Kedvenceim

Még nem jelöltél Kedvencnek semmit!

Bezárás

Tisza – a régi magyar márkát tizenöt éve porolták le    

A Tisza generációkon átívelő márka, több-kevesebb megszakítással 47 éve szolgálja ki a hazai vásárlókat.

Újra divat a retró



A Tisza Cipő immár generációkon átívelő márka, több-kevesebb megszakítással 47 éve szolgálja ki a hazai vásárlókat. Bár a ’70-es években még inkább ciki volt egy olcsó Tiszát húzni az esti bulira, ma már a városi hipszterek elengedhetetlen kelléke. A rendszerváltás után bő tíz évvel Vidák László jó érzékkel ismerte fel, hogy a Tiszát van értelme feltámasztani, a retrót kicsit kipofozni, és minőségi alapanyagokat felhasználva újraindítani a gyártást.

Célkeresztben: a minőség



Hogy miben rejlik a Tisza cipő titka? Ma már valóban a minőség a kulcs: harmincezer forintért cserébe egy olyan időtálló darabot kapunk, ami 3-4 évig biztosan elbírja a bulikat, fesztiválokat, laza túrákat a hegyekben. Kínai társaikkal ellentétben ezeknek az edzőcipőknek nem válik le a talpa, és a villamossínbe (esetleg útpadkába) történő rúgást is elviselik. Egyetlen gyenge pontjuk van, ám ez sem vészes: a talp a sarokrésznél gyorsabban kopik, mint bármelyik másik részen, így idővel a mintázat szép lassan eltűnik róla, kevésbé tapad majd az úthoz. A kényelem viszont kárpótol: a Tisza cipők nem engedik a boltozat süllyedését, így az első használatkor meglepődünk, miért nem ilyen kialakítással készül minden lábbeli.

Tisza webshop



A kényelemhez ma már persze hozzátartozik a kényelmes vásárlás is, és mivel az országban összesen hat üzlete van a Tiszának, így a Tisza cipő webáruház szerepe különösen felértékelődik. (Elgondolkodtató kérdés, miért nem terjeszkedik tovább a Tisza, hiszen lenne rá igény: így akarják megőrizni a márka exkluzivitását? Vagy ma már valóban többen vásárolnak online, felesleges újabb boltokat nyitni?) A márka honlapját böngészve először a legújabb termékekkel találkozhatunk, bár lefelé görgetve először kicsit kaotikusnak tűnik a csempés design. Bal oldalt egy camping cipő, jobb oldalt a kifutó termékek, ezután strandpapucs, limitált kollekció, és a Tisza története úszik be elénk. Valamelyest fény gyúlhat a fejünkben, ha fent, a dupla menüsoron nézelődünk: az első sávban találhatjuk az érdekességeket, a márka történetét, a kapcsolat menüpontot, míg a második, kiemelt sávban a termékeket, immár csoportosítva. Bár még mindig a cipőkről ismerik a legtöbben a Tiszát, nem csupán erre korlátozódik a vállalat tevékenysége: gyártanak pólókat, atlétákat, melegítőket, pulóvereket, öveket, pénztárcákat, alsónadrágokat, illetve zoknikat is. A férfiaknak egyfajta üdítő kivételt jelenthet ez a márka a fogyasztói társadalom összetételét, illetve a többi bolt kínálatát tekintve, hiszen sokkal erősebb a nekik gyártott vonal, mint a kifejezetten női termékek. A hölgyek alig egy-két virágos, csillogós edzőcipőre bukkanhatnak rá, a termékek többsége ugyanis unisex, vagy kizárólag a férfiakat célozza meg. A fizetés kényelmesen megoldható, lehetséges bankkártyával, illetve utánvéttel is, a kiszállításra pedig átlagos, 1000-1500 Ft közötti költséggel számolhatunk.

Együttműködések, limitált kollekciók



A honlapról kiderül, hogy a Tisza az izgalmas kezdeményezések híve is, így készítettek már kapszulakollekciót Tomcsányi Dóri kortárs divattervezővel, vagy például a street art elismert hazai képviselőjével, Fork Imivel is. Legutóbb alkotói pályázatot hirdettek követőiknek, így született meg a Tisza X Győr, a folyók városának lábbelije. A mutatós darab megállná a helyét egy szuvenír boltban is, a turisták csak úgy kapkodnának a szódavizes, kék cipő után. A Tisza viszont megmarad a magyar hipszterek szimbólumának, a világhírnév talán még késik. Vagy nem is cél jelen esetben, talán elegendőnek bizonyul a hazai piac kiszolgálása.