Slágertermékek 2020: elképzelés és a valóság
Vajon mik voltak eddig az idei slágertermékek? Mennyire jöttek be a „jóslatok” és milyen meglepetések születtek? Utánajártunk!
Minden évben születnek reprezentatív kutatások, amiből a márkák és webáruházak tulajdonosai levezetik, milyen termékek fognak legjobban fogyni a Black Friday időszakában. De vajon mennyire helytállóak ezek az előzetes felmérések? Most a React Digital kutatásának és az Extreme Digital közleményének összehasonlításán keresztül megnézzük, hogy mennyire jól lehet felmérni ezeket a kérdéseket és azt, hogy milyen számításokat húzott keresztbe a járvány.
A React Digital 1000 fő megkérdezése alapján készült kutatásába belepillantva egy egészen átlagos Black Firday képe rajzolódott ki 2020-ra. A legnagyobb sláger a felmérés szerint a divatcikk (36%), majd a játék (27%) kategóriája – ezek tipikusan azok a termékek, amiket karácsonyi ajándéknak szánunk (magunknak vagy a szeretteinknek). Ezután következnek a „tipikus” Fekete Péntek kategóriák, vagyis a szórakoztató elektronika (26%), a mobiltelefon (25%), a lakberendezési cikkek (24%) és a háztartási gépek (23%). Ezeket a szolgáltatások követik, amik csak néhány éve jelentek meg a Black Friday akciók között: a wellness-el kapcsolatos termékek (23%), valamint a lista utolsó helyezettjeként a szállásfoglalás (22%).
És hogy mi jött be ezekből az előzetes számításokból? Nézzük meg!
Az Extreme Digital külön-külön is közzétette, hogy mik voltak a nap első felének, majd a délutánnak a slágerjei. Amíg nyitáskor a hagyományosnak mondható, nagyobb értékű műszaki cikkek (okostelefon, okostévé, szárítógép) vezették a ranglistát, néhány órával később már a tisztítószerek és a maszkok vitték a prímet. Ennek természetesen lehet az is az oka, hogy általában reggel egy pillanat alatt elkapkodják a legjobb ajánlatokat, azonban érdekes, hogy a pandémia még egy alapvetően elektronikai termékeket áruló bolt vásárlásaiban is megmutatkozott. Ezt támasztja alá az is, hogy a home office-ra berendezkedett élet kellékei voltak még a nap második felének slágerei: a fúró-csavarozó gép, a wifi-router és a különféle (automata, kapszulás) kávéfőzők.
A végleges toplista pedig a következő lett: a 2020-as Black Friday győztese a napi fogyasztási cikkek lettek (mosó- és mosogatószerek, öblítők), az ezüstérmes a szerszámgépek kategória, míg a dobogó harmadik fokára a mobiltelefonok kerültek.
És hogy mi a tanulság? Ha elektronikai terméket szeretnénk vásárolni, érdemes minél hamarabb kelni a vásárlás ünnepén!
(Forrás: Loginet / React Digital; Computerworld / Extreme Digital)