Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Beszélgetés egy vidéki webáruház tulajdonossal (2. rész)

Szerző: Galambos Dániel
2018. 10. 07. |

Tényleg nagy a visszaküldött csomagok aránya?

Beszélgetés egy vidéki webáruház tulajdonossal (2. rész)

Cikkünk első része itt található, és alább a második rész:

– A webáruházak az egyik legnagyobb veszélyének tartják a visszaküldött, vagy át nem vett árut. Ez önöknél mennyire jellemző?

Sok ember, aki bele akar fogni az online kereskedésbe, az szájhagyomány útján hallja az intelmeket és jó tanácsokat, hogy a nyakadon marad, meg visszaküldik.

Előfordul persze ilyen, mert a nagy számok alapján előjön, de szerencsére minimális. Ha jó minőségű terméket árulsz, akkor ez minimalizálható. Ha megjelenik nálunk egy új modell, akkor mi előtte “játszunk” vele, mint a gyerekek karácsonykor. Kitapasztaljuk, megnézzük hogyan működik. A tapasztalatunk az, hogyha jó minőségű a termék, akkor minimális a visszaküldés is. Szerencsére nem is növekszik a száma, ahhoz képest sem, hogy a termékeink és a kiszállítások száma emelkedik. Havi pár csomag, ami visszajön.


– Mivel tudják még növelni a vevők bizalmát?

A termék “tesztelést” nem csak azért csináljuk, hogy tudjunk tartani egy minőségi szintet, hanem legfőképpen azért, hogy tudjuk mit árulunk. Ugyanis sokan azt hiszik, hogy az online kereskedés úgy működik, hogy este tízkor kinézi a vevő a terméket, és megrendeli. Ez előfordul, de nem jellemző. A vevők jelentős része előzetesen informálódik a kinézett termékről.

A rendelés nem egyszer úgy működik, hogy hívnak és érdeklődnek előtte. Van, hogy egy-két hét múlva rendeli csak meg a terméket. Előfordul olyan is, akinek még e-mail címe sincs, és telefonon rendel.

Szerintem jól működő telefonos ügyfélszolgálat nélkül nem lehet sikeresen online kereskedni. Sajnos az itthoni nagy neveknél jellemző, hogy akkora termékszámmal dolgoznak, hogy a telefonos kapcsolattartó nem tud érdemi információt adni sok termékről.

Mi ezért nézzük meg az általunk forgalmazott termékek jelentős részét. Gyakorlatilag megtanuljuk őket használni. Nem telik el olyan nap, amikor telefonon ne kérnének segítséget beüzemelési, használati kérdésben.

Az igazán nagyoknál –a nagy tételszám miatt– ez szinte kivitelezhetetlen. Az is előfordul, hogy át kell alakítanunk, kibővítenünk, újraírnunk a termék magyar nyelvű használati utasítását, bekötési rajzát, mert az importőr nem megfelelőt biztosít, vagy nincs is neki. Ezeket érdemes megelőzésként csinálni, mert így lesz kevesebb a visszaküldés, és a reklamáció.

–  Ennek a hozzáállásának köszönhetően sok a visszatérő vásárlójuk?

Nem jellemző. Épp most olvastam egy statisztikát, hogy a legnagyobbak azt fejtegették, hogy azért kell olyan nagy erővel reklámozniuk, mert az online vásárlás minimális visszatérő vevőt generál. Ha pedig nem reklámozol, nem találnak rád.

A vevők az internetes keresést követően legtöbbször az ár alapján döntenek. Az online piac rendkívül ár érzékeny és könnyen összehasonlítható.


– A vevő “típusokról” tudna mesélni?

Mi két fő “fajtájuk” szoktunk megkülönböztetni. Az egyik az árérzékeny, a másik pedig azt nézi, hogy mit szállítanak ingyen. Elég ritka a harmadik. Az, aki úgy számol, hogy összeadja az árat és a szállítási költséget is. Vicces az, mikor érdeklődés közben felmerül, hogy az adott termékre nincs ingyenes szállítás. A vevő megjegyzi, hogy máshol van, és közben kiderül, hogy ott 8ezerrel drágább a termék.


– Vidéki székhelyről nézve, hogy látja a online kereskedés jövőjét?

Szerintem már nem lehet kikerülnie senkinek sem az online értékesítést. A nagynevű hagyományos kiskereskedelmi láncok is mind nyitnak az online felé. Gyakorlatilag mindenkinek van már okostelefonja, nagyon efelé megy a világ. Mi, amikor kezdtünk -tíz éve- akkor volt 1-2ezer műszaki online áruház, ma 10ezer felett van a számuk. Nagyobb a piac, de nagyobb a konkurencia is. Évről-évre növekszik az online értékesítés piaci részesedése. Tehát aki kimarad, az lemarad.


– Miben változott a szakma?

Annyira felhígult az online kereskedés, hogy elég kevés az aki felveszi a telefont, és oda teszi magát igazán. Én mindig azt mondom, hogyha netes kereskedést nyitsz, az teljes embert kíván. Ha van hagyományos bolt és az mellé nyitnak online-t, akkor is oda kell rakni egy-két embert, aki felveszi telefont, intézi az ügyeket, és csak azzal a területtel foglalkozik, semmi mással. Hosszabb távon ez máshogy nem tud működni.


– Eltér a hagyományos bolti kereskedelem az online-tól?

Ez kétfajta, nagyban eltérő gondolkodást, munkamódszert igényel. Mi hagyományos kereskedelemből jöttünk, és több év kellett ahhoz, hogy megtanuljuk, hogyan kell online hirdetni, hogyan gondolkodnak az online vevők. Minden teljesen más. Máshogy kell az információkat tálalni. Sokkal vizuálisabbnak kell lenni, mert nem tudják megtapogatni a termékeket.


– Milyen növekedésben, jövőben gondolkodnak?

Mi úgy indultunk neki a vállalkozásnak, hogy a célunk az, hogy ebből el tudjuk magunkat tartani. Ezt a célunkat elértük, de nem ebből fogjuk megvenni az Adrián is használható jachtunkat. Viszont cserébe saját magunk főnökei vagyunk, saját időbeosztással, ennek minden előnyével és hátrányával.

A meglátásom szerint a növekedést ésszel kell csinálni, mert saját magam is dolgoztam olyan cégeknél, ahol hatalmas célokat, növekedéseket nem követte a személyzet vagy a logisztika fejlesztése, egyszerűen összeroppantak a nagyságtól. Pár év múlva már nem léteztek. Ezt a hatalmása váltást és a saját kardunkba dőlést szeretnénk elkerülni. Sokszor a kevesebb az több. Ez az ideológiánk!

CIKKAJÁNLÓ

A Google együttműködik Európa második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatával A Google együttműködik Európa második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatával
2018. 06. 26.

Google Home-on, Google Assistant-on és Google Shopping-on keresztül is rendelhetők lesznek élelmiszerek.

Ezek lesznek idén a top strandjátékok Ezek lesznek idén a top strandjátékok
2018. 05. 21.

A családosok Siófokot, Balatonfüredet és Balatonkenesét preferálják nyaraláskor.

Webáruházat indít Kiss Virág Webáruházat indít Kiss Virág
2018. 10. 13.

A többszörös világbajnok fitnesz-testépítő ruházati, élelmiszer és kozmetikai termékeket is kínál hamarosan.

Márkabolt.hu Márkabolt.hu
2018. 08. 30.

Egy webáruháznál és 3 boltnál tart jelenleg a Márkabolt.

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
A Fekete Pénteken a leértékelt repülőjegyek is nagyon népszerűek
2018. 11. 19.
A Black Friday-t, és az utána következő Cyber Monday-t is kihasználják azok, akik olcsó repülőjegyekre szer...
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu