darabjai voltak idén nyáron a legkeresettebbek. Nagy volt az érdeklődés a férfi és a női úszók iránt egyaránt. Reméljük az iskolakezdéssel felfedezik vásárlóink a gyerek méreteket is!

 

Jellemzően az idősebb korosztály választja az egyberészes darabokat a nem versenyző vásárlók közül?

A női modellek közül az egyrészes úszódresszből fogy a legtöbb, kortól függetlenül. Alapvetően a Manta sportmárka, sportos modelleket tervezünk, de most, hogy meghívást kaptunk a Central European Fashion Week-re, a korábbinál több fürdőruhával és bikinivel is előrukkolunk.

 

Gyakori a visszatérő vásárló?

Szerencsére gyakori. Törzsvásárlói rendszerünkkel igyekszünk előnyöket nyújtani törzsvásárlóinknak, értékelni, hogy újra és újra a Mantát választják. Persze jöhetnének gyakrabban is a rendszeres vásárlóink, mert van, hogy két év is eltelik, mire új felszerelésre van szükségük, a kiváló minőségnek köszönhetően. 🙂

 

Mekkora raktárkészlettel dolgoznak? Előfordulhat -e, hogy kifogynak egy termékből?

Raktárunkban több százezer termék van, és nagyon széles a termékkínálatunk, így rendszeres készletgazdálkodást igényel. Vannak olyan basic termékek, amelyek nem fogyhatnak ki, bár néha megesik, de helyettesítő termékekkel vagy szezonközi gyártással kezeljük a helyzetet. Féléves ciklusokban dolgozunk, így a szezonális termékek- szerencsés esetben- a szezon végére elfogynak és jön helyettük az új áru.

 

Milyen szempontok alapján történik az árképzés?

A piacvezető márkákhoz képes 30-40%-kal alacsonyabbak az áraink. Ezt az árelőnyt tartanunk kell, hogy elég vonzó legyen a Manta márka a már jól ismert nevekhez képest. Ha egy termék előállítási vagy beszerzési ára nem teszi ezt lehetővé, akkor nem kerül be a kollekcióba. Emellett persze a minőségi követelményeinknek is meg kell felelnie.

 

Figyelemmel követik a konkurens márkák újdonságait? Mennyire kiélezett a verseny ezen a piacon?

Természetesen figyelemmel követjük a versenytársakat és piac eddigi tendenciái alapján hozunk döntéseket. Nem követjük versenytársainkat, hanem igyekszünk gyorsabbak és innovatívabbak lenni. A legnagyobb verseny a hegesztett technológiával készült versenydresszek területén van. Nekünk varrott, FINA engedélyes versenydresszünk már van, ennek “kellemes az ára”, így főleg junior és senior úszóknak adunk el belőle sokat. A hegesztett versenydresszek versenyébe mi még nem szálltunk be, de ismerjük a technológiát, és amint változás lesz a magyar professzionális úszósportban, lépünk. Nagy vágyunk, hogy a Magyar Úszóválogatott egyszer a magyar Manta dresszekben ússzon.

 

Sok ruházati márka egyre nagyobb hangsúlyt fektet a környezetbarát technológiák használatára. Önöknél hogyan jelenik meg a környezettudatosság?

A Vita alapanyagunk  100%-ban újrahasznosított anyag és természetesen klórálló. A díjnyertes Cartoon termékcsalád mellett a környezetbarát  alapanyagból készülő Watersport kollekciót is bemutatjuk a Central European Fashion Week-en, ahova prezentálóként kaptunk meghívást októberre. A rendezvény ideje alatt, a környezetbarát termékek eladásából származó bevétel 10%-át a tengeri műanyag hulladék kiszűrésére ajánlja fel a cég, ezzel is támogatva a tengeri élővilág megmentését.

CIKKAJÁNLÓ

Webshopok, amik megváltoztatták a világot Webshopok, amik megváltoztatták a világot
2017. 09. 26.

Honnan indultak és hova jutottak a világ legnagyobb webshopjai? Ismerje meg a legendákat!

Yamuna – a bőrbarát magyar kozmetikumok fellegvára Yamuna – a bőrbarát magyar kozmetikumok fellegvára
2018. 07. 26.

Teszteltük a Yamuna termékeit, és betekintést nyerhettünk a vállalat működésébe.

A Zara augmented reality alkalmazást kínál A Zara augmented reality alkalmazást kínál
2018. 05. 12.

Kiterjesztett valóság használata a vásárlás során.

Idén is sikeres volt az Amazon Prime Day Idén is sikeres volt az Amazon Prime Day
2018. 07. 19.

Nemzetközi szinten a Black Friday mellett ez a másik nagy vásárlási nap, főleg az elektronikai cikkek terén.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2019 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu