Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Hogyan lehet felismerni a komolytalan online kereskedőket?

A HelloBlackFriday elmondja, hogy mire kell figyelni vásárláskor.
Online vásárlás alkalmával könnyen akadhatunk csalókra, a komoly és hiteltelen kereskedőket világos kritériumokkal lehet megkülönböztetni.

Az interneten vásárolni nagyon kényelmes, és a terméket el is hozzák nekünk. Nem tudjuk azonban, hogy ki is áll az üzlet mögött. Ezt a helyzetet a csalók ki tudják használni, és lehetőleg el kell kerülnünk őket.

A vásárlási feltételek és az adatvédelem kötelezőek

Az online vásárlás először is mindig legyen titkosított. Ez onnan ismerhető fel, hogy a webáruház linkje „https”-sel kezdődik. Ezenkívül a vásárlási és adatvédelmi feltételeknek elérhetőknek kell lenniük a honlapon. Ha ezeket nem találjuk, akkor jobb abbahagyni itt a vásárlást, és másik eladót keresni.

Figyeljünk az impresszumra is

A honlapon az internetes üzlet rendes impresszumát is meg kell találnunk, amelyben szerepel a pontos cím utcával, házszámmal és irányítószámmal együtt. A komoly online kereskedők mindig megadnak egy telefonszámot, ahol probléma esetén fel tudjuk venni velük a kapcsolatot. Ha a megadott adatok alapján nem elérhetők, vagy csak egy postafiók van megadva, akkor feltétlenül gyanakodnunk kell.

Minőséget jelző címkék és fizetési módok

Amikor véglegesítjük a vásárlást, figyelni kell a fizetési feltételekre, külföldi vásárlás esetén sokszor PayPal számlára lehet szükség. „Az elismert minőséget jelző címkék megbízható irányt mutatnak a vásárlóknak az online-üzletek rengetegében. Így az online kereskedőknek érdemes alávetni a cégüket vagy árujukat egy vizsgálatnak, aminek eredményeképpen minőséget jelző címkéket használhatnak. Ez növeli a vásárlók bizalmát, és így a forgalmat is. Ilyen címkéket Németországban pl. a TÜV vagy az EHI (Csomagküldők Szövetsége) ad.

Sok ember hiszi, hogy rendelkezik a megfelelő ismeretekkel

Külföldi felmérések szerint négy online vásárló közül három úgy hiszi, hogy meg tudja különböztetni a komoly online kereskedőket a komolytalanaktól. Az online vásárlók 57 százaléka úgy hiszi, hogy észreveszi, melyik online kereskedő nem megbízható.

Viszont igen nagy különbség van az önvédelem területén a különböző korú vásárlók között. A 30 év alattiak különösen biztonságban érzik magukat az online kereskedelemben, és őket nem lehet átverni. A megkérdezettek ezen rétegnek 82 százaléka úgy véli, hogy felismeri a csalókat. A 65 év feletti megkérdezetteknek viszont csak a 63 százaléka hiszi úgy, hogy meg tudja különböztetni a komoly kereskedőket a komolytalanoktól.