Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

OTTO webáruház – A nőies német klasszikus

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 16. |

Mosógépet az OTTO-tól?

OTTO webáruház – A nőies német klasszikus

Az OTTO nem ma kezdte, a német vállalat 1949-ben indult, 28 cipőt tartalmazó katalógussal. Ma már Magyarországon is több ezer árucikket kínál, ez a töredéke annak, ami Németországban elérhető.

A német vállalat keresztül ment a nem hagyományos kereskedelem minden szakaszán. Az 1949 augusztus 17-én indult vállalkozást Michael Otto indította útjára, akkoriban kézzel készített katalógussal léptek a vevők elé. 1963-ban már telefonon is elfogadtak megrendeléseket, az internetre 1985-ben léptek. A webáruházuk aztán leváltotta a hagyományos katalógust. De az OTTO katalógus örök. A katalógus előnyeiről megtekinthetsz két videót, amelyek mutatják, hogy a konzervatív német óriásnál nem veszett el a humorérzék. Ez reménykeltő dolog.


A videókban mutatott katalógus nem véletlenül olyan vastag, ugyanis Németországban nem csak ruházati termékeket, cipőket, lakás dekorációs holmikat árulnak,  mint nálunk, hanem sok minden mást is. A 2016-2017-es üzleti évben a húsznál több országban jelenlévő OTTO, 2,7 milliárd eurós forgalmat ért el. Ha az egész cégcsoportot nézzük, akkor a nagyságrend más: ötvenezer dolgozóról és 11,5 milliárd eurós éves forgalomról szól a történet.

A címben említett nőiesség azért jogos rájuk, mert a hölgy vásárlók náluk jobban a középpontban vannak, mint a férfiak. Erre a legjobb példa, hogy Németországban minden második mosógépet az OTTO adja el… Ennyire erős a háztartási részlegük. A férfiaknak jobban bejövő kütyükből, elektronikai termékekből sincs hiány. A hazai piacuk erősségét jelzi, hogy a bevételük 90 százaléka származik Németországból. Mint csoport, az OTTO Németország legnagyobb textilkereskedése. Bútorok terén is piacvezetők, még az Amazont is megelőzik Németországban.

Amazon vs. OTTO

Ha megvizsgáljuk a két konkurenst, azt látjuk, hogy bár az OTTO kisebb tőkéjű, de okosabban próbálja befektetni pénzét vállalkozásába. Soha nem fogja megelőzni az Amazont árbevételben, de nem is célja. Az OTTO egy tipikus családi vállalkozás, érzékeli a realitást, a piaci helyét.

Az Amazon technológiában (pl. vásárlók nyomon követése) erős, technikai alapon gondolkodik az online kereskedelemről, férfias. Az OTTO feminimebb márka, honlapja is divatosabb designban. És szervízorientált.

A hamburgi székhelyén az OTTO 4500 munkatárssal dolgozik, a cég itthon a divatban nagyon otthon van, az új és a meglévő vásárlóit is próbálja akciókkal, kuponokkal magához csábítani és megtartani.

A hazai termék skála bővítés komoly beruházást igényelne, nagy valószínűséggel ezért maradnak “csak” a ruha és a lakás dekorációs fronton. Ezért ha valaki Németországban megszokta az óriási választékot, esetleg kint törzsvásárló, szomorúan állapíthatja meg, hogy a hazai választék töredéke a kintinek.

Ami pozitívum, hogy ruhában erős a hazai OTTO webáruház, ráadásul elég sok nagy névvel is együtt dolgoznak. A listában megtalálhatók a legnagyobb sportruházati márkák, például az adidas, Puma, Nike vagy olyan különlegesebb holmikban utazók, mint az Alpha Industries. A rengeteg nevet tartalmazó felsorolásban jelen van a Calvin Klein, és más jól csengő márka is. A hazai kínálat böngészése közben bele futni akciós termékekbe is.

A jó összképet képet rontja, hogyha valaki összehasonlítja ugyan annak a márkának az itthoni és a kinti választékát, háááááát, talál eltéréseket. Nem a mi javunkra. Ez természetes, hiszen a hazai piac ereje korántsem vethető össze, a jóval nagyobb vásárlóerővel bíró némettel.

Az OTTO az AR-ben (augmented reality), azaz a kiterjesztett valóságban látja a jövőt. Meglátjuk. Illetve megnézzük majd.

CIKKAJÁNLÓ

Húsvét 2019 – a Nagypéntek az új Black Friday Húsvét 2019 – a Nagypéntek az új Black Friday
2018. 04. 24.

Elemzések szerint a Fekete Pénteknél is nagyobb kedvezmények várhatóak jövőre Nagypénteken.

Hírmix és lapszemle a vásárlás világából Hírmix és lapszemle a vásárlás világából
2018. 06. 20.

Szendvicsek a benzinkutakon, Auchan lakópark, TESCO webáruház a Balatonon, és további témáink.

A Zara augmented reality alkalmazást kínál A Zara augmented reality alkalmazást kínál
2018. 05. 12.

Kiterjesztett valóság használata a vásárlás során.

Hírmix és lapszemle: Újra magyar kézben az Extreme Digital Hírmix és lapszemle: Újra magyar kézben az Extreme Digital
2018. 04. 26.

A PayPal már magyarul is elérhető. És további fontos hírek, kutatások.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu