Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

MediaMarkt, hello!

A MediaMarkt Magyarország negyedik legnagyobb internetes kereskedője. Írásunkban bemutatjuk az árházlánc történetét, internetes verziójának működését.
A MediaMarkt online webshop a GKI Digital 2016-os felmérése szerint Magyarország negyedik legnagyobb internetes kereskedője. Ha rátekintünk az élmezőnyre, láthatóvá válik a Media Markt sajátossága. Az Extreme Digital, az eMAG, a MALL.HU mind olyan márkák, amik az internetre készültek, ha tetszik született webkereskedők. Ezzel szemben a Media Markt-ot a leginkább az utcáról ismerjük, Magyarországon több mint húsz üzlettel találkozhatunk. A Media Markt tehát a hagyományos értékesítési modell mellé építi internetes kereskedési felületét 2013 óta.

MediaMarkt történelem


Az elektronikai termékeket kínáló Media Markt-ot 1979-ben alapították Münchenben. A német cég, amely időközben saját területén a világ második legnagyobb kereskedelmi vállalata lett, ma a Media-Saturn-Holding GmbH cégcsoport tagja. (Igen, ha eddig nem lett volna ismert, a Magyarországra is bevonuló, majd kivonuló Saturn, ugyanahhoz a családhoz tartozik.) A kelet-közép-európai szereplők mellett (Extreme Digital, eMAG, MALL.HU) a Media Markt valódi európai nagyágyú, a kontinens 15 országában több mint ezer boltot és webshopot üzemeltet, az éves bevétele pedig 22 milliárd euró.

[caption id="attachment_12117" align="alignnone" width="850"]black-friday-mediamarkt-germany-retail Bizonyíték, hogy a MediaMarkt már a 70-es években is létezett[/caption]

 

Nem hülyeség!


A Media Markt egyik legjobban felidézhető ismertetőjegye a „hülye” reklámjai. A „Mert hülye azért nem vagyok!” szlogen szerencsére nem magyar jelenség, a Media Markt szinte az összes európai piacon ezzel a jelszóval indul a vásárlók figyelmének megnyerésére. Érdekesség, hogy a „hülye, bolond” kifejezés, mint fősor, egyedül az orosz és a török piacon nem kerülhetett kommunikációs forgalomba. Ezekben a szigorú országokban ezt a tiszteletlen formát „Az eredeti, Németországból”, illetve a „nem vásárolok keresés nélkül”, a „jó ár, olyan minta a bomba” reklámszlogenek váltották fel.

Webshop vs. áruház


A Media Markt üzleti modelljének jellegzetessége Magyarországon, hogy minden áruház önállóan működik, így saját maga határozza meg az alkalmazott kedvezményeket. A Media Markt webshopja is egy ilyen önálló áruháznak számít, amelyhez értelemszerűen nem tartozik fizikai üzlet. Ebből következik az fontos felismerés, hogy a Media Markt honlapján nem az áruházakban kapható termékeket és elérhető kedvezményeket látjuk, hanem azt, amit a webshop kínál. És igen, sokszor előfordulhat, hogy látunk a honlapon egy termékárat, de a Media Markt webshop „konkurenciájánál”, a Media Markt üzletben akár kedvezőbb ajánlattal találkozunk.

A Media Markt webshopján érződik, hogy jó eredményei ellenére még hosszú utat kell megtennie. A megjelenés kísértetiesen hasonlít a szórólapok világára és kialakítására, de a menürendszer hozza a webshopoknál megszokott univerzális működést. A webshop szolgáltatásai közé tartozik a Kívánságlista összeállításának lehetősége, amely figyeli nekünk, ha megérkezik a hőn áhított áru. A honlap segít a háttérszolgáltatások kezelésében is. A javításra beadott termékek státuszáról is értesülhetünk itt.