Black Friday egész évben: akciók, tippek, érdekességek!

OTTO webáruház – A nőies német klasszikus

Szerző: Galambos Dániel
2018. 04. 16. |

Mosógépet az OTTO-tól?

OTTO webáruház – A nőies német klasszikus

Az OTTO nem ma kezdte, a német vállalat 1949-ben indult, 28 cipőt tartalmazó katalógussal. Ma már Magyarországon is több ezer árucikket kínál, ez a töredéke annak, ami Németországban elérhető.

A német vállalat keresztül ment a nem hagyományos kereskedelem minden szakaszán. Az 1949 augusztus 17-én indult vállalkozást Michael Otto indította útjára, akkoriban kézzel készített katalógussal léptek a vevők elé. 1963-ban már telefonon is elfogadtak megrendeléseket, az internetre 1985-ben léptek. A webáruházuk aztán leváltotta a hagyományos katalógust. De az OTTO katalógus örök. A katalógus előnyeiről megtekinthetsz két videót, amelyek mutatják, hogy a konzervatív német óriásnál nem veszett el a humorérzék. Ez reménykeltő dolog.


A videókban mutatott katalógus nem véletlenül olyan vastag, ugyanis Németországban nem csak ruházati termékeket, cipőket, lakás dekorációs holmikat árulnak,  mint nálunk, hanem sok minden mást is. A 2016-2017-es üzleti évben a húsznál több országban jelenlévő OTTO, 2,7 milliárd eurós forgalmat ért el. Ha az egész cégcsoportot nézzük, akkor a nagyságrend más: ötvenezer dolgozóról és 11,5 milliárd eurós éves forgalomról szól a történet.

A címben említett nőiesség azért jogos rájuk, mert a hölgy vásárlók náluk jobban a középpontban vannak, mint a férfiak. Erre a legjobb példa, hogy Németországban minden második mosógépet az OTTO adja el… Ennyire erős a háztartási részlegük. A férfiaknak jobban bejövő kütyükből, elektronikai termékekből sincs hiány. A hazai piacuk erősségét jelzi, hogy a bevételük 90 százaléka származik Németországból. Mint csoport, az OTTO Németország legnagyobb textilkereskedése. Bútorok terén is piacvezetők, még az Amazont is megelőzik Németországban.

Amazon vs. OTTO

Ha megvizsgáljuk a két konkurenst, azt látjuk, hogy bár az OTTO kisebb tőkéjű, de okosabban próbálja befektetni pénzét vállalkozásába. Soha nem fogja megelőzni az Amazont árbevételben, de nem is célja. Az OTTO egy tipikus családi vállalkozás, érzékeli a realitást, a piaci helyét.

Az Amazon technológiában (pl. vásárlók nyomon követése) erős, technikai alapon gondolkodik az online kereskedelemről, férfias. Az OTTO feminimebb márka, honlapja is divatosabb designban. És szervízorientált.

A hamburgi székhelyén az OTTO 4500 munkatárssal dolgozik, a cég itthon a divatban nagyon otthon van, az új és a meglévő vásárlóit is próbálja akciókkal, kuponokkal magához csábítani és megtartani.

A hazai termék skála bővítés komoly beruházást igényelne, nagy valószínűséggel ezért maradnak “csak” a ruha és a lakás dekorációs fronton. Ezért ha valaki Németországban megszokta az óriási választékot, esetleg kint törzsvásárló, szomorúan állapíthatja meg, hogy a hazai választék töredéke a kintinek.

Ami pozitívum, hogy ruhában erős a hazai OTTO webáruház, ráadásul elég sok nagy névvel is együtt dolgoznak. A listában megtalálhatók a legnagyobb sportruházati márkák, például az adidas, Puma, Nike vagy olyan különlegesebb holmikban utazók, mint az Alpha Industries. A rengeteg nevet tartalmazó felsorolásban jelen van a Calvin Klein, és más jól csengő márka is. A hazai kínálat böngészése közben bele futni akciós termékekbe is.

A jó összképet képet rontja, hogyha valaki összehasonlítja ugyan annak a márkának az itthoni és a kinti választékát, háááááát, talál eltéréseket. Nem a mi javunkra. Ez természetes, hiszen a hazai piac ereje korántsem vethető össze, a jóval nagyobb vásárlóerővel bíró némettel.

Az OTTO az AR-ben (augmented reality), azaz a kiterjesztett valóságban látja a jövőt. Meglátjuk. Illetve megnézzük majd.

CIKKAJÁNLÓ

A legendás pécsi kesztyű nyomában: bemutatjuk az 1861 Kesztyűmanufaktúrát A legendás pécsi kesztyű nyomában: bemutatjuk az 1861 Kesztyűmanufaktúrát
2018. 08. 31.

A pécsi kesztyűnek már webáruháza is van. Interjú.

Yamuna – a bőrbarát magyar kozmetikumok fellegvára Yamuna – a bőrbarát magyar kozmetikumok fellegvára
2018. 07. 26.

Teszteltük a Yamuna termékeit, és betekintést nyerhettünk a vállalat működésébe.

Különleges áruházat nyit az IKEA Bécsben Különleges áruházat nyit az IKEA Bécsben
2018. 08. 09.

Zöld, belvárosi IKEA Bécsben.

Gyűjteményshop Gyűjteményshop
2018. 06. 07.

Bélyegek, numizmatika, könyvek, dokumentumok. Egyedülálló gyűjteményeket árusító webáruház indult.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Black Friday – kika (bútor)
2018. 11. 23.
Éjszakai vásárlással  és 11%-os kedvezménnyel várja Fekete Pénteken a KIKA a vásárlókat.
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Black Friday – könyv akciók (körkép)
2018. 11. 23.
Most szerezd meg az olvasnivalódat, rengeteg kedvezmény vár a könyves webshopokban.
Black Friday parfüm – Douglas
2018. 11. 23.
20% kedvezmény a Douglas boltokban és webshopban, vasárnapig.
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Black Friday – MANGO – 30%-os akció!
2018. 11. 23.
A MANGO-nál 30% kedvezmény van vasárnapig, a BLACK18 kóddal, minden termékre!
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – szállás, utazás, repülőjegy
2018. 11. 23.
Ha magadnak szervezed a jövő évi nyaralást, akkor többet spórolhatsz.
Black Friday repülőjegy
2018. 11. 23.
Szuper Black Friday utazási ajánlatok a repülős utakra (körkép)
Összes cikk megtekintése
© helloblackfriday.hu