Óriási akciók egy helyen – Hello Black Friday
A Black Friday akcióportál!
nap
óra
perc
mperc
Támogató

Beszélgetés egy vidéki webáruház tulajdonossal (1. rész)

Szerző: Galambos Dániel
2018. 10. 07. |

Tapasztalatok és tanulságok.

Beszélgetés egy vidéki webáruház tulajdonossal (1. rész)

Webáruházat működtetni egy külön szakma, amit meg kell tanulni. A tandíj pedig azok a károk, csalódások, amelyek a működtetés közben elszenved a tulajdonos. Ugyanis nem oktatják iskolában. és teljesen más a működése, mint a hagyományos kereskedelemnek.


– Mikor és milyen “előélettel” nyitották a webáruházukat?

Pont tíz éve indultunk. A társam és én is a hagyományos kereskedelemből jöttünk, csak más-más oldalról. Én egy országos hálózattal rendelkező – azóta már megszűnt – háztartási és szórakoztató elektronikai cikkeket forgalmazó áruházláncnál dolgoztam vezető pozícióban. A társam pedig egy háztartási és műszaki cikk nagykereskedésénél tevékenykedett hasonló beosztásban. Ez volt az előéletünk, a saját online boltunk nyitása előtt.

Volt tapasztalatunk a kereskedelem terén, és voltak kapcsolataink a hazánkat meghatározó cégek vezérképviseleténél is. Elég jól ismertük a szakmát, mert mindketten benne dolgoztunk.

A motivációt a saját “üzlet” nyitására az adta, hogy a saját magunk gazdái akartunk lenni, nem akartuk már más szekerét tolni.


– Milyen és mekkora termékkörrel indultak?

Fotós termékekkel indultunk, és a műszaki cikkeknek azon részével, ami nem tartós fogyasztási cikk, hanem inkább szórakoztató elektronika. Az oka, hogy ezzel startoltunk, hogy itt voltak kapcsolatok, ismeretségek a beszállító partnereknél.

A 2008-as válságnál már érezhető volt, hogy a fotós terület annyira megváltozik, hogy pár éven belül teljesen átrendeződnek a piaci szegmensek. A fényképezőgépek piaca szinte kettévált, a felső kategóriás drága gépekre – amit elég nehéz online eladni -, és az olcsó gépek piacára. Itt pedig hatalmas túlkínálat volt. A helyzetnek az sem tett jót, hogy egyre jobban terjedtek a kiváló fényképezési tulajdonságokkal rendelkező okostelefonok. Ezért döntöttünk úgy, hogy ezt a kínálatunkat leépítjük.

Eközben belekóstoltunk a nagyobb méretű tartós fogyasztási cikkekbe, de itt azzal kellett szembesülnünk, hogy a szállításuk igen komplikált, és sok kockázattal járó feladat.

Mellette karórákkal is több évig elég komolyan foglalkoztunk, de ebből termékkörből is lassan kiszálltunk. A karóra is hasonlóan járt a fényképezőgéphez: az okostelefonok napi használata elég rendesen lecsökkentette a piacukat. Plusz megérkeztek a kínaiak is, és az olcsó és jó óráikkal elárasztották a piacot.

Ezzel párhuzamosan kezdtük erősíteni a biztonságtechnika, kaputelefonok, kamera rendszerek és a riasztók kínálatát. Azóta is ezekre a termékekre fókuszálunk igazán, ez a fő profilunk.

Jelenleg több mint tízezer tételt árulunk, a top százas termékeknek a 80 százaléka ezekből a termékkörökből kerül ki.


– A vidéki központ, vidéki telephely mennyiben befolyásolja a működést?

A statisztikák szerint a webáruházak vásárlóinak a jelentős része budapesti, ez igazából szállítás szempontjából mindegy, mert ma már a futárszolgálatok elég jól lefedik az egész országot.

Ami inkább problémás, hogy a beszállítók nagy része Budapesten található. Ez két megoldási lehetőséget kínál.

Vagy akkora tételben vásárolsz, hogy ne kelljen naponta áruért menni, ezzel csökkentve az esetlegesen felmerülő logisztikai költségeket. Így viszont jelentős raktárkészletet kell tartanod, ami számos veszéllyel járhat, ha nem jól sáfárkodsz.

A Budapesttől való nagy távolság miatt a gyakori Pestre járás nem kifizetődő. Ezért mi kialakítottunk egy Pest közeli logisztikai telephelyet. Itt történik minden logisztikai feladat a cégnél.

A másik esetleges hátránya lehet a vidékiségnek, hogy mivel a vevők nagy része budapesti, a fővárosi vásárlók többsége szeret személyesen érte menni a rendelt terméknek, és helyben átvenni. Van az az azonnali birtoklási vágy náluk, hogy megrendelés után minél hamarabb legyen ott a kezében a termék. Ezzel gyakran találkozunk.

Sajnos a legtöbb budapesti vevő azt gondolja, hogy az összes webáruház budapesti székhelyű, és mindnek van ott átvevő helye is.

Ezt úgy próbáljuk áthidalni, hogy a top termékeinkből folyamatosan tartunk készletet. Így ha ezekből rendel valaki, akár már másnap megkaphatja a terméket. A gyors szállítással próbáljuk kompenzálni az átvevőhely nélküliséget.


– Pesti vs. vidéki vevők?

Sok fővárosi vásárlónak azonnal kell az áru. Pesten előfordulnak olyan furcsaságok, hogy a megrendelő akár tíz kilométert is utazik, 1 órán át egy átvevőponthoz, pazarolva az idejét és az üzemanyagot, hogy pár órával hamarabb megkapja az árut. Eközben költi a pénzét, és hasznosabb dologgal is tölthetné az idejét. Ezen hozzáállás helytelenségére már kezdenek azért rájönni a vásárlók, de még sokan vannak, akiket ezek a plusz kiadások nem érdekelnek, mert “azonnal” kell nekik a megrendelt holmi.

A vicces az, hogy mikor telefonon érdeklődnek, hogy hol lehet átvenni a megrendelést, akkor sokszor visszakérdezek, hogy ön ugye budapesti? A honnan tudja lesz a következő kérdés, mert ez szinte csak a fővárosiak szokása. A vidéki vevő általában megnézi a kapcsolatnál, hogy mi a székhelye az áruháznak, és nem tesz fel ilyen kérdést.

Cikkünk folytatása itt olvasható.

CIKKAJÁNLÓ

Női szemmel: az Alibaba top termékei (2. rész) Női szemmel: az Alibaba top termékei (2. rész)
2018. 07. 13.

Összeállításunk folytatódik: milyen termékekre érdemes lecsapni az Alibaba.com -on?

A pláza élővilága Black Friday akciók idején A pláza élővilága Black Friday akciók idején
2017. 10. 09.

A Black Friday kedvezmények utáni hajsza javítja a kondíciónkat, de az online vásárlás verhetetlen! Infógrafika!

Változatlanul a TESCO a legnagyobb kiskereskedelmi lánc Magyarországon Változatlanul a TESCO a legnagyobb kiskereskedelmi lánc Magyarországon
2018. 08. 21.

Tavaly bruttó 808,8 milliárdos forgalmat ért el. És itt a teljes toplista.

Beteg vagy? Alexa megismeri a hangodon! Beteg vagy? Alexa megismeri a hangodon!
2018. 10. 16.

Köhögsz egyet, és a robotod már meg is rendelte a gyógyszert!

Black friday Magazin

Webáruházak bemutatkozója
Összes cikk megtekintése
Érdekességek, vidám történetek a vásárlás világából + új termékek, új ízek bemutatója
Összes cikk megtekintése
Black Friday 2018 hírközpont extrákkal
Összes cikk megtekintése
Svájci bicska az online vásárláshoz + hasznos információk webáruház üzemeltetőknek
Black Friday – Az Edigital.hu mérlege
2018. 11. 19.
A szárítógépet is sokan keresték Fekete Pénteken.
Karácsonyi vásárlás: többségben a spórolók, kisebbségben a halogatók
2018. 11. 16.
Van, aki több mint 400 ezret költ egy ajándékra, de a többség 50 ezer alatt megúszná a karácsonyt.
Összes cikk megtekintése
Hirdetes Magyar Posta Logisztika
© helloblackfriday.hu