Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Manta Swimwear – egy hazai márka a vízi sportok szerelmeseinek

Szerző: Galambos Dániel
2018. 11. 04. |

Megismertük az innovatív magyar úszódressz márka, a Manta műhelytitkait egy interjú keretében.

Manta Swimwear – egy hazai márka a vízi sportok szerelmeseinek

A Manta úszódresszei között mindenki megtalálhatja azt a darabot, amire régóta vágyik. Divatos, sportos, klórálló? Ez mind a Manta, a 2011-ben alakult, vagyis rendkívül fiatal, de annál sikeresebb magyar márka. Ezúttal a termékfejlesztésről, a design szakma elismeréseiről, a megfelelő minőség biztosításáról és környezettudatos törekvésekről is beszélgettünk.

 

 

Hogyan született meg a márkanév? Miért ezt a szlogent választották? (Fly in the water)

Andrush János, az ügyvezetőnk búvárkodik és a legnagyobb merülési élménye a 4-5 m átmérőjű Manta rájákkal történt. Így egy stilizált Manta rája lett a logónk és Manta a márkanév. A Fly in the water szlogen a rája varázslatos víz alatti mozgásából, a víz alatti “repüléséből” született.


Milyen feltételeknek kell megfelelnie egy úszódressznek ahhoz, hogy a FINA engedélyezze versenyeken is?

A FINA engedély megszerzésének az a konkrét feltétele, hogy ne juttassa igazságtalan versenyelőnyhöz a sportolókat a versenydressz. A többi feltétel inkább irányadó, korlátok közé tereli a gyártást. Az engedélyezési vizsgálatok minden részletre kiterjednek. Az anyag vastagságára, összetételére, színére, a szabásra, a varrásra, annak a vastagságra. Mindent vizsgálnak az elkészült, és engedélyezésre beadott prototípusokon.

 

Hol és hogyan zajlik a termékfejlesztés? Kik tervezik a fürdőruhákat?

A termékfejlesztés világszerte történik, hiszen sok helyen gyártatunk termékeket. Olaszország, Távol-Kelet, Törökország, Spanyolország és persze itthon. A fürdőruhák alapanyaga olasz, és Magyarországon varrják őket. A Manta szinte minden évben lehetőséget ad fiatal designereknek, hogy megtervezzenek egy-egy kollekciót. Ez a mostani díjnyertes Cartoon kollekciónkkal is így volt. A Red Dot esetében több, mint 70 ország  tizenötezer  benevezett pályaműve közül érdemelte ki  Vörös Botond alkotása a kimagasló elismerést. Az esseni székhelyű Desing Centrum által alapított Red Dot díj a desing szakma egyik csúcsa, a díjnak  Európán kívül a világ más részein is komoly hírneve van. A nemzetközi zsűri évente változik és nagynevű tervezőkből, professzorokból, illetve a szaksajtó munkatársaiból áll. Az erős nemzetközi mezőnyben Kanadától Indonéziáig több ezer különböző márka pályamunkái indultak és ezek közül választották ki a Manta fürdőruháit. Az indulók között  olyan brandek is megtalálhatók, mint az Apple, a Samsung vagy a BMW. A sikert még értékesebbé teszi, hogy az amerikai Graphis versenyen branding kategóriában, illetve  a Communication Design  kategóriában díjazták a Mantát.

 


Honnan ismerhető fel, hogy egy fürdőruha minőségi alapanyagokból készül, és évekig szolgálja majd a vásárlót?

Esetünkben a Permanent és az X-life logókat kell keresni a terméken, ezek jelentik azt, hogy a termék klórálló, azaz 40-60-szor tovább bírják a klóros vizet, mint a sima Lycra alapanyagból készültek. Használunk továbbá papír termékcímkéket, melyeket beszerzési forrásunk, a kiváló minőségben gyártó olasz Carvico cég készített. Ezeken a címkéken az alapanyag technológia tudását szemléltetjük.

 

Idén nyáron melyik volt a legkeresettebb termékük?

Senki sem gondolná, de úszószemüvegből és úszósapkából értékesítünk a legnagyobb mennyiségben. A textil termékek közül, természetesen a díjnyertes Cartoon kollekció darabjai voltak idén nyáron a legkeresettebbek. Nagy volt az érdeklődés a férfi és a női úszók iránt egyaránt. Reméljük az iskolakezdéssel felfedezik vásárlóink a gyerek méreteket is!

 

Jellemzően az idősebb korosztály választja az egyberészes darabokat a nem versenyző vásárlók közül?

A női modellek közül az egyrészes úszódresszből fogy a legtöbb, kortól függetlenül. Alapvetően a Manta sportmárka, sportos modelleket tervezünk, de most, hogy meghívást kaptunk a Central European Fashion Week-re, a korábbinál több fürdőruhával és bikinivel is előrukkolunk.

 

Gyakori a visszatérő vásárló?

Szerencsére gyakori. Törzsvásárlói rendszerünkkel igyekszünk előnyöket nyújtani törzsvásárlóinknak, értékelni, hogy újra és újra a Mantát választják. Persze jöhetnének gyakrabban is a rendszeres vásárlóink, mert van, hogy két év is eltelik, mire új felszerelésre van szükségük, a kiváló minőségnek köszönhetően. 🙂

 

Mekkora raktárkészlettel dolgoznak? Előfordulhat -e, hogy kifogynak egy termékből?

Raktárunkban több százezer termék van, és nagyon széles a termékkínálatunk, így rendszeres készletgazdálkodást igényel. Vannak olyan basic termékek, amelyek nem fogyhatnak ki, bár néha megesik, de helyettesítő termékekkel vagy szezonközi gyártással kezeljük a helyzetet. Féléves ciklusokban dolgozunk, így a szezonális termékek- szerencsés esetben- a szezon végére elfogynak és jön helyettük az új áru.

 

Milyen szempontok alapján történik az árképzés?

A piacvezető márkákhoz képes 30-40%-kal alacsonyabbak az áraink. Ezt az árelőnyt tartanunk kell, hogy elég vonzó legyen a Manta márka a már jól ismert nevekhez képest. Ha egy termék előállítási vagy beszerzési ára nem teszi ezt lehetővé, akkor nem kerül be a kollekcióba. Emellett persze a minőségi követelményeinknek is meg kell felelnie.

 

Figyelemmel követik a konkurens márkák újdonságait? Mennyire kiélezett a verseny ezen a piacon?

Természetesen figyelemmel követjük a versenytársakat és piac eddigi tendenciái alapján hozunk döntéseket. Nem követjük versenytársainkat, hanem igyekszünk gyorsabbak és innovatívabbak lenni. A legnagyobb verseny a hegesztett technológiával készült versenydresszek területén van. Nekünk varrott, FINA engedélyes versenydresszünk már van, ennek “kellemes az ára”, így főleg junior és senior úszóknak adunk el belőle sokat. A hegesztett versenydresszek versenyébe mi még nem szálltunk be, de ismerjük a technológiát, és amint változás lesz a magyar professzionális úszósportban, lépünk. Nagy vágyunk, hogy a Magyar Úszóválogatott egyszer a magyar Manta dresszekben ússzon.

 

Sok ruházati márka egyre nagyobb hangsúlyt fektet a környezetbarát technológiák használatára. Önöknél hogyan jelenik meg a környezettudatosság?

A Vita alapanyagunk  100%-ban újrahasznosított anyag és természetesen klórálló. A díjnyertes Cartoon termékcsalád mellett a környezetbarát  alapanyagból készülő Watersport kollekciót is bemutatjuk a Central European Fashion Week-en, ahova prezentálóként kaptunk meghívást októberre. A rendezvény ideje alatt, a környezetbarát termékek eladásából származó bevétel 10%-át a tengeri műanyag hulladék kiszűrésére ajánlja fel a cég, ezzel is támogatva a tengeri élővilág megmentését.

CIKKAJÁNLÓ

A Tinder előbb-utóbb videós lesz Magyarországon is A Tinder előbb-utóbb videós lesz Magyarországon is
2018. 08. 10.

Már nem csak képekben, hanem videóban is bizonyítanod kell, hogy Te vagy az igazi.

Húsvét 2019 – a Nagypéntek az új Black Friday Húsvét 2019 – a Nagypéntek az új Black Friday
2018. 04. 24.

Elemzések szerint a Fekete Pénteknél is nagyobb kedvezmények várhatóak jövőre Nagypénteken.

Online vásárlás Online vásárlás
2017. 09. 01.

Ebben az írásban összeszedtük, milyen fizetési lehetőségek közül válogathatunk.

Ezek most az AliExpress legnagyobb slágerei Ezek most az AliExpress legnagyobb slágerei
2017. 11. 23.

Mi, magyarok sokat járunk Kínába vásárolni. Ha elolvasod ezt az írást, már indulsz te is.

BLACK FRIDAY 2018

Több száz friss Black Friday akció 2018. november 23. péntek 00:00-tól itt!

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Előrejelzések a 2018-as Black Friday-re
2018. 11. 09.
Nyakunkon az idei nagy kedvezmények napja, ami sokaknál a nagy kedvezmények hetére, esetleg hónapjára bővült.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu